A GfK piackutató intézet az úgynevezett Retail Banking Monitor (RBM) kutatás keretében gyűjt adatokat minden évben 14 közép- és kelet-európai ország pénzügyi piacának legfontosabb mutatóiról. A hitelajánlatokat népszerűsítő televíziós hirdetések ismertsége és kedveltsége nem változott az elmúlt négy évben, ám az ilyen reklámok mozgósító hatása a válság előtti érték felére esett vissza. Ez összefügg a lakosság hitelektől való elzárkózásával, illetve a hitelfelvételi hajlandóság csökkenésével, amit a Retail Banking Monitor kutatás adatai is alátámasztanak - olvasható a felmérésben.
Ugyanakkor viszont a banki szolgáltatásokat igénybe vevők aránya Közép- és Kelet-Európában 6 százalékkal nőtt és 2011 végére elérte a 80 százalékot. Magyarországon a felnőtt lakosság 83 százaléka áll kapcsolatban bankokkal és ez az arány alig változott az elmúlt években. Dinamikus növekedés tapasztalható viszont a bankkártyák és az internetes banki szolgáltatások területén. Tavaly már minden második közép- és kelet-európai használt kártyát a vásárlásaihoz.