3p

A zenei ízlés maximálisan szubjektív dolog, így igen nehéz meghatározni, hogy mi is a jó, és milyen személyiségre utal bizonyos stílusok hallgatása. Mégis, ez nagyon sokat elárul arról a személyről, aki a zenét hallgatja. Lássuk, hogy mit tudhatunk a különböző stílusokról!

A zene kell!

A zene szinte létszükséglet az ember életében, így van ez már az őskor óta. Már az ősember is szerette a ritmusos tam-tamot hallgatni, hát még a mai fejlett kor gyermekei. Szerencsére ma már nem kell minden esetben hangversenyre és koncertekre járni, ha élvezni szeretnénk a zenét, hanem elég előkapni a fülhallgatót, és indulhat a lazulás vagy épp pörgés. 

A legtöbb zenére nem azért emlékszünk, mert olyan “hú, de jó” volt, hanem azért, mert valamilyen eseményekhez kötődnek, vagy amilyen érzéseket kiváltanak belőlünk. Kiskorunk rajzfilmzenéire vagy épp az első bimbózó szerelem idején hallott slágerekre mindenki emlékszik. Az esküvői bevonulózene vagy épp az a felvétel, amire a legjobban ki tudtuk adni magunkból a feszültséget, szintén ide sorolható. 

A zenei ízlésünk általában a korral változik, hiszen a kamaszkori érzelmi hullámvasút során körvonalazódik, hogy milyen helyzetben milyen zenét preferálunk. Ez az életünk további szakaszaiban is intenzíven jelen lesz. Sőt, igen gyakori, hogy míg korábban a lágyabb, a család ízlését követő stílust egyszeriben egy zúzósabb, merőben más ízlésvilág váltja fel. 

Mutasd a lejátszási listád, megmondom ki vagy!

Kutatók arra az összefüggésre bukkantak, hogy a hasonló zenei ízléssel rendelkező emberek általában hasonló beállítottságokkal, érdeklődési körrel és akár politikai nézetekkel is rendelkeznek. Eszerint 4 fő csoportba osztották a zenéket:

  • reflektív és komplex: ide tartozik a jazz, a klasszikusok és a népzene,
  • intenzív és lázadó: rock, punk és a többi alternatív irányzat,
  • vidám és hagyományos: például a pop, a country és a soundtrackek,
  • energikus és ritmikus: hip-hop, elektronikus, soul és funk.

Bár eszerint nehéz embereket kategorizálni, mégis van némi igazság az elemzésekben. Pár szóban összefoglalva, ha a popzene a kedvenced, akkor magabiztos és szórakoztató ember vagy, de kevésbé kreatív. Rap és hip-hop esetén nem jellemző rád az agresszió, és nagy az önértékelésed. Inkább a country és a népszene vonz? Érzelmileg stabil, de konzervatív ember vagy. Rock és zúzósabb muzsika esetén a kemény álca gyengéd szívet takar, és még a kreativitás is az asztalod. Míg az indie intelligens, szorongó személyiséget leplez, addig a dance kedvelői magabiztosak és népszerűek, de a kedvesség nem az asztaluk. Klasszikusok esetén inkább a nyugalom és az elcsendesedés a fő profilod, de a jazz, blues és soul kedvelői igazán extrovertált személyiségek. 

Eltaláltuk, stimmel a jellemzés? Na ugye, hogy valami köze van a zenei ízlésednek a személyiségedhez?!

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG