Az MNB Krisztina körúti felügyeleti tömbje, Foto: MTI |
A Magyar Nemzeti Bank célvizsgálatot folytatott le a Consequit Pénzügyi Tanácsadó és Biztosításközvetítő Zrt.-nél (Consequit Zrt.), valamint a Consequit Alkusz Kft.-nél az elmúlt négy évre vonatkozóan. A jegybanki vizsgálat megállapította, hogy a Consequit Zrt. pénzpiaci közvetítői tevékenysége során nem mindig teljesítette megfelelően a szerződéskötést megelőző ügyfél-tájékoztatási, igényfelmérési és ajánlat-elemzési dokumentációs kötelezettségét, közölte a jegybank a Privátbankár.hu-val.
Hosszú, de nem rendkívüli a bűnlajstrom
A társaság biztosítási ügynöki tevékenysége kapcsán használt ügyfél-tájékoztató dokumentumai és közvetítői nyilvántartásai meglehetősen hiányosak voltak, lényegi információk hiányoztak belőlük. Nem tüntették fel például, hogy a közvetítő mely biztosító nevében jár el, és hogy megkötheti-e helyette a szerződést. A Consequit Zrt. panaszkezelési szabályzata és panasznyilvántartása hiányos volt, a telefonos panaszokat nem rögzítette megfelelően, az írásbeli panaszra adott válaszaiban pedig nem minden esetben tájékoztatta teljeskörűen ügyfeleit a panaszkivizsgálás eredményéről.
Nem tiszták a viszonyok
A Consequit Alkusz Kft.-nél az MNB eljárása megállapította, hogy a társaság biztosítókkal kötött megállapodásai több ponton ellentétesek voltak az alkuszi tevékenységre vonatkozó törvényi előírásokkal, a szerződéskötést megelőző tájékoztatásai több esetben is megtévesztőek voltak, és az ügyféligényeket sem mindig mérte fel megfelelően. Ráadásul az alkuszcég olyan biztosításközvetítő személyeket is igénybe vett, akik nem szerepelnek a felügyeleti nyilvántartásban, emellett nem volt a termékekről részletes ismeretük és szakmai továbbképzésüket sem igazolták megfelelően.
A felsorolt hiányosságok miatt az MNB a Consequit Zrt.-re 6 millió, a Consequit Alkusz Kft.-re pedig 8 millió forint felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki, valamint kötelezte a társaságokat a hiányosságok pótlására és a jogszabályszerű működésre.