Az Inditex profitja 42 százalékkal 1,18 milliárd euróra nőtt idén február és október között az egy évvel korábbi 831 millióról a kereslet élénkülésének, és újabb boltok megnyitásának köszönhetően. A bevételek 14 százalékkal 8,87 milliárd euróra emelkedtek 7,76 milliárdról.
A Zara a válság közepette is megállta a helyét, amit annak köszönhet, hogy elfogadható áron kínálja a legújabb divatnak megfelelő ruházati cikkeket, és gyorsan volt képes alkalmazkodni az igények változásához.
A társaság nemrégiben indította be az internetes vásárlást hat európai országban, és 173 új boltot nyitott világszerte az első félévben. A nyolc világmárkát forgalmazó Inditexnek 77 országban jelenleg ötezer üzlete van, és jól jellemzi a terjeszkedés tempóját, hogy a harmadik negyedév zárása, október vége óta 93 új boltot nyitott világszerte.
A hasonló divatcikkekben "utazó" nagy versenytárs, a svéd Hennes and Mauritz novemberben 17 százalékkal növelte eladásait az egy évvel korábbihoz képest, mert a szállítási költségek és a pamut drágulása ellenére nem emelte árait, még annak árán sem, hogy profitjából valamennyit fel kell áldoznia piaci részesedésének megtartása érdekében.
Az árbevételt tekintve a második helyen álló Gap bevétele 6 százalékkal 1,42 milliárd dollárra nőtt novemberben az egy évvel korábbihoz viszonyítva.
A tavalyi pénzügyi évben a vállalatcsoport 14,2 milliárd dollár bevételre tett szert, az idén novemberrel végződött 42 hétben 11,81 milliárd dollár volt az értékesítés, 4 százalékkal több az egy évvel korábbi 11,38 milliárdnál.
MTI