Az Adidas Telstar, a 2018-as focivébé hivatalos meccslabdája. Fotó: EPA / Daniel Kopatsch |
A magyarországi online kereskedelmi forgalom idén 20 százalékos növekedéssel megközelítheti a 440 milliárd forintot - mondta a Világgazdaságnak Várkonyi Balázs, az Extreme Digital társalapítója és ügyvezetője. Kiemelte, hogy az idei bővülésben jelentős szerepet játszott a nyári labdarúgó-világbajnokság, amelynek hatására 70-80 százalékkal nőttek a televízióeladások.
A csütörtöki lapszámban megjelent cikk szerint emlékeztetett arra, hogy az első félévben 23,6 százalékos bővülést mért a Központi Statisztikai Hivatal.
Az online értékesítés már a teljes hazai kiskereskedelmi volumen 6 százalékának felel meg, ami régiós összevetésben is versenyképes mutató. Magyar trend, hogy koncentrálódik a piac, a forgalom mind nagyobb százaléka realizálódik a tíz legnagyobb webáruháznál.