Vélhetően nem állapít meg jelentős jogsértést a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Mol üzemanyagár-képzése kapcsán, a vizsgálat akár büntetés kiszabása nélkül is lezáródhat – írja a Népszabadság. A cikk emlékeztet: a GVH 2000-2001-ben és 2004-ben is folytatott hasonló vizsgálatot és azok során is – ugyanazt a szakértőt alkalmazva – arra a következtetésre jutottak, hogy az olajtársaság nem él vissza a nagykereskedelmi üzemanyag-piacon meglévő 80-90 százalékos erőfölényével.
A mostani vizsgálat 2010-ben indult, érdekessége ugyanakkor, hogy a bejelentésre indult és rendkívüli mértékben elhúzódó vizsgálat kezdeményező versenyhivatali elnök ma már a Mol-csoportnál dolgozik.
A Népszabadságnak nyilatkozó szakértők azt ugyan elismerik, hogy a Mol a tőzsdei árnál magasabb árat szab, de ez az árkülönbség néhány kisebb hullámzástól eltekintve állandónak mondható és megegyezik más, környékbeli, nem Mo-tulajdonban lévő finomítók felárával. A Mol annyival adja csak drágábban a benzint, hogy épp ne érje meg másoktól rendelni. Persze, ennek ellenére is vannak olyan cégek, amelyek más finomítóktól – például az osztrák OMV-től – szerzik be az alapanyagot. Annak a pletykának ugyanakkor sehol nincs hivatalos alátámasztása, hogy a nem a Moltól beszerzett üzemanyagok jobb minőségűek lennének. A magyar törvényhozás sok esetben szab olyan, a környező országokénál szigorúbb – elsősorban környezetvédelmi célú – üzemanyagszabványokat, amelyeket friss fejlesztéseinek kösznhetően a Mol már teljesíteni tud.
A Népszabadság szerint érthető, hogy a Mol törekszik versenytársai ellehetetlenítésére, s ezt a hatóságok támogatásukról biztosították. Ezek vizsgálata ugyanakkor nem képezi a versenyhivatali vizsgálat tárgyát.