1p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarországon sokkal nagyobb a helyi márkák népszerűsége a fogyasztók körében, mint Romániában, ahol inkább a multik taroltak. A márkaközösségek tagjai sokkal elkötelezettebb fogyasztók
Magyarországon sokkal nagyobb a helyi márkák népszerűsége a fogyasztók körében, mint Romániában, ahol inkább a multik taroltak. A márkaközösségek tagjai sokkal elkötelezettebb fogyasztók - derül ki a B&P és a GfK friss kutatásából, ami a két ország márkáit veszi gorcső alá.

Magyarországon kultikus hazai márka, a Pöttyös Túró Rudi végzett a márkaerő rangsor élén, Romániában egy világszerte ismert, nemzetközi márka, a Coca-Cola foglalja el a márkaerő rangsor első helyét. A 2010-es Brand Community Survey eredményei alapján a magyarországi márkák erősebbnek bizonyultak, mint a romániaiak, a legjobb márkák pedig magasabb pontszámot értek el - tudatta közleményében szerkesztőségünkkel a   B&P Braun&Partners.

Nap mint nap találkozunk márkákkal az élet minden egyes területén. Vannak olyan márkák, amelyeket előszeretettel használunk, vásárolunk és természetesen vannak olyanok is, amelyeket nem használunk, vagy egyenesen elhatárolódunk tőlük. Még ha nem is tudunk róla, de mindnyájan számos márkaközösség tagjai vagyunk, hiszen minden egyes márkának van saját közössége. Aki ismeri a márkaközösséget és annak mozgatóit, elkötelezettebb fogyasztókat tudhat magáénak.

Az idén tavasszal a B&P Braun & Partners Magyarország és a GfK Hungária Piackutató Intézet által készített márkaerő rangsor után a B&P Braun & Partners romániai leánycége, a B&P Brandivia a GfK Romaniával közösen megvizsgálta a romániai márkákat. A legjobban szereplő márkák átlagosan jobb eredményt értek el Magyarországon, mint Romániában. Összességében erősebb márkaközösségek vannak Magyarországon, mint Romániában: nagyobb a márkához való kötődés erőssége, erősebb az azonosságtudat, jellemzőbb a törekvés a közösség tagjainak megtartására (közösségi felelősség) és ismertebbek voltak a közösség rítusai és hagyományai.
„A 2010-es Brand Community Survey-t Magyarországon egy nagyon népszerű, jelentős közösséggel rendelkező, kultikus helyi márka, a Pöttyös Túró Rudi nyerte, ezzel szemben Romániában olyan globális márkák végeztek az élen, mint a Coca-Cola vagy a Milka. A legerősebb helyi márka, a Poiana csokoládé hatodik lett. Nem csak a pontszámokban tapasztalható tehát eltérés, hanem a hazai márkák erőssége terén is – mondta el Braun Róbert, a B&P Braun & Partners résztulajdonosa.

Magyarország legerősebb márkáinak listája

A mintaválasztás mindkét országban hasonló volt. Az adott ország legjelentősebb médiaköltőinek listája jelentős, helyi márkákkal egészült ki. Magyarországon az FMCG, az autóipar, az info- és telekommunikáció, valamint a pénzügyi szolgáltatók mellett az egészségügyi szektor, a kiskereskedelem és a médiaszektor márkáit is megvizsgálták. A helyi sajátosságokat figyelembe vevő márkalisták között több átfedés is volt, négy márkát (Coca-Cola, Ford, Vodafone, valamint az osztrák Erste bank helyi leányvállalatai) mindkét országban értékeltek a válaszadók.

Románia legerősebb márkáinak listája
A Dacia nincs a TOP 20-ban



Közülük is a legjobb eredményt a Coca-Cola érte el, helyezésben és pontszámban is kiemelkedő teljesítménnyel: Romániában a legerősebb márkának bizonyult (51,58 pont), Magyarországon pedig a Pöttyös Túró Ruditól alig lemaradva lett második (53,58 pont). Szintén csekélynek mondható a különbség a Ford márkaerejét tekintve, érdemes azonban kiemelni, hogy hasonló pontszámmal Magyarországon a középmezőnyben (22,50 pont), míg Romániában a lista végén (21,20 pont) található az autóipari cég márkája.

Az Erste és a Vodafone sokkal jobban szerepelt a román (28,63 és 37,26 pont), mint a magyar felmérésben (13,19 és 30,01 pont). Az osztrák bank helyi leányvállalatainak esetében az eltérés egyik oka az lehet, hogy az Erste a román piacra való belépésekor a piacvezető kereskedelmi bankot vásárolta meg (Banca Comercială Română), amelynek megtartotta a nevét, ezáltal biztosítva a folytonosságot a régi és az új márkaközösség között.

Privátbankár - Zsiborás Gergő

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG