3p
Nyakunkon a tavaszi nagytakarítás.

Az elmúlt tizenkét hónapban (2016. március és 2017. február között) közel 30 milliárd forint értékben költöttek a magyarok tisztító- és takarítószerekre - derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Toronymagasan vezetnek az általános tisztítók, a wc-tisztítók és az eldobható háztartási törlőkendők. Ez utóbb kettő forgalma ráadásul kétszámjegyű növekedést mutat értékben (+10% és +24%), míg mennyiségben az eldobható törlőkendő népszerűsége nőtt ugrásszerűen, 27 százalékkal. Nyitottak vagyunk a kevésbé tipikus tisztítókra is, például az elektronikaieszköz-tisztítókból majdnem 50 százalékos a növekedés mértéke mennyiségben.

A menetrend szerinti tavaszi nagytakarítás kapcsán vizsgálta meg a Nielsen, mit és milyen mennyiségben vásárolnak a magyarok otthonuk tisztán tartására. A költésekből kiderül, hogy a takarítószerek forgalmára nem jellemző a szezonalitás – avagy nagyjából azonos mértékben és mennyiségben fogy belőlük a boltok polcain.

Az általános tisztítók forgalma értékben meghaladta a 13 milliárd forintot, ez négy százalékkal elmarad az előző évi adatoktól. Ugyanakkor, a számok alapján, bátran bekukkanthatunk egymás mellékhelységébe, ugyanis 10 százalékkal ugrott meg atoalett-tisztítók értékbeli forgalma, több mint 8 milliárdot költöttünk rájuk. Mind népszerűbbek az eldobható háztartási törlőkendők is, mind értékben, mind pedig mennyiségben kimagaslóan teljesített a kategória (+24% és 27%), így lett a takarítószerek egyik nagy favoritja.

A bútortól a tévéig

Elektronikai eszközeik ápolására és tisztán tartása miatt sem szégyenkezhetünk: a kifejezetten e célt szolgáló tisztítókból mennyiségben 49 százalékkal több fogyott meg az elmúlt tizenkét hónapban. Emellett jönnek fel a száraz bútorápoló kendők is: értékben 7 százalékkal, mennyiségben pedig ötödével (+20%) ugrott meg forgalmuk.

„A magyarok az elmúlt tizenkét hónapban mintegy 50 tonnányi tisztítószert vásároltak. A kategóriák természetéből fakadóan ezeket a termékeket jellemzően leginkább hiper- és szupermarketekben, valamint drogériákban vásárolják meg a fogyasztók" – mondta Rhorer Dávid, a Nielsen vegyi áruért felelős ügyfélkapcsolati vezetője.

Egy másik, a vásárlási preferenciákat és kereskedelmi márkákat vizsgáló 2016-os Nielsen kutatás emellett arra világít rá, hogy a vegyi áruk esetében a fogyasztók jobban ragaszkodnak a gyártói márkákhoz, amelyek összesített dominanciája meghaladja a 80 százalékot. Mindazonáltal a takarító- és tisztítószerek esetében tízből kilenc magyar a gyártói márkákra voksol, vagyis ezek piaci részesedése is nagyon magas. Ez alól kivételt képeznek az elektronikaieszköz-tisztítók: 70 százalékban kereskedelmi márkás terméket választ a magyar fogyasztó, ezután következnek az eldobható törlőkendők 64 százalékos saját márkás részesedéssel.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszatérés az iskolába: bevásárlás, ami megkönnyíti a gyerekeknek az új tanévet
PR | 2025. augusztus 14. 16:34
Az iskolapadba való visszatérés egyáltalán nem kell, hogy a nyári vakáció utáni első hidegzuhany legyen. Ha tudatosan készülünk, a bevásárlás nemcsak praktikus feladat, hanem közös, vidám program is lehet a gyerekekkel. Hiszen egy jól kiválasztott felszerelés nem csupán használati tárgy, hanem inspiráció is: egy kényelmes, ergonomikus hátizsák, egy színes, rendszerezett tolltartó vagy egy kreatív írószer képes arra, hogy már az első tanítási napon mosolyt csaljon a gyerekek arcára. Egy ilyen előkészület nemcsak megkönnyíti az átállást, hanem izgalommal és várakozással tölti meg a tanévkezdést.
Vásárló Környezettudatos címkenyomtatás: fenntarthatóság minden vonalkóddal
PR | 2025. augusztus 14. 15:17
A klímaváltozás vitathatatlan tény, ahogy az is, hogy a környezeti terhelésben a vállalkozások nem fenntartható működése is fontos szerepet játszik. Nem csoda, hogy egyre több iparágban ismerik fel, hogy változtatni kell. Nem kivétel a címkézési szektor sem, hiszen a különféle címkék előállítása jelentős ökológiai lábnyomot hagy maga után. A jó hír az, hogy az újgenerációs címkéknek köszönhetően van lehetőség a változtatásra, mutatjuk, hogyan!
Vásárló Nyaralni indul? Van egy fontos hírünk, ha tankolni akar
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 13. 14:21
Részben csökkennek az árak. 
Vásárló Élelmiszerhorror: két éves csúcson az árak
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 8. 19:51
Nem hozott jó híreket a FAO.
Vásárló Most végre könnyebb levegőt venni: fordulat a családi nagybevásárlásnál
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. augusztus 7. 05:44
Közel egy éve nem látott szintre mérséklődött az élelmiszer-infláció a hipermarketekben a Privátbankár legújabb Árkosár felmérése szerint. A családi nagybevásárlás költségei kedvező irányba mozdultak el, az élelmiszerárak növekedésének üteme lassult: a júliusi két számjegyű áremelkedés augusztusra egy számjegyűre szelídült. Augusztus 20-hoz közeledve kíváncsiak voltunk, hogy mennyiért adják az áruházláncok a kenyeret, illetve mennyibe kerülhet a lekvárfőzés.
Vásárló Stabil beruházás hosszú távra – a jövőbiztos energiagazdálkodás alapjai
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 2. 15:30
A pénzügyi tervezésben egyre fontosabb szerepet kapnak azok a döntések, amelyek egyszerre csökkentik a kiadásokat és mérséklik a működési kockázatokat. A megújuló energiába történő beruházás, különösen ipari szinten ma már nem kísérlet, hanem tudatos lépés a hosszú távú stabilitás felé.
Vásárló Minőségi és tartós teraszburkolatok előnyei
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 2. 13:27
Sokan álmodnak arról, hogy egy szép és időtálló teraszon pihenhessenek. Az építészetben és lakberendezésben komoly szerepet kapnak azok a burkolatok, amik biztosítják a kültéri tér kellemes megjelenését. Ez vajon elérhető?  
Vásárló Hogyan intézheted el egyszerűen a céges autók műszaki vizsgáztatását?
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 2. 09:25
Ha céges autóid vannak, ismerős lehet a helyzet, amikor a műszaki vizsgák időpontjait próbálod nyilvántartani. 
Vásárló Állítsuk össze használt ruhákból a gardróbunkat!
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 2. 09:15
Régebben élt egy olyan tévhit az emberek fejében, hogy csak az jár használt ruhában, akinek nincs pénze másra. Ezért a second hand termékeket sokan el is utasították. De az is gyakran előfordult, hogy eltitkolták a beszerzési forrást még akkor is, ha egy igazán különleges darabról volt szó.
Vásárló Pénztárcabarát ruhavásárlás
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 1. 15:16
Manapság az árak emelkedésével egyre többen igyekeznek tudatosan vásárolni, és odafigyelni arra, milyen ár-érték arányú termékeket tesznek a kosarukba. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG