Azokat az utasokat, akik az észt légitársaság november 8. és 10. között közlekedő járatára rendelkeztek foglalással, és jegyüket az észt légitársaságnál vagy utazási irodában vásárolták, más járatokra foglalták át. Az új foglalás visszaigazolását az érintettek e-mailben vagy SMS-ben kapták meg az Estravel észt utazási irodától, amely a törölt jegyek átfoglalásának, valamint a jegyár visszatérítések intézésére lett kijelölve. Az észt légitársaság valamely november 8-a és 10-e között közlekedő járatára másik légitársaságnál (pl. SAS, KLM, Brussels Airlines stb.) megvásárolt jegy esetén a jegy továbbra is érvényes volt és a jegykiállító légitársaság döntött arról, hogy átfoglalást vagy visszatérítést ajánl fel az érintett utasnak, ezzel kapcsolatban tehát az adott légitársaságnál szükséges érdeklődni.
Visszajár a jegy ára
Azoknak az utasok, akiknek az eredeti menetrend szerint november 11-én vagy ezután induló Estonain Air járatra volt repülőjegyük, és jegyüket az észt légitársaságnál vagy utazási irodán keresztül vásárolták (azaz a jegy száma 960 kódszámmal kezdődik), ők a társaság honlapján található információk szerint visszakapják majd a kifizetett jegyárat, mivel a járatok törlésre kerültek. Ez tehát azt jelenti, hogy ebben az esetben nem történik átfoglalás, így amennyiben az utas mégis el kíván utazni a kiválasztott célállomásra, akkor egy másik légitársaság járatára kell jegyet váltania. Fontos kiemelni, hogy a jegyárvisszatérítés iránti igényeket legkésőbb 2016. február 8-ig a légitársaság honlapján keresztül kell bejelenteni: www.estonian-air.ee. Érdemes tudni, hogy a jegyárak visszafizetésére december 11-től kezdődően kerül majd sor.
Amennyiben az észt légitársaság november 11-én vagy ez utáni időpontban induló járatára szóló repülőjegyet az utas másik légitársaságtól vásárolta, akkor ez a légitársaság nyújt majd tájékoztatást arról, hogy az érintett utasnak átfoglalást vagy visszatérítést ajánl fel. Ilyen jellegű kérdés esetén tehát ahhoz a légitársasághoz kell fordulni, amelyik a kérdéses jegyet értékesítette.
Az észt fogyasztói központ tájékoztatása szerint november 10-től az észt Fogyasztóvédelmi Testület erre a célra létrehozott külön e-mail címén (EA@TKA.ee) vagy a +372 6 201 707 telefonszámon keresztül további felvilágosítás kérhető a légitársaság leállásáról, valamint a jegyárvisszatérítésekről.