A McDonald's globális központja ma bejelentette, hogy átalakítja a gyerekek kedvenc menüjét. Közleményük szerint a tervezett lépések a gyermekek kiegyensúlyozott táplálkozását, az olvasás népszerűsítését, valamint a rászoruló családok támogatását kívánják elősegíteni.
A változás azért nem egyik napról a másikra történik, és igazából az elsődleges célközönség talán nem is fogja észrevenni a különbséget - tehát nem a játék kerül ki belőle.
Mi változik?
A hazai Happy Meal menük egyébként sem tartalmaznak mesterséges aromákat és színezőanyagokat. A sült krumpliban, a zsemlékben, a marha- és sertéshús pogácsákban, a McNuggetsben és más csirkés és halas termékekben nincs tartósítószer. Azok a termékek, pl. a szószok, ahol ez élelmiszerbiztonsági szempontból elengedhetetlen, csak a technológiailag szükséges minimum mennyiségben tartalmaznak adalékanyagot vagy tartósítószert. Egyetlen McDonald’s termékben sincs nátrium-glutamát ízfokozó, a menükben pedig választható ásványvíz, gyümölcslé és répakarika is.
A globális vállalások között az alábbiak szerepelnek:
1. Kiegyensúlyozott menük
2022-ig a Happy Meal menük legalább 50 százaléka meg kell, hogy feleljen a McDonald’s globális Happy Meal tápérték-kritériumainak, azaz:
- legfeljebb 600 kcal energiatartalommal;
- az energiatartalom legfeljebb 10%-ának megfelelő telítettzsír-tartalommal;
- legfeljebb 650 mg nátriumtartalommal;
- az energiatartalom legfeljebb 10%-ának megfelelő hozzáadott cukor-tartalommal bírhatnak.
2. Egyszerűbb összetevők
A McDonald’s világszerte megszünteti a mesterséges aromák és mesterséges színezőanyagok alkalmazását a Happy Meal menükben, továbbá csökkenti a felhasznált mesterséges tartósítószerek mennyiségét.
3. Átlátható tápérték-információk
A vállalat a McDonald’s-honlapokon és mobilalkalmazásokon is feltünteti a Happy Meal menükre vonatkozó tápérték-információkat.
4. Felelős reklámozás
A gyermekek felé történő felelős reklámozás elkötelezett támogatójaként a McDonald’s vállalja, hogy csak az 1. pontban részletezett tápérték-kritériumoknak megfelelő Happy Meal ajánlatokat reklámoz a gyermekek számára, emellett továbbra is fenntartja a már meglévő, a gyermekeket célzó reklámokat érintő helyi és regionális önkéntes vállalásait.
5. A Happy Meal menün belül az ajánlott étel- és italcsoportok fogyasztásának ösztönzése
A McDonald’s azt is vállalja, hogy innovatív marketingeszközökkel népszerűsíti az ajánlott étel- és italcsoportokat (zöldség, gyümölcs, rostos gyümölcslevek és pürék, alacsony zsírtartalmú tejtermékek, ásványvíz, teljes kiőrlésű péksütemények) a Happy Meal menükben.
Minden Happy Mealből 5 forint nemes célra megy
A McDonald’s a Ronald McDonald House Charities-en keresztül több mint negyven éve segíti a családokat abban, hogy a szülők akkor is a gyermekeik közelében lehessenek, amikor a kicsik hosszú kórházi kezelést igénylő betegséggel küzdenek.
Magyarországon eddig több, mint 9000 család részesült ebből a segítségből az 1994-ben létrejött Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítvány által Budapesten és Miskolcon működtetett Ronald Házakban, valamint a pécsi Ronald Szobákban.
A program finanszírozásában jelentős szerepet vállalnak a McDonald’s és franchise partnerei által üzemeltetett éttermek, amelyek 2017-től minden eladott Happy Meal után 5 Ft-tal, az adománygyűjtő hét során pedig minden eladott sült burgonya után 40 Ft-tal támogatják az alapítvány működését.