1p
Európában csökkent az újonnan forgalomba helyezett autók száma májusban, különösen nagy volt a visszaesés Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és Belgiumban - közölte az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) pénteken.

A májusban forgalomba helyezett új autók száma Európában 8,4 százalékkal csökkent az előző év hasonló időszakához képest az áprilisi 6,5 százalékos esést követően.

Májusban - 2011 év májusához képest - Németországban 4,8 százalékkal, Franciaországban 16 százalékkal, Spanyolországban 8,2 százalékkal, Svédországban 17 százalékkal, Belgiumban 26 százalékkal, Finnországban pedig 44 százalékkal zuhant az értékesített új autók száma. A legbrutálisabb visszaesés Görögországban volt, ahol 47,3%-kal zsugorodott az eladások száma.



Az is látszik, hogy a meglehetősen jó negyedévi adatokat produkáló német autógyárak nem az anyaországuknak köszönhetik a sikert, Németországban májusban az eladások száma szintén csökkent, méghozzá 4,8%-kal (bár az utóbbi 5 hónap adataiból az derül ki, hogy az eladások száma nagyjából stagnált az egy évvel ezelőtti hasonló időszakhoz képest).

Szomszédaink közül nincs oka örömre a szlovákoknak (8,7%-os a visszaesés), hasonló mértékben csökkent az eladások száma Romániában is (8,6%). A szlovénoknál a csökkenés kétszer ennyi, ott 15%.kal kevesebb új rendszámot osztottak ki idén májusban, mint egy évvel ezelőtt. Az osztrákok is kevesebb autót vettek májusban, mint egy éve, a visszaesés ott 5,8% volt.

Az ACEA adatai szerint ugyanakkor Lengyelországban 7 százalékkal, Csehországban 3,2 százalékkal nőtt az újonnan forgalomba helyezett autók száma a múlt hónapban.

Magyarország az élen

Magyarország ugyanakkor a jobban teljesítő piacok között szerepel. Idén májusban az egy évvel ezelőttihez képest 19,6%-kal több rendszámot adtak ki, összesen 4581-et. Ebben a rangsorban csak Bulgária előz meg minket, ott 50,5%-os volt a növekedés, igaz a bolgár piac kisebb, májusban összesen 2398 új autót helyeztek forgalomba. Ha az utóbbi 5 hónap eladásait vizsgáljuk az előző év hasonló időszakához viszonyítva a kép ránk nézve még kedvezőbb, ezek alapján Magyarország tudta felmutatni a legmarkánsabb növekedést, ez év januárja és május között 22 829 autó került forgalomba, ami 20,4%-os növekedést jelent - ennél jobb mutatóval senki nem rendelkezik az Unióban. Igaz, nálunk a bázis is nagyon alacsony volt, a tendencia mindenesetre igen kedvező. Ezt az időszakot vizsgálva a teljes európai uniós piac 7,7%-kal esett vissza.

Az öreg kontinensen csak a japánoknak megy

A főbb autógyártók majdnem mindegyikének esett az eladása Európában. Kivétel csak a Toyota Motor Corp. volt, amely 13 százalékkal, valamint a Hyundai, amely 7 százalékkal növelte eladásait.

A Volkswagen csoport eladásai 5,5 százalékkal, a BMW értékesítése 5,8 százalékkal, a Daimleré pedig 5,2 százalékkal csökkent tavaly májushoz képest.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG