A McDonald’s és a Wendy’s gyorsétteremláncok megnyerték azt a pert, amelyet egyik vendégük indított ellenük, mert szerinte a cégek reklámjai megtévesztőek voltak - számolt be a döntésről a Reuters. Justin Chimienti felperes azt állította keresetében, hogy a két cég a valóságosnál nagyobbnak láttatja hamburgereit az azokról készült hirdetések fotóin.
Elég alaposan alátámasztott vélemény
Hector Gonzalez bíró azonban nem talált bizonyítékot erre a vádra a McDonald’s Big Mac, illetve a Wendy’s Bourbon Bacon Cheeseburger termékei esetén, amelyekre a panasz vonatkozott. A bíró alapos vizsgálódásának bizonyítéka, hogy 19 oldalas indoklást fűzött ítéletéhez.
Chimienti azzal vádolta a két gyorsétteremláncot, hogy hirdetéseik félig sült húspogácsákat ábrázolnak, ugyanis a hús mérete 25 százalékkal zsugorodik a teljes sütés nyomán. Idézett egy élelmiszerstylistot, aki dolgozott a McDonald’snek és a Wendy’snek is. Az illető szerint a cégek előnyben részesítették a nem teljesen kisütött húspogácsákat, mert a jól kisütöttek „kevésbé étvágygerjesztőek.
Emellett azt is a cégek szemére vetette, hogy hamburgereik egyéb összetevőit is megtévesztően eltúlozzák hirdetéseiken. A bíró szerint a hamurgerláncok törekvése, hogy étvágygerjesztőnek tüntessék fel termékeiket, nem különbözik más cégek hasonló törekvéseitől. A reklámok célja, hogy pozitív választ szüljenek a potenciális vendégekben.
A McDonald’set és a Wendy’st nem kötelezi arra semmilyen szabály, hogy termékei egy az egyben úgy nézzenek ki a valóságban, mint a hirdetéseken. A tartalmukkal, így a súlyukkal és az energiatartalmukkal kapcsolatos adatoknak kell megfelelniük a valóságnak. Nem megtévesztő az sem, ha a hamburger többi összetevője nem pont úgy alakul, ahogy a felperes jónak látná. A Burger King és a Taco Bell hasonló pereknek néz elébe, ám vélhetően a két versenytárssal kapcsolatban hozott bírósági döntés precedensértékű lesz.