3p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Kaspersky Lab elkészítette első pénzügyi támadásokkal kapcsolatos tanulmányát „Pénzügyi számítógépes fenyegetések 2013” címmel, amelyből kiderül, hogy a hackerek egyre keményebben és meglepőbb eszközökkel támadják a felhasználókat és a nagyobb pénzügyi szervezeteket. A vállalat felméréséből az is kiderül, hogy a bűnözők leggyakoribb eszköze a hamis banki és pénzügyi oldalak utánzása.

Az elmúlt évben az adathalász támadások pontosan 31,45 százaléka irányult neves bankok, online áruházak és e-fizetési rendszerek ellen, amely 8,5 százalékos növekedést mutat az ezt megelőző évhez.

A pénzügyi adathalász támadások megoszlása 2013-ban


 

Azon adathalász webhelyek, amely fő célja a felhasználók pénzügyi megkárosítása, elsősorban a népszerű bankok, online áruházak és e-fizetési rendszerek oldalait másolják. 2013-ban a legvonzóbb célpontok a bankok voltak, amelyek a pénzügyi adathalász támadások 70,6 százalékában voltak érintve. Ez a szám már 2012-től folyamatos emelkedik, amikor is még csak 52 százalék körül mozgott ez az érték. 

Kiket támadnak leggyakrabban?

A csalók a nagyobb, hatalmas adatbázissal rendelkező vállalatok márkaneveit használják, amellyel még jobban növelhetik a támadások erejét. A Kaspersky Lab kutatása szerint az összes pénzügyi adathalász támadás során mindössze 25 banki szervezetnek használták a nevét. Ezek között a „kedvenc” fizetési rendszerek között megtalálhatóak a PayPal, az American Express, a Master Card, valamint a Visa oldalai, amelyek a teljes pénzügyi adathalász támadások 88,3 százalékát tették ki. 

Több egymást követő évben az Amazon.com volt a legnépszerűbb oldal az adathalászok között, már ami a weboldal nevének illegális, adathalász felhasználását illeti. A tárgyidőszakban az online kereskedelemmel kapcsolatos adathalász támadók az esetek 61 százalékában használták fel a vállalat nevét. A TOP 3 márkák között olyan nagy nevek kaptak helyet – nem meglepő módon -, mint az Apple, az eBay, valamint az Amazon.

A legnépszerűbb támadások

Az adathalász támadások azért olyan népszerűek, mert egyszerűbb őket telepíteni és ezen kívül rendkívül hatékonyak is. Viszont még a legtapasztaltabb felhasználó számára sem könnyű észrevenni egy jól megszerkesztett adathalász oldalt, szemben a legitim oldalakkal. 

Ezért a legfontosabb dolog, hogy minden esetben speciális biztonsági megoldással védjük a számítógépünket és a mobil eszközeinket, hiszen míg egy ilyen megoldás pár ezer forintba kerül, addig egy esetleges lopást több százezer forintunk is bánhat - tette hozzá Sergey Lozhkin, a Kaspersky Lab vezető biztonsági kutatója.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Hogyan egyensúlyozz teljesítmény és pihenés között az üzleti életben?
Márkázott tartalom | 2025. július 3. 13:46
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
Vásárló Autóbérlés – megfontolt választás
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 13:13
Egyre többen döntenek az autóbérlés mellett pénzügyi szempontokat mérlegelve. Saját járművet fenntartani manapság igencsak költséges vállalkozás, épp ezért sokak számára jobban megéri kocsit bérelni.
Vásárló Mit üzen a cégéről, ahogyan a véleményekre reagál?
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 12:00
Amikor valaki új szolgáltatót keres, az első útja gyakran a Google vagy a Facebook értékelésekhez vezet. Ez az első benyomás pillanatok alatt eldöntheti, hogy az érdeklődőből lesz-e vásárló. Az online térben a visszajelzések nemcsak szavak, hanem bizonyítékok. A minőségre, a hozzáállásra, és arra, hogy egy vállalkozás valóban figyel-e ügyfeleire.
Vásárló A szemüveg helyes ápolása a lehető legegyszerűbben
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 11:23
A szemüvegesek számára nem csupán egy stílusos kiegészítő a szemüveg, hanem mindennapjaik fontos kelléke. Ha nem vigyáznak rá megfelelően, az akár az életminőségük romlásához is vezethet. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG