A főváros csütörtökön ismerteti a taxis érdekképviseletekkel ágazati stratégiáját – közölte Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke a Napi Gazdasággal, amely szerint Budapest nyáron elfogadhatja a taxirendeletet.
A lap szerint a szakma a mostani nappali maximumon rögzített kilométerdíjat kívánja elérni, a szigorúbb ellenőrzésektől és feltételektől pedig a piac tisztulását várják. A Napi szerint a kompromisszum része lehet, hogy a személyszállítók nyitottak az egységes budapesti taxisarculat megteremtésére is, ami első körben az egyforma taxitáblák bevezetését jelentené az autókon.
A tervek szerint a 240 forintos kilométerdíj minden napszakban érvényes lenne, illetve eltűnne a különbség a telefonos rendelés és az utcai leintés tarifája között. Novemberben a fővárosi önkormányzat még nem támogatta az egységes tarifarendszer bevezetését, és átfogó rendezést sürgetett.
Nem olyan egyszerű ez
Vitézy Dávid (fotó: Wikipedia) |
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója szerint több feltételnek kell egyszerre teljesülnie ahhoz, hogy bevezethető legyen a budapesti a taxiszolgáltatásban az egységes tarifarendszer.
Vitézy Dávid ezzel kapcsolatban elmondta, ahhoz, hogy az egységes árakat be lehessen vezetni, először Budapestnek törvényben kell megadni a jogot arra, hogy rendeletet alkothasson a taxiközlekedés szabályozására, az autók életkorára, környezetvédelmi besorolására, méretére, formatervére vonatkozóan.
Ezt követően a fővárosnak olyan új szabályozást kell elfogadnia, amelyben szigorítják a budapesti taxikkal szembeni műszaki (jármű életkor és méret), környezetvédelmi elvárásokat, egyúttal egységes arculatot adnak a taxiknak. Ennek teljes körű bevezetése több évet vesz igénybe - tette hozzá.