2p

Az Egyesül Államokban érvényes bírósági ítélet mondja ki, hogy a fogyasztó jól teszi, ha nem hisz a szemének, amikor hamburgerreklámokat néz. Azoktól nem várható el, hogy teljesen valósághűek legyenek. 

A McDonald’s és a Wendy’s gyorsétteremláncok megnyerték azt a pert, amelyet egyik vendégük indított ellenük, mert szerinte a cégek reklámjai megtévesztőek voltak - számolt be a döntésről a Reuters. Justin Chimienti felperes azt állította keresetében, hogy a két cég a valóságosnál nagyobbnak láttatja hamburgereit az azokról készült hirdetések fotóin.

Elég alaposan alátámasztott vélemény

Hector Gonzalez bíró azonban nem talált bizonyítékot erre a vádra a McDonald’s Big Mac, illetve a Wendy’s Bourbon Bacon Cheeseburger termékei esetén, amelyekre a panasz vonatkozott. A bíró alapos vizsgálódásának bizonyítéka, hogy 19 oldalas indoklást fűzött ítéletéhez. 

Chimienti azzal vádolta a két gyorsétteremláncot, hogy hirdetéseik félig sült húspogácsákat ábrázolnak, ugyanis a hús mérete 25 százalékkal zsugorodik a teljes sütés nyomán. Idézett egy élelmiszerstylistot, aki dolgozott a McDonald’snek és a Wendy’snek is. Az illető szerint a cégek előnyben részesítették a nem teljesen kisütött  húspogácsákat, mert a jól kisütöttek „kevésbé étvágygerjesztőek.


Emellett azt is a cégek szemére vetette, hogy hamburgereik egyéb összetevőit is megtévesztően eltúlozzák hirdetéseiken. A bíró szerint a hamurgerláncok törekvése, hogy étvágygerjesztőnek tüntessék fel termékeiket, nem különbözik más cégek hasonló törekvéseitől. A reklámok célja, hogy pozitív választ szüljenek a potenciális vendégekben.

19 oldalas indoklással ellátott bírósági döntés adott igazat a McDonald'snek és a Wendy'snek. Fotó: Pixabay
19 oldalas indoklással ellátott bírósági döntés adott igazat a McDonald'snek és a Wendy'snek. Fotó: Pixabay

A McDonald’set és a Wendy’st nem kötelezi arra semmilyen szabály, hogy termékei egy az egyben úgy nézzenek ki a valóságban, mint a hirdetéseken. A tartalmukkal, így a súlyukkal és az energiatartalmukkal kapcsolatos adatoknak kell megfelelniük a valóságnak. Nem megtévesztő az sem, ha a hamburger többi összetevője nem pont úgy alakul, ahogy a felperes jónak látná. A Burger King és a Taco Bell hasonló pereknek néz elébe, ám vélhetően a két versenytárssal kapcsolatban hozott bírósági döntés precedensértékű lesz.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG