2p
Több mint egymillióan, 15 százalékkal többen vettek országos és megyei autópálya matricát idén januárban, mint egy évvel korábban.

Több mint egymillió, éves országos és megyei autópálya matricát vettek az autósok január 31-ig, 15 százalékkal többet, mint az előző év hasonló időszakában - közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) az MTI megkeresésére csütörtökön. A NÚSZ adatai szerint a 2017-re érvényes éves e-matricákból több mint 1 millió 36 ezer fogyott január 31-én éjfélig, a tavalyi autópálya-matricák érvényességének lejártáig. Ebből több mint 269 ezer volt országos és csaknem 767 ezer megyei.

Az év elején mindenki letudja

Az előző évben, 2016. január 31-ig csaknem 883 ezer éves e-matricát vásároltak az autósok, több mint 236 ezer országos és 646 ezer megyei úthasználati jogosultságot. A tapasztalatok szerint az országos éves e-matricák legnagyobb része, mintegy 70 százaléka, míg a megyei matricáknak körülbelül 45 százaléka elfogy az év első hónapjában.

Az adatok azt támasztják alá, hogy az autósok jobban odafigyelve vásárolják meg az úthasználati jogosultságot, előre terveznek. Ha ez a tendencia folytatódik, akkor várhatóan tovább nő az év elején, és csökken az év közben éves matricát váltó autósok száma - közölte a NÚSZ.

Akik kevésbé örültek

Az útdíjfizetési szolgáltató csaknem 731 ezer esetben szabott ki pótdíjat tavaly, ebből közel 526 ezer esetben belföldi, 205 ezer esetben pedig külföldi üzembentartók használták jogosulatlanul a díjköteles útszakaszokat. A pótdíjas esetek száma összesen 516 ezer volt 2015-ben, csaknem 346 ezer belföldi és 170 ezer külföldi bliccelővel szemben szabtak ki pótdíjat.

A NÚSZ közölte az is: munkatársaik több mint 101 ezer írásos megkeresést válaszoltak meg 2016-ban, 166 ezer hívást kezeltek, a 18 ügyfélszolgálati irodában pedig összesen mintegy 180 ezer tranzakciót, szolgáltatást bonyolítottak le tavaly.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG