A vártnál jobban alakulnak az e-matrica-bevételek az első csaknem két hónap eredményei szerint – mondta a Világgazdaságnak Kibédi-Varga Lajos, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. szóvivője.
Egyre többet költünk
Az újság keddi cikke szerint több százezer új felhasználó jelent meg a rendszerben, ők korábban alsóbbrendű utakon közlekedtek, de a tavalyi díjrendelet-módosítás nyomán elkezdték használni a gyorsforgalmi utakat. Február 25-ig 2,373 millió e-matricát értékesítettek, csaknem 12 százalékkal többet, mint az előző év hasonló időszakában. A legnagyobb mértékben a megyei vignetták értékesítése bővült, csaknem 22 százalékkal többet - mintegy 983 ezret - adtak el az első két hónapban, 44,4 százalékos részesedéssel piacvezető is lett.
A második legtöbbet a hetijegyekből értékesítette a NÚSZ, közel 938 ezret. Az éves matricákból február 25-ig több mint 297 ezer fogyott az egy évvel korábbi valamivel több mint 260 ezerrel szemben. Miután az éves matricák a legdrágábbak, a közel két hónapban befolyt 22,27 milliárd forint bevétel 58,2 százaléka – 12,95 milliárd forint – ezek eladásából származott. A bevétel szempontjából a második helyen a megyei matricák végeztek, az eladásukból származó bevétel meghaladta az 5,317 milliárd forintot, míg a hetijegyekből 3,119 milliárd forint folyt be.