A magyarországi bolthálózattal is rendelkező Pepco úgy döntött, hogy kivonul Ausztriából, mert ezen a piacon nem tud megfelelő nyereséget elérni értékesítésén és nem lát olyan forgatókönyvet
maga előtt, amely arról szólna, hogy elérhetné a várt megtérülést eladásain.
A főként ruhákat forgalmazó diszkontlánc az elmúlt év végén összesen 4832 áruházzal rendelkezett. A Reuters szerint Az osztrák piacon 2021 szeptemberében jelentek meg Az elmúlt évek alatt 73 boltot nyitottak Ausztriában, és októberben még azt tervezték, hogy 2023-ban és 2024-ben további 400 új áruházzal bővítik az ottani hálózatukat. Októberben csak annyit jelentettek be, hogy csökkentik a terjeszkedés tempóját. A cég vezetősége szerint az ausztriai exit javítani fogja a vállalatcsoport anyagi helyzetét és alaptevékenységének nyereségességét 2024-ben
A rosszul működő vállalkozástól megszabadulva a cég azokra a piacokra fókuszálhat, amelyeken nagyobb profitrátát érhet el. A társaság közleményében arra is leteszi az "esküt", hogy az osztrák piac feladása nem érinti terjeszkedési terveiket Nyugat-Európában, illetve folyó tevékenységüket más országokban. A Pepco menedzsmentje úgy látja, hogy a kiskereskedelem feltételei továbbra is nehezek Európában, ám ennek ellenére óvatos optimizmussal tekintenek arra, mit hozhat a 2024-es év.
Két számjegyű plusz
A cég legutóbbi gyorsjelentése szerint 1,9 milliárd euró árbevételt értek el üzleti évük december 31-én végződött első pénzügyi negyedévében. Ez 11 százalékos éves növekedésnek felel meg azonos devizaárfolyamon számolva.
Andy Bond vezérigazgató szerint a nehéz külső körülmények, például a beszállítói láncok szakadozottsága ellenére sínen tudják tartani a céget a 2024-es pénzügyi évben.