3p

Mindenkinek volt már dolga összevissza kacsázó kerekű, imbolygó bevásárlókocsival, ami enyhén szólva
nem járul hozzá ahhoz, amit az áruházláncok pr-osai „jó bevásárlási élménynek” szoktak nevezni.

Régóta kering a városlakók körében az a hétköznapi legenda, miszerint az áruházláncok direkt rongálják meg bevásárlókocsijaik egy részének kerekét, hogy manipulálják a vevőket – írta a CNN. Az összeesküvés-elmélet szerint az a céljuk, hogy megnehezítsék a kocsik tolását, így lelassítsák a vásárlót, aki ennek következtében több időt tölt a polcok árukínálatának böngészésével.

Miért mennek tönkre a bevásárlókocsik. Van egy válasz. Fotó:
Miért mennek tönkre a bevásárlókocsik. Van egy válasz. Fotó:

A prózai valóság azonban messze van a zseniálisnak vagy inkább véleményesnek vélt marketinghúzástól. Valójában a bevásárlókocsik kerekei azért válnak imbolygóvá, billegővé, rakoncátlanná, mert megadják magukat a brutális mindennapi terhelésnek – mondta Alex Poulos, az R.W. Rogers vállalat igazgatója. Ez a cég ezrével szállítja a bevásárlókocsikat az áruházláncoknak.

Nem terepjárók

Erre bizonyíték - legalábbis a cikk szerint -, ha valaki összehasonlítja azokat a bevásárlókocsikat, amelyek csak az áruházakon belül "futnak", azokkal, amelyeket a parkolókban is tologatnak. Az utóbbiak sokkal rosszabb állapotban vannak, miután a rücskös felületen zötykölődnek viszonlyag pici kerekeiken. Ez tönkreteszi a kerekek rögzítőlemezeit és csavarjait. Az üzleten belüli használat esetén hat-nyolc évig nincs gond a bevásárlókocsikkal. A szabadban is megfordulók esetén két-három évre rövidül ez az idő.

Az USA-ban nem divatos az az európai szokás, hogy a bevásárlókocsikat 100 forintos érmével vagy azt
helyettesítő eszközzel kvázi bérlik a vevők. Ez arra készteti őket, hogy visszatolják azokat tárolóikba. A szerteszét hagyott kocsiknak ugyanis nem tesznek jót a hótól a forróságig változó időjárási körülmények.

Valódi megoldást egyébként a gumikerekek használata jelentene, ám ezek kétszer annyiba kerülnek, mint a kemény műanyagból készült társaik. Ezt a befektetést pedig nem szívesen vállalják a kiskereskedők, ezért inkább cserélgetik az idő előtt elhasználódó bevásárlókocsikat.

Hibák Magyarországon

Évekkel ezelőtt a Buksza - a Klasszis Média Lapcsoporthoz tartozó Mfor és Privátbankár mindennapi pénzügyekkel és kiskereskedelemmel foglalkozó szerkesztőségi blogja - a magyar boltláncoknál érdeklődött bevásárlókocsi-ügyben. 

Beszámolójuk szerint van olyan boltlánc, amelynek 50 ezer darabos bevásárlókocsi-flottája van. A legtöbbször a kocsiknál a kerékmegszorulás, a rozsdásodás, az érmetartó meghibásodása jelentkezik hibaként. 

 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG