A Magyarországon is jelen lévő nemzetközi autókölcsönzőket vizsgálva a legnépszerűbb autómárkák a Skoda, a Volkswagen és az Opel, továbbá - különösen az üzleti ügyfelek körében - a BMW, illetve az Audi.
Az Opel szinte minden kölcsönzőnél kiemelt márkának számít itthon, 2012-ben közel 700 autót vásároltak a márka palettájáról a MAKSZ tagjai. A Sixt flottájában megtalálhatók emellett például a BMW, Toyota, Ford, Fiat, Kia, Hyundai, Suzuki, Renault, Citroen modelljei, a Hertznél szintén szerepel Hyundai, Ford és Suzuki a kínálatban, továbbá Seat, Mercedes és Volvo autók is bérelhetők.
A Europcar nagyrészt a Porsche Csoport konszern márkáival dolgozik, de néhány Hyundai és Opel modell náluk is kölcsönözhető. A kisebb kölcsönzőket vizsgálva a Recent Car flottájának például a 70 százalékát Opel autók adják.
Egyre inkább az ár számít
Az autókölcsönzők flottájuk összeállításakor az ügyfelek igényeit tartják szem előtt elsősorban. Ehhez jön további szempontként az értékállóság, a gazdaságosság, a megbízhatóság és az újdonságérték. A nemzetközi autókölcsönzőknél emellett figyelembe kell venni a franchise előírásokat is.
Regionális trend, hogy csökkent a luxuskategória, az áruszállító valamint a kis kategória iránti kereslet, viszont nőtt a jól felszerelt nagy középkategória (pl. VW Passat, Skoda SuperB) kihasználtsága – mondta a Europcar Hungary ügyvezetője. A Recent Car ügyvezetője elmondta: az ügyfelek egyre inkább az ár és nem az ár-érték arány alapján választanak bérautót.
A céges bérletek esetében egyre nagyobb az igény a magasabb felszereltségű autók iránt, preferáltak a német és japán/koreai márkák. Emellett egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a kiegészítő szolgáltatások és felszerelések az autótípus mellett. Nem csupán a cégek, de a magánbérlők körében is általános elvárás lett a kölcsönző által biztosított 0-24 órás assistance szolgáltatás, a navigáció és a kiegészítő biztosítások.