3p

A zenei ízlés maximálisan szubjektív dolog, így igen nehéz meghatározni, hogy mi is a jó, és milyen személyiségre utal bizonyos stílusok hallgatása. Mégis, ez nagyon sokat elárul arról a személyről, aki a zenét hallgatja. Lássuk, hogy mit tudhatunk a különböző stílusokról!

A zene kell!

A zene szinte létszükséglet az ember életében, így van ez már az őskor óta. Már az ősember is szerette a ritmusos tam-tamot hallgatni, hát még a mai fejlett kor gyermekei. Szerencsére ma már nem kell minden esetben hangversenyre és koncertekre járni, ha élvezni szeretnénk a zenét, hanem elég előkapni a fülhallgatót, és indulhat a lazulás vagy épp pörgés. 

A legtöbb zenére nem azért emlékszünk, mert olyan “hú, de jó” volt, hanem azért, mert valamilyen eseményekhez kötődnek, vagy amilyen érzéseket kiváltanak belőlünk. Kiskorunk rajzfilmzenéire vagy épp az első bimbózó szerelem idején hallott slágerekre mindenki emlékszik. Az esküvői bevonulózene vagy épp az a felvétel, amire a legjobban ki tudtuk adni magunkból a feszültséget, szintén ide sorolható. 

A zenei ízlésünk általában a korral változik, hiszen a kamaszkori érzelmi hullámvasút során körvonalazódik, hogy milyen helyzetben milyen zenét preferálunk. Ez az életünk további szakaszaiban is intenzíven jelen lesz. Sőt, igen gyakori, hogy míg korábban a lágyabb, a család ízlését követő stílust egyszeriben egy zúzósabb, merőben más ízlésvilág váltja fel. 

Mutasd a lejátszási listád, megmondom ki vagy!

Kutatók arra az összefüggésre bukkantak, hogy a hasonló zenei ízléssel rendelkező emberek általában hasonló beállítottságokkal, érdeklődési körrel és akár politikai nézetekkel is rendelkeznek. Eszerint 4 fő csoportba osztották a zenéket:

  • reflektív és komplex: ide tartozik a jazz, a klasszikusok és a népzene,
  • intenzív és lázadó: rock, punk és a többi alternatív irányzat,
  • vidám és hagyományos: például a pop, a country és a soundtrackek,
  • energikus és ritmikus: hip-hop, elektronikus, soul és funk.

Bár eszerint nehéz embereket kategorizálni, mégis van némi igazság az elemzésekben. Pár szóban összefoglalva, ha a popzene a kedvenced, akkor magabiztos és szórakoztató ember vagy, de kevésbé kreatív. Rap és hip-hop esetén nem jellemző rád az agresszió, és nagy az önértékelésed. Inkább a country és a népszene vonz? Érzelmileg stabil, de konzervatív ember vagy. Rock és zúzósabb muzsika esetén a kemény álca gyengéd szívet takar, és még a kreativitás is az asztalod. Míg az indie intelligens, szorongó személyiséget leplez, addig a dance kedvelői magabiztosak és népszerűek, de a kedvesség nem az asztaluk. Klasszikusok esetén inkább a nyugalom és az elcsendesedés a fő profilod, de a jazz, blues és soul kedvelői igazán extrovertált személyiségek. 

Eltaláltuk, stimmel a jellemzés? Na ugye, hogy valami köze van a zenei ízlésednek a személyiségedhez?!

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG