2p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Egyesül Államokban érvényes bírósági ítélet mondja ki, hogy a fogyasztó jól teszi, ha nem hisz a szemének, amikor hamburgerreklámokat néz. Azoktól nem várható el, hogy teljesen valósághűek legyenek. 

A McDonald’s és a Wendy’s gyorsétteremláncok megnyerték azt a pert, amelyet egyik vendégük indított ellenük, mert szerinte a cégek reklámjai megtévesztőek voltak - számolt be a döntésről a Reuters. Justin Chimienti felperes azt állította keresetében, hogy a két cég a valóságosnál nagyobbnak láttatja hamburgereit az azokról készült hirdetések fotóin.

Elég alaposan alátámasztott vélemény

Hector Gonzalez bíró azonban nem talált bizonyítékot erre a vádra a McDonald’s Big Mac, illetve a Wendy’s Bourbon Bacon Cheeseburger termékei esetén, amelyekre a panasz vonatkozott. A bíró alapos vizsgálódásának bizonyítéka, hogy 19 oldalas indoklást fűzött ítéletéhez. 

Chimienti azzal vádolta a két gyorsétteremláncot, hogy hirdetéseik félig sült húspogácsákat ábrázolnak, ugyanis a hús mérete 25 százalékkal zsugorodik a teljes sütés nyomán. Idézett egy élelmiszerstylistot, aki dolgozott a McDonald’snek és a Wendy’snek is. Az illető szerint a cégek előnyben részesítették a nem teljesen kisütött  húspogácsákat, mert a jól kisütöttek „kevésbé étvágygerjesztőek.


Emellett azt is a cégek szemére vetette, hogy hamburgereik egyéb összetevőit is megtévesztően eltúlozzák hirdetéseiken. A bíró szerint a hamurgerláncok törekvése, hogy étvágygerjesztőnek tüntessék fel termékeiket, nem különbözik más cégek hasonló törekvéseitől. A reklámok célja, hogy pozitív választ szüljenek a potenciális vendégekben.

19 oldalas indoklással ellátott bírósági döntés adott igazat a McDonald'snek és a Wendy'snek. Fotó: Pixabay
19 oldalas indoklással ellátott bírósági döntés adott igazat a McDonald'snek és a Wendy'snek. Fotó: Pixabay

A McDonald’set és a Wendy’st nem kötelezi arra semmilyen szabály, hogy termékei egy az egyben úgy nézzenek ki a valóságban, mint a hirdetéseken. A tartalmukkal, így a súlyukkal és az energiatartalmukkal kapcsolatos adatoknak kell megfelelniük a valóságnak. Nem megtévesztő az sem, ha a hamburger többi összetevője nem pont úgy alakul, ahogy a felperes jónak látná. A Burger King és a Taco Bell hasonló pereknek néz elébe, ám vélhetően a két versenytárssal kapcsolatban hozott bírósági döntés precedensértékű lesz.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Hogyan egyensúlyozz teljesítmény és pihenés között az üzleti életben?
Márkázott tartalom | 2025. július 3. 13:46
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
Vásárló Autóbérlés – megfontolt választás
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 13:13
Egyre többen döntenek az autóbérlés mellett pénzügyi szempontokat mérlegelve. Saját járművet fenntartani manapság igencsak költséges vállalkozás, épp ezért sokak számára jobban megéri kocsit bérelni.
Vásárló Mit üzen a cégéről, ahogyan a véleményekre reagál?
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 12:00
Amikor valaki új szolgáltatót keres, az első útja gyakran a Google vagy a Facebook értékelésekhez vezet. Ez az első benyomás pillanatok alatt eldöntheti, hogy az érdeklődőből lesz-e vásárló. Az online térben a visszajelzések nemcsak szavak, hanem bizonyítékok. A minőségre, a hozzáállásra, és arra, hogy egy vállalkozás valóban figyel-e ügyfeleire.
Vásárló A szemüveg helyes ápolása a lehető legegyszerűbben
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 11:23
A szemüvegesek számára nem csupán egy stílusos kiegészítő a szemüveg, hanem mindennapjaik fontos kelléke. Ha nem vigyáznak rá megfelelően, az akár az életminőségük romlásához is vezethet. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG