3p

A koronavírus járvány eléggé átrajzolta a gasztronómiáról alkotott képünket, hiszen az éttermeknek be kellett zárniuk, és akik nem tudtak alkalmazkodni, vagy megoldani a házhoz szállítást, mint szolgáltatást, le kellett húzniuk a rolót. A NetPincér ebből a helyzetből nagyon sokat profitált, hiszen velük együttműködve tudott a legtöbb étterem azonnal kiépíteni egy ilyen rendszert. Ez érthető is, mivel nekik már kész hálózatuk volt weboldallal és mobilos applikációval, ráadásul futárt is tudtak biztosítani. 

De nem csak a megnövekedett házhoz szállításban mutatkozott meg a változás. Ahogy szinte minden, a gasztronómia is átkerült az online térbe. A rendelések nagy részét is így adták le az emberek, de aki nem rendelt, a mindennapi főzéshez is az internetek keresett megoldást, hogy minél változatosabb étel tehessen le az asztalra. Fellendült az önellátással kapcsolatos oldalak forgalma is, hiszen most azok is elkezdtek főzni, akik eddig csak rendeltek. Persze a receptes oldalak ki is használták a megnövekedett érdeklődést.

Fellendült az receptoldalak látogatottsága

Mivel a boltok polcai a járvány ideje alatt elég foghíjasak voltak, a receptes oldalak is alkalmazkodtak, és számos cikk és recept foglalkozott azzal, hogyan lehet kevés alapanyagból változatosan főzni. De az idényzöldségek felhasználására is rengeteg recept született, hiszen abból nem volt hiány. A legnagyobb receptekkel foglalkozó oldalak statisztikái szerint a legtöbben a zöldséges ételekre kattintottak rá, de az is nagyon érdekelte az embereket, hogyan lehet a hiányzó élelmiszereket más alapanyagokkal helyettesíteni. 

Hasonlóan nagy népszerűségnek örvendtek a befőzéssel, hosszú távú tárolással kapcsolatos cikkek. Rengetegen kerestek rá, hogy milyen élelmiszereket lehet fagyasztóban eltárolni, de a befőzés iránt is sokan érdeklődtek. Persze a hagyományos receptek iránt is megnőtt a kereslet, hiszen most azok is megpróbálkoztak a főzéssel, akik eddig erre nem fordítottak különösebb figyelmet. Emellett egy másik ételkészítési eljárás is elkezdte reneszánszát élni, sőt, annyira divatba jött, hogy számos új oldal született az igények kielégítésére. 

A kenyérsütés a legújabb divat

Bár semmi jel nem utalt arra, hogy a kenyér vagy a péksütemények hiánycikkek lennének, sokan a vészhelyzeti intézkedések első jelére már rohantak a boltba élesztőt venni, így ez az alapanyag hamarosan hiánycikké vált, a kenyérsütés pedig nagyon népszerű lett. De nem csak a kenyér, a kifli és a kalács receptek keresettsége is megugrott. Aki még talált élesztőt a boltokban, másnap már meg is osztotta a közösségi oldalakon a saját sütésű kenyerét. Ahogy az élesztő hiánycikk lett, úgy fordult mindenki az alternatív megoldások felé.

A szódabikarbóna is népszerű alapanyagnak számított, de sokan a sörös kenyérrel is megpróbálkoztak. Persze, a szódabikarbóna is hamar elfogyott a boltok polcairól, ekkor lendült fel a kovászos kenyerek készítése, és természetesen a hozzá kapcsolódó receptek népszerűsége. Mondhatni, mindenki péknek készült, mert rengetegen próbálkoztak a kovászkészítéssel, és a kovászos kenyér készítésével. 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG