1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Terjeszkedés a Facebookon: kampányt indít a Budapesti Békéltető Testület (BBT), hogy a fogyasztók jobban megismerjék lehetőségeiket panasz esetén
Terjeszkedés a Facebookon: kampányt indít a Budapesti Békéltető Testület (BBT), hogy a fogyasztók jobban megismerjék lehetőségeiket panasz esetén. Ez hangzott el az alternatív vitarendezési fórum 2010-es évi tapasztalatairól tartott sajtótájékoztatóján.

A fogyasztóvédelmi ügyekben eljáró BBT-hez 2010-ben 2475 ügy érkezett, amely 38 százalékos növekedés a 2009-es 1774-hez képest. Ezt Baranovszky György, a testület elnöke közölte a pénteki budapesti sajtótájékoztatón. Érdekességként az is megemlítette, hogy a 2475 panasz mindössze 902 vállakozót érint.

A vezető hozzátette, hogy tavaly 2454 ügyet zártak le, amelyek közül 122 az előző évről húzódott át. Országosan egyébként 7456 panasz érkezett a 20 működő békéltető testülethez. Elhangzott az is, hogy a tavalyi 200 milliós összköltségvetésüket 2011-ben a kormány 300 millió forintra emelte, így ebből kell a 20 testületnek ügyszám alapján osztozkodnia.

Nemrég az Európai Unió is foglalkozott az alternatív vitarendezési fórumokkal, és megállapította, hogy sokan nem is ismerik a békéltető testületeket.

A tavalyi magyarországi adatok szerint ugyan folyamatosan nő a beérkezett ügyek száma - csak egy év alatt majdnem ezerrel emelkedett ez a szám. 2010-ben a panaszok közül a legtöbb a kereskedelem (1001) és a szolgáltatások (672) terén érkezett, míg például az utazási szerződésekkel kapcsolatban csupán 147 üggyel foglalkoztak.

A hibás cipők és a Jackson koncert árnyékában

A kereskedelemben főképp a lábbelikkel foglakozó ügyek voltak túlsúlyban, ugyanis rendkívül sok jó minőségűnek árult cipőről derül ki, hogy igen rövid idő után használhatatlanná válik. Nagy számban merültek fel problémák a termékbemutatókkal kapcsolatban, ugyanis sok esetben a csodamatrac nem is csodamatrac, vagy azért, mert éppen különböző trükkökkel szedik rá a vásárlókat.

Utazási szerződéseknél érdemes tudni, hogy ha egy repülőjárat késik (pl műszaki problémák, tehát nem időjárási körülmény miatt), a társaságnak akkor is fizetnie kell az EU erre vonatkozó rendelete szerint. Több csődbement utazási irodával is foglalkozott az elmúlt időszakban a BBT, amellyel kapcsolatban Baranovszky elmondta: sajnos a fogyasztók ilyen esetben sokszor nem tudják visszakapni pénzüket.

A pénzügyi szolgáltatások tekintetében egy év alatt 67 százalékos növekedést tapasztalatak, és egyre több új tipusú ügy is felmerült. Ez utóbbira jellemzőek a fesztiválokkal kapcsolatosak: sokszor kaptak elmaradt, vagy hibás teljesítésű rendezvényekről jelzést. A legnagyobb port kavart eseményként a botrányosra sikerült Jackson koncertet hozta fel a vezető!

Egyre több egyezség születik

Jó hír, hogy az egyezségek száma növekszik, ha ez nem jön létre, akkor pedig ajánlást hoz a testület. Örömteli, hogy ezek teljesítésének aránya is egyre kedvezőbb. A vállalkozóknál az együttműködési hajlandóság magas, főleg azokban az esetekben, amikor meg is jelennek a testület előtt. A vezető megjegyezte: van néhány terület (hírközlési területen belül pl. egy cég), ahol az együttműködéstől messzemenően elzárkóznak.

Az ilyen esetek kiküszöbölésére a jogszabályi háttér változtatását kezdeményezték, és Baranovszky szerint  a svéd példához hasonlóan erősíteni kellene a feketelistákat, és kötelezni kellene a vállakozókat arra, hogy megjelenjenek a testület előtt

Nem ismerik őket - irány a Facebook

A sajtótákékoztatón elhangzott, hogy a fogyasztók 40 százaléka nem ismeri a békéltető testületeket, ezért kampányt indítanak. Márcisura szeretnének a Facebookon megjelenni, és a  fővárosi önkormányzatoknál is megerősítik a tájékoztatást. Sokkal több potenciál van a testületben, amivel kapcsolatban a vezető elmondta, hogy akkor lenne boldog, ha szinte mindenki ismerné a lehetőségeit panasz esetén - így a BBT-t is. "Ezért vagyunk" - tette hozzá.

Privátbankár - Szilágyi Balázs

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG