3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Persze az első kérdése erre mindenkinek az: csak nem kikerül belőle a játék??? A rövid válasz: nem.

A McDonald's globális központja ma bejelentette, hogy átalakítja a gyerekek kedvenc menüjét. Közleményük szerint a tervezett lépések a gyermekek kiegyensúlyozott táplálkozását, az olvasás népszerűsítését, valamint a rászoruló családok támogatását kívánják elősegíteni.

A változás azért nem egyik napról a másikra történik, és igazából az elsődleges célközönség talán nem is fogja észrevenni a különbséget - tehát nem a játék kerül ki belőle.

Mi változik?

A hazai Happy Meal menük egyébként sem tartalmaznak mesterséges aromákat és színezőanyagokat. A sült krumpliban, a zsemlékben, a marha- és sertéshús pogácsákban, a McNuggetsben és más csirkés és halas termékekben nincs tartósítószer. Azok a termékek, pl. a szószok, ahol ez élelmiszerbiztonsági szempontból elengedhetetlen, csak a technológiailag szükséges minimum mennyiségben tartalmaznak adalékanyagot vagy tartósítószert. Egyetlen McDonald’s termékben sincs nátrium-glutamát ízfokozó, a menükben pedig választható ásványvíz, gyümölcslé és répakarika is.

A globális vállalások között az alábbiak szerepelnek:

1. Kiegyensúlyozott menük

    2022-ig a Happy Meal menük legalább 50 százaléka meg kell, hogy feleljen a McDonald’s globális Happy Meal tápérték-kritériumainak, azaz:

    • legfeljebb 600 kcal energiatartalommal;
    • az energiatartalom legfeljebb 10%-ának megfelelő telítettzsír-tartalommal;
    • legfeljebb 650 mg nátriumtartalommal;
    • az energiatartalom legfeljebb 10%-ának megfelelő hozzáadott cukor-tartalommal bírhatnak.

    2. Egyszerűbb összetevők

      A McDonald’s világszerte megszünteti a mesterséges aromák és mesterséges színezőanyagok alkalmazását a Happy Meal menükben, továbbá csökkenti a felhasznált mesterséges tartósítószerek mennyiségét.

      3. Átlátható tápérték-információk

        A vállalat a McDonald’s-honlapokon és mobilalkalmazásokon is feltünteti a Happy Meal menükre vonatkozó tápérték-információkat.

        4. Felelős reklámozás

          A gyermekek felé történő felelős reklámozás elkötelezett támogatójaként a McDonald’s vállalja, hogy csak az 1. pontban részletezett tápérték-kritériumoknak megfelelő Happy Meal ajánlatokat reklámoz a gyermekek számára, emellett továbbra is fenntartja a már meglévő, a gyermekeket célzó reklámokat érintő helyi és regionális önkéntes vállalásait.

          5. A Happy Meal menün belül az ajánlott étel- és italcsoportok fogyasztásának ösztönzése

            A McDonald’s azt is vállalja, hogy innovatív marketingeszközökkel népszerűsíti az ajánlott étel- és italcsoportokat (zöldség, gyümölcs, rostos gyümölcslevek és pürék, alacsony zsírtartalmú tejtermékek, ásványvíz, teljes kiőrlésű péksütemények)  a Happy Meal menükben.

            Minden Happy Mealből 5 forint nemes célra megy

            A McDonald’s a Ronald McDonald House Charities-en keresztül több mint negyven éve segíti a családokat abban, hogy a szülők akkor is a gyermekeik közelében lehessenek, amikor a kicsik hosszú kórházi kezelést igénylő betegséggel küzdenek.

            Magyarországon eddig több, mint 9000 család részesült ebből a segítségből az 1994-ben létrejött Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítvány által Budapesten és Miskolcon működtetett Ronald Házakban, valamint a pécsi Ronald Szobákban.

            A program finanszírozásában jelentős szerepet vállalnak a McDonald’s és franchise partnerei által üzemeltetett éttermek, amelyek 2017-től minden eladott Happy Meal után 5 Ft-tal, az adománygyűjtő hét során pedig minden eladott sült burgonya után 40 Ft-tal támogatják az alapítvány működését.

            LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

            Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
            Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
            Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


            Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

            Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
            Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
            Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
            Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
            Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
            Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
            Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
            Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
            Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
            Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
            Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
            A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
            Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
            Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
            A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
            Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
            Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
            Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
            Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
            Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
            Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
            Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
            Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
            A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
            Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
            Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
            Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
            Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
            Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
            Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
            hírlevél
            Ingatlantájoló
            Együttműködő partnerünk: 4iG