3p
A Kaspersky Lab elkészítette első pénzügyi támadásokkal kapcsolatos tanulmányát „Pénzügyi számítógépes fenyegetések 2013” címmel, amelyből kiderül, hogy a hackerek egyre keményebben és meglepőbb eszközökkel támadják a felhasználókat és a nagyobb pénzügyi szervezeteket. A vállalat felméréséből az is kiderül, hogy a bűnözők leggyakoribb eszköze a hamis banki és pénzügyi oldalak utánzása.

Az elmúlt évben az adathalász támadások pontosan 31,45 százaléka irányult neves bankok, online áruházak és e-fizetési rendszerek ellen, amely 8,5 százalékos növekedést mutat az ezt megelőző évhez.

A pénzügyi adathalász támadások megoszlása 2013-ban


 

Azon adathalász webhelyek, amely fő célja a felhasználók pénzügyi megkárosítása, elsősorban a népszerű bankok, online áruházak és e-fizetési rendszerek oldalait másolják. 2013-ban a legvonzóbb célpontok a bankok voltak, amelyek a pénzügyi adathalász támadások 70,6 százalékában voltak érintve. Ez a szám már 2012-től folyamatos emelkedik, amikor is még csak 52 százalék körül mozgott ez az érték. 

Kiket támadnak leggyakrabban?

A csalók a nagyobb, hatalmas adatbázissal rendelkező vállalatok márkaneveit használják, amellyel még jobban növelhetik a támadások erejét. A Kaspersky Lab kutatása szerint az összes pénzügyi adathalász támadás során mindössze 25 banki szervezetnek használták a nevét. Ezek között a „kedvenc” fizetési rendszerek között megtalálhatóak a PayPal, az American Express, a Master Card, valamint a Visa oldalai, amelyek a teljes pénzügyi adathalász támadások 88,3 százalékát tették ki. 

Több egymást követő évben az Amazon.com volt a legnépszerűbb oldal az adathalászok között, már ami a weboldal nevének illegális, adathalász felhasználását illeti. A tárgyidőszakban az online kereskedelemmel kapcsolatos adathalász támadók az esetek 61 százalékában használták fel a vállalat nevét. A TOP 3 márkák között olyan nagy nevek kaptak helyet – nem meglepő módon -, mint az Apple, az eBay, valamint az Amazon.

A legnépszerűbb támadások

Az adathalász támadások azért olyan népszerűek, mert egyszerűbb őket telepíteni és ezen kívül rendkívül hatékonyak is. Viszont még a legtapasztaltabb felhasználó számára sem könnyű észrevenni egy jól megszerkesztett adathalász oldalt, szemben a legitim oldalakkal. 

Ezért a legfontosabb dolog, hogy minden esetben speciális biztonsági megoldással védjük a számítógépünket és a mobil eszközeinket, hiszen míg egy ilyen megoldás pár ezer forintba kerül, addig egy esetleges lopást több százezer forintunk is bánhat - tette hozzá Sergey Lozhkin, a Kaspersky Lab vezető biztonsági kutatója.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Váratlan veszély leselkedik a gyerekekre – baljós jelentést tettek közzé
Kollár Dóra | 2025. június 11. 15:03
Egy friss jelentés szerint Európában és Nagy-Britanniában folyamatosan nő az új autók motorháztetejének magassága, ami egyre komolyabb közlekedésbiztonsági kockázatot jelent, különösen a gyerekek számára.
Vásárló Hónapok óta nem láttunk ilyet a boltokban: megint drágább lett a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. június 10. 05:47
Az árrésstopos termékek ára csökkent, de így is megszakadt egy kedvező trend júniusban: három hónap után most először drágult újra a családi nagybevásárlás a Privátbankár Árkosár-felmérése szerint. Alaposan megvizsgáltuk, hogyan alakítja az árakat az intézkedés, amivel a kormány elégedett, de a szakszövetség szerint csúnyán vissza fog majd ütni.
Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Lézeres szőrtelenítési trendek 2025-ben: Új irányok és lehetőségek
Márkázott tartalom | 2025. június 6. 14:29
Ebben az évben számos új szolgáltatás és fejlesztés várható a lézeres szőrtelenítés világában. Az elmúlt esztendők technológiai fejlesztései révén ezek az eljárások még komfortosabbá és eredményesebbé válnak. Hogyan változik az esztétikai kezelések világa 2025-ben? Nézzünk meg néhány fontos tényezőt!
Vásárló Divatos női cipők
Márkázott tartalom | 2025. június 5. 16:10
Gondoltál már arra, hogy a megfelelő cipő mennyire képes meghatározni a napodat? Az ideális lábbeli nem csupán a stílusodat tükrözi, hanem hozzájárul a kényelmedhez és akár teljesítményed javításához is. A jól megválasztott cipő összhangban van az edzéseid eredményességével, és azzal, hogy mennyire érzed jól magad egész nap. De hogyan találhatod meg azt a darabot, ami mindkét elvárásnak megfelel? Egyre több márka kínál változatos lehetőségeket, hogy megkönnyítse a döntést.
Vásárló Tisztítószerek esetén megéri a minőséget választani
Márkázott tartalom | 2025. június 5. 07:52
A higiénia nem pusztán esztétikai kérdés, hanem alapvető elvárás, bármilyen helyiségről is legyen szó. Otthoni környezetben, közintézményekben, ipari létesítményekben egyaránt elengedhetetlen a megfelelő tisztaság, hiszen ez az alapja a kényelmes, biztonságos feladatvégzésnek.
Vásárló Mit érdemes tudni a modern autótuning kapcsán?
Márkázott tartalom | 2025. június 3. 15:39
Az autóiparban a technológiai újítások kulcsszerepet játszanak, különösen az autók teljesítménynövekedésében és megjelenésük finomításában. Az utóbbi évek egyik legizgalmasabb újdonsága a G87-es BMW M2, melyet sokan tartanak a tuning világ egyik legígéretesebb alapjának.
Vásárló Dizájner kutyák: hóbort vagy új családtag?
Márkázott tartalom | 2025. június 3. 10:39
Magyarországon egyre népszerűbbé válik a dizájner kutyák tartása, mint például a labradoodle, amely egy uszkár és egy labrador keresztezése. 
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Mit tud és milyen előnyökkel jár a CRM?
Márkázott tartalom | 2025. június 2. 14:59
Minden cég és vállalkozás sikere a vásárlóinak a mennyiségén és minőségén áll vagy bukik. Ebben semmi pláne nincs – gondolhatod –, eddig is így volt. Az újdonság a “hogyanra”, azaz az ügyfelek elérésének, kiszolgálásának gyorsaságára vonatkozik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG