1p
Magyarországon sokkal nagyobb a helyi márkák népszerűsége a fogyasztók körében, mint Romániában, ahol inkább a multik taroltak. A márkaközösségek tagjai sokkal elkötelezettebb fogyasztók
Magyarországon sokkal nagyobb a helyi márkák népszerűsége a fogyasztók körében, mint Romániában, ahol inkább a multik taroltak. A márkaközösségek tagjai sokkal elkötelezettebb fogyasztók - derül ki a B&P és a GfK friss kutatásából, ami a két ország márkáit veszi gorcső alá.

Magyarországon kultikus hazai márka, a Pöttyös Túró Rudi végzett a márkaerő rangsor élén, Romániában egy világszerte ismert, nemzetközi márka, a Coca-Cola foglalja el a márkaerő rangsor első helyét. A 2010-es Brand Community Survey eredményei alapján a magyarországi márkák erősebbnek bizonyultak, mint a romániaiak, a legjobb márkák pedig magasabb pontszámot értek el - tudatta közleményében szerkesztőségünkkel a   B&P Braun&Partners.

Nap mint nap találkozunk márkákkal az élet minden egyes területén. Vannak olyan márkák, amelyeket előszeretettel használunk, vásárolunk és természetesen vannak olyanok is, amelyeket nem használunk, vagy egyenesen elhatárolódunk tőlük. Még ha nem is tudunk róla, de mindnyájan számos márkaközösség tagjai vagyunk, hiszen minden egyes márkának van saját közössége. Aki ismeri a márkaközösséget és annak mozgatóit, elkötelezettebb fogyasztókat tudhat magáénak.

Az idén tavasszal a B&P Braun & Partners Magyarország és a GfK Hungária Piackutató Intézet által készített márkaerő rangsor után a B&P Braun & Partners romániai leánycége, a B&P Brandivia a GfK Romaniával közösen megvizsgálta a romániai márkákat. A legjobban szereplő márkák átlagosan jobb eredményt értek el Magyarországon, mint Romániában. Összességében erősebb márkaközösségek vannak Magyarországon, mint Romániában: nagyobb a márkához való kötődés erőssége, erősebb az azonosságtudat, jellemzőbb a törekvés a közösség tagjainak megtartására (közösségi felelősség) és ismertebbek voltak a közösség rítusai és hagyományai.
„A 2010-es Brand Community Survey-t Magyarországon egy nagyon népszerű, jelentős közösséggel rendelkező, kultikus helyi márka, a Pöttyös Túró Rudi nyerte, ezzel szemben Romániában olyan globális márkák végeztek az élen, mint a Coca-Cola vagy a Milka. A legerősebb helyi márka, a Poiana csokoládé hatodik lett. Nem csak a pontszámokban tapasztalható tehát eltérés, hanem a hazai márkák erőssége terén is – mondta el Braun Róbert, a B&P Braun & Partners résztulajdonosa.

Magyarország legerősebb márkáinak listája

A mintaválasztás mindkét országban hasonló volt. Az adott ország legjelentősebb médiaköltőinek listája jelentős, helyi márkákkal egészült ki. Magyarországon az FMCG, az autóipar, az info- és telekommunikáció, valamint a pénzügyi szolgáltatók mellett az egészségügyi szektor, a kiskereskedelem és a médiaszektor márkáit is megvizsgálták. A helyi sajátosságokat figyelembe vevő márkalisták között több átfedés is volt, négy márkát (Coca-Cola, Ford, Vodafone, valamint az osztrák Erste bank helyi leányvállalatai) mindkét országban értékeltek a válaszadók.

Románia legerősebb márkáinak listája
A Dacia nincs a TOP 20-ban



Közülük is a legjobb eredményt a Coca-Cola érte el, helyezésben és pontszámban is kiemelkedő teljesítménnyel: Romániában a legerősebb márkának bizonyult (51,58 pont), Magyarországon pedig a Pöttyös Túró Ruditól alig lemaradva lett második (53,58 pont). Szintén csekélynek mondható a különbség a Ford márkaerejét tekintve, érdemes azonban kiemelni, hogy hasonló pontszámmal Magyarországon a középmezőnyben (22,50 pont), míg Romániában a lista végén (21,20 pont) található az autóipari cég márkája.

Az Erste és a Vodafone sokkal jobban szerepelt a román (28,63 és 37,26 pont), mint a magyar felmérésben (13,19 és 30,01 pont). Az osztrák bank helyi leányvállalatainak esetében az eltérés egyik oka az lehet, hogy az Erste a román piacra való belépésekor a piacvezető kereskedelmi bankot vásárolta meg (Banca Comercială Română), amelynek megtartotta a nevét, ezáltal biztosítva a folytonosságot a régi és az új márkaközösség között.

Privátbankár - Zsiborás Gergő

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Melyik fogszabályozó illik hozzád? – Rögzített, láthatatlan vagy kivehető megoldás?
PR | 2025. december 18. 10:37
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Vásárló Olcsóbb lett a tankolás szerda reggelre, de van egy rossz hírünk
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 10:44
A következő napokban viszont nem várható további árcsökkenés.
Vásárló Mit üzen egy jó ajándék?
Márkázott tartalom | 2025. december 13. 10:34
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG