A Napi Gazdaságnak Borhi János, a Formatex Kft ügyvezető igazgatója nyilatkozott a játékpiac drágulásáról.
Európában már igen kevés játékot gyártanak, azok többsége is papír vagy karton. A játékok 90 százalékát és a legkapósabb játékokat Kínában állítják elő, ahol dollár alapú az elszámolás. Borhi János szerint a forint dollárral szembeni gyengülése pont ezért okozhat akár 20 százalékos áremelkedést is idén.
A 40 milliárd forintos piaci is jelentősen átalakult, miután a Gulliver üzletlánc csődöt jelentett 2014-ben. A legnagyobb szereplők a Regio 7 miliárdos bevétellel, majd őket követi a Lego hatmilliárddal. Ezek a cégek is a negyedik negyedévben, karácsony közeledtével szerzik a forgalom 70 százalékát.
Ha mégsem az ünnepekről van szó, átlagosan 6-8 ezer forintot hagy a kasszában a magyar szülő. Ha nem játékot vesznek a gyereknek, akkor kütyüt: ez jelenti a legnagyobb kihívást a játékiparnak. Borhi azonban biztos benne, hogy a hagyományos játékokat nem tudja leváltani az internet.