1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Magyarországon sokkal nagyobb a helyi márkák népszerűsége a fogyasztók körében, mint Romániában, ahol inkább a multik taroltak. A márkaközösségek tagjai sokkal elkötelezettebb fogyasztók
Magyarországon sokkal nagyobb a helyi márkák népszerűsége a fogyasztók körében, mint Romániában, ahol inkább a multik taroltak. A márkaközösségek tagjai sokkal elkötelezettebb fogyasztók - derül ki a B&P és a GfK friss kutatásából, ami a két ország márkáit veszi gorcső alá.

Magyarországon kultikus hazai márka, a Pöttyös Túró Rudi végzett a márkaerő rangsor élén, Romániában egy világszerte ismert, nemzetközi márka, a Coca-Cola foglalja el a márkaerő rangsor első helyét. A 2010-es Brand Community Survey eredményei alapján a magyarországi márkák erősebbnek bizonyultak, mint a romániaiak, a legjobb márkák pedig magasabb pontszámot értek el - tudatta közleményében szerkesztőségünkkel a   B&P Braun&Partners.

Nap mint nap találkozunk márkákkal az élet minden egyes területén. Vannak olyan márkák, amelyeket előszeretettel használunk, vásárolunk és természetesen vannak olyanok is, amelyeket nem használunk, vagy egyenesen elhatárolódunk tőlük. Még ha nem is tudunk róla, de mindnyájan számos márkaközösség tagjai vagyunk, hiszen minden egyes márkának van saját közössége. Aki ismeri a márkaközösséget és annak mozgatóit, elkötelezettebb fogyasztókat tudhat magáénak.

Az idén tavasszal a B&P Braun & Partners Magyarország és a GfK Hungária Piackutató Intézet által készített márkaerő rangsor után a B&P Braun & Partners romániai leánycége, a B&P Brandivia a GfK Romaniával közösen megvizsgálta a romániai márkákat. A legjobban szereplő márkák átlagosan jobb eredményt értek el Magyarországon, mint Romániában. Összességében erősebb márkaközösségek vannak Magyarországon, mint Romániában: nagyobb a márkához való kötődés erőssége, erősebb az azonosságtudat, jellemzőbb a törekvés a közösség tagjainak megtartására (közösségi felelősség) és ismertebbek voltak a közösség rítusai és hagyományai.
„A 2010-es Brand Community Survey-t Magyarországon egy nagyon népszerű, jelentős közösséggel rendelkező, kultikus helyi márka, a Pöttyös Túró Rudi nyerte, ezzel szemben Romániában olyan globális márkák végeztek az élen, mint a Coca-Cola vagy a Milka. A legerősebb helyi márka, a Poiana csokoládé hatodik lett. Nem csak a pontszámokban tapasztalható tehát eltérés, hanem a hazai márkák erőssége terén is – mondta el Braun Róbert, a B&P Braun & Partners résztulajdonosa.

Magyarország legerősebb márkáinak listája

A mintaválasztás mindkét országban hasonló volt. Az adott ország legjelentősebb médiaköltőinek listája jelentős, helyi márkákkal egészült ki. Magyarországon az FMCG, az autóipar, az info- és telekommunikáció, valamint a pénzügyi szolgáltatók mellett az egészségügyi szektor, a kiskereskedelem és a médiaszektor márkáit is megvizsgálták. A helyi sajátosságokat figyelembe vevő márkalisták között több átfedés is volt, négy márkát (Coca-Cola, Ford, Vodafone, valamint az osztrák Erste bank helyi leányvállalatai) mindkét országban értékeltek a válaszadók.

Románia legerősebb márkáinak listája
A Dacia nincs a TOP 20-ban



Közülük is a legjobb eredményt a Coca-Cola érte el, helyezésben és pontszámban is kiemelkedő teljesítménnyel: Romániában a legerősebb márkának bizonyult (51,58 pont), Magyarországon pedig a Pöttyös Túró Ruditól alig lemaradva lett második (53,58 pont). Szintén csekélynek mondható a különbség a Ford márkaerejét tekintve, érdemes azonban kiemelni, hogy hasonló pontszámmal Magyarországon a középmezőnyben (22,50 pont), míg Romániában a lista végén (21,20 pont) található az autóipari cég márkája.

Az Erste és a Vodafone sokkal jobban szerepelt a román (28,63 és 37,26 pont), mint a magyar felmérésben (13,19 és 30,01 pont). Az osztrák bank helyi leányvállalatainak esetében az eltérés egyik oka az lehet, hogy az Erste a román piacra való belépésekor a piacvezető kereskedelmi bankot vásárolta meg (Banca Comercială Română), amelynek megtartotta a nevét, ezáltal biztosítva a folytonosságot a régi és az új márkaközösség között.

Privátbankár - Zsiborás Gergő

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG