1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Terjeszkedés a Facebookon: kampányt indít a Budapesti Békéltető Testület (BBT), hogy a fogyasztók jobban megismerjék lehetőségeiket panasz esetén
Terjeszkedés a Facebookon: kampányt indít a Budapesti Békéltető Testület (BBT), hogy a fogyasztók jobban megismerjék lehetőségeiket panasz esetén. Ez hangzott el az alternatív vitarendezési fórum 2010-es évi tapasztalatairól tartott sajtótájékoztatóján.

A fogyasztóvédelmi ügyekben eljáró BBT-hez 2010-ben 2475 ügy érkezett, amely 38 százalékos növekedés a 2009-es 1774-hez képest. Ezt Baranovszky György, a testület elnöke közölte a pénteki budapesti sajtótájékoztatón. Érdekességként az is megemlítette, hogy a 2475 panasz mindössze 902 vállakozót érint.

A vezető hozzátette, hogy tavaly 2454 ügyet zártak le, amelyek közül 122 az előző évről húzódott át. Országosan egyébként 7456 panasz érkezett a 20 működő békéltető testülethez. Elhangzott az is, hogy a tavalyi 200 milliós összköltségvetésüket 2011-ben a kormány 300 millió forintra emelte, így ebből kell a 20 testületnek ügyszám alapján osztozkodnia.

Nemrég az Európai Unió is foglalkozott az alternatív vitarendezési fórumokkal, és megállapította, hogy sokan nem is ismerik a békéltető testületeket.

A tavalyi magyarországi adatok szerint ugyan folyamatosan nő a beérkezett ügyek száma - csak egy év alatt majdnem ezerrel emelkedett ez a szám. 2010-ben a panaszok közül a legtöbb a kereskedelem (1001) és a szolgáltatások (672) terén érkezett, míg például az utazási szerződésekkel kapcsolatban csupán 147 üggyel foglalkoztak.

A hibás cipők és a Jackson koncert árnyékában

A kereskedelemben főképp a lábbelikkel foglakozó ügyek voltak túlsúlyban, ugyanis rendkívül sok jó minőségűnek árult cipőről derül ki, hogy igen rövid idő után használhatatlanná válik. Nagy számban merültek fel problémák a termékbemutatókkal kapcsolatban, ugyanis sok esetben a csodamatrac nem is csodamatrac, vagy azért, mert éppen különböző trükkökkel szedik rá a vásárlókat.

Utazási szerződéseknél érdemes tudni, hogy ha egy repülőjárat késik (pl műszaki problémák, tehát nem időjárási körülmény miatt), a társaságnak akkor is fizetnie kell az EU erre vonatkozó rendelete szerint. Több csődbement utazási irodával is foglalkozott az elmúlt időszakban a BBT, amellyel kapcsolatban Baranovszky elmondta: sajnos a fogyasztók ilyen esetben sokszor nem tudják visszakapni pénzüket.

A pénzügyi szolgáltatások tekintetében egy év alatt 67 százalékos növekedést tapasztalatak, és egyre több új tipusú ügy is felmerült. Ez utóbbira jellemzőek a fesztiválokkal kapcsolatosak: sokszor kaptak elmaradt, vagy hibás teljesítésű rendezvényekről jelzést. A legnagyobb port kavart eseményként a botrányosra sikerült Jackson koncertet hozta fel a vezető!

Egyre több egyezség születik

Jó hír, hogy az egyezségek száma növekszik, ha ez nem jön létre, akkor pedig ajánlást hoz a testület. Örömteli, hogy ezek teljesítésének aránya is egyre kedvezőbb. A vállalkozóknál az együttműködési hajlandóság magas, főleg azokban az esetekben, amikor meg is jelennek a testület előtt. A vezető megjegyezte: van néhány terület (hírközlési területen belül pl. egy cég), ahol az együttműködéstől messzemenően elzárkóznak.

Az ilyen esetek kiküszöbölésére a jogszabályi háttér változtatását kezdeményezték, és Baranovszky szerint  a svéd példához hasonlóan erősíteni kellene a feketelistákat, és kötelezni kellene a vállakozókat arra, hogy megjelenjenek a testület előtt

Nem ismerik őket - irány a Facebook

A sajtótákékoztatón elhangzott, hogy a fogyasztók 40 százaléka nem ismeri a békéltető testületeket, ezért kampányt indítanak. Márcisura szeretnének a Facebookon megjelenni, és a  fővárosi önkormányzatoknál is megerősítik a tájékoztatást. Sokkal több potenciál van a testületben, amivel kapcsolatban a vezető elmondta, hogy akkor lenne boldog, ha szinte mindenki ismerné a lehetőségeit panasz esetén - így a BBT-t is. "Ezért vagyunk" - tette hozzá.

Privátbankár - Szilágyi Balázs

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kedves Temu, kérlek, menj innen!
Buksza blog | 2024. november 24. 14:31
Miközben a számos országban letarolják az online kereskedelmet az ágazat kínai óriásai, Délkelet-Ázsiában nem fogadják tárt karokkal a „nagy sárkányokat”. Magyarország és ellencsapásra készül. 
Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG