1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Terjeszkedés a Facebookon: kampányt indít a Budapesti Békéltető Testület (BBT), hogy a fogyasztók jobban megismerjék lehetőségeiket panasz esetén
Terjeszkedés a Facebookon: kampányt indít a Budapesti Békéltető Testület (BBT), hogy a fogyasztók jobban megismerjék lehetőségeiket panasz esetén. Ez hangzott el az alternatív vitarendezési fórum 2010-es évi tapasztalatairól tartott sajtótájékoztatóján.

A fogyasztóvédelmi ügyekben eljáró BBT-hez 2010-ben 2475 ügy érkezett, amely 38 százalékos növekedés a 2009-es 1774-hez képest. Ezt Baranovszky György, a testület elnöke közölte a pénteki budapesti sajtótájékoztatón. Érdekességként az is megemlítette, hogy a 2475 panasz mindössze 902 vállakozót érint.

A vezető hozzátette, hogy tavaly 2454 ügyet zártak le, amelyek közül 122 az előző évről húzódott át. Országosan egyébként 7456 panasz érkezett a 20 működő békéltető testülethez. Elhangzott az is, hogy a tavalyi 200 milliós összköltségvetésüket 2011-ben a kormány 300 millió forintra emelte, így ebből kell a 20 testületnek ügyszám alapján osztozkodnia.

Nemrég az Európai Unió is foglalkozott az alternatív vitarendezési fórumokkal, és megállapította, hogy sokan nem is ismerik a békéltető testületeket.

A tavalyi magyarországi adatok szerint ugyan folyamatosan nő a beérkezett ügyek száma - csak egy év alatt majdnem ezerrel emelkedett ez a szám. 2010-ben a panaszok közül a legtöbb a kereskedelem (1001) és a szolgáltatások (672) terén érkezett, míg például az utazási szerződésekkel kapcsolatban csupán 147 üggyel foglalkoztak.

A hibás cipők és a Jackson koncert árnyékában

A kereskedelemben főképp a lábbelikkel foglakozó ügyek voltak túlsúlyban, ugyanis rendkívül sok jó minőségűnek árult cipőről derül ki, hogy igen rövid idő után használhatatlanná válik. Nagy számban merültek fel problémák a termékbemutatókkal kapcsolatban, ugyanis sok esetben a csodamatrac nem is csodamatrac, vagy azért, mert éppen különböző trükkökkel szedik rá a vásárlókat.

Utazási szerződéseknél érdemes tudni, hogy ha egy repülőjárat késik (pl műszaki problémák, tehát nem időjárási körülmény miatt), a társaságnak akkor is fizetnie kell az EU erre vonatkozó rendelete szerint. Több csődbement utazási irodával is foglalkozott az elmúlt időszakban a BBT, amellyel kapcsolatban Baranovszky elmondta: sajnos a fogyasztók ilyen esetben sokszor nem tudják visszakapni pénzüket.

A pénzügyi szolgáltatások tekintetében egy év alatt 67 százalékos növekedést tapasztalatak, és egyre több új tipusú ügy is felmerült. Ez utóbbira jellemzőek a fesztiválokkal kapcsolatosak: sokszor kaptak elmaradt, vagy hibás teljesítésű rendezvényekről jelzést. A legnagyobb port kavart eseményként a botrányosra sikerült Jackson koncertet hozta fel a vezető!

Egyre több egyezség születik

Jó hír, hogy az egyezségek száma növekszik, ha ez nem jön létre, akkor pedig ajánlást hoz a testület. Örömteli, hogy ezek teljesítésének aránya is egyre kedvezőbb. A vállalkozóknál az együttműködési hajlandóság magas, főleg azokban az esetekben, amikor meg is jelennek a testület előtt. A vezető megjegyezte: van néhány terület (hírközlési területen belül pl. egy cég), ahol az együttműködéstől messzemenően elzárkóznak.

Az ilyen esetek kiküszöbölésére a jogszabályi háttér változtatását kezdeményezték, és Baranovszky szerint  a svéd példához hasonlóan erősíteni kellene a feketelistákat, és kötelezni kellene a vállakozókat arra, hogy megjelenjenek a testület előtt

Nem ismerik őket - irány a Facebook

A sajtótákékoztatón elhangzott, hogy a fogyasztók 40 százaléka nem ismeri a békéltető testületeket, ezért kampányt indítanak. Márcisura szeretnének a Facebookon megjelenni, és a  fővárosi önkormányzatoknál is megerősítik a tájékoztatást. Sokkal több potenciál van a testületben, amivel kapcsolatban a vezető elmondta, hogy akkor lenne boldog, ha szinte mindenki ismerné a lehetőségeit panasz esetén - így a BBT-t is. "Ezért vagyunk" - tette hozzá.

Privátbankár - Szilágyi Balázs

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG