Újabb multinacionális diszkont-áruházlánc érkezik Romániába. A holland Action nem élelmiszer-jellegű termékeket árul, hanem lakberendezési cikkeket, tisztítószereket, játékokat, ruházati cikkeket, barkácstermékeket, kozmetikumokat
A cég már elkezdte toborozni a romániai munkatársakat. Arról, hogy hol és mikor nyílik meg az első Action áruház, egyelőre titokzatosan hallgatnak a vállalat marketingesei. A holland kiskereskedelmi vállalat áruházaiban körülbelül hatezer termék kapható. Romániában a cég fő versenytársa között lesz a magyar piacon is működő Pepco, valamint a német Tedi.
Az Actiont 30 éve alapították. Első boltja az Enkhuizen nevű holland kisvárosban működött. Jelenleg a cégnek 2695 áruháza, 70 ezer alkalmazottja, s heti 15,3 millió vásárlója van. Árbevétele 2023-ban 11,3 milliárd euró volt. Románia lesz a 13. piac, ahol az Action megjelenik. A külföldi terjeszkedést 2005-ben Belgiumban kezdték meg.
Az Action térségünkön belül Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában van jelen. A legtöbb áruházat Franciaországban (800 egység) és Németországban (530 bolt) üzemeltetik. Romániában az elmúlt két évben a diszkontáruházak jelentették a legsikeresebb szegmenst a kiskereskedelemben. A főleg élelmiszereket forgalmazó diszkontáruházláncok, a Lidl, a Penny és a Supeco jártak az élen.
Egyre többen vannak
A román piacban nemcsak az Action vezetői látnak fantáziát. Ahogy arról korábban a Buksza - a Klasszis Média Lapcsoporthoz tartozó Mfor és Privátbankár mindennapi pénzügyekkel és kiskereskedelemmel foglalkozó szerkesztőségi blogja beszámolt, a lengyel Zabka mellett az ukrajnai központú Aurora Multimarket is megkezdte a terjeszkedést.
Mellettük pedig a globális szinten is kiemelkdeő, több mint 400 ezer embernek munkát adó, az Egyesült Államokban, Európában és Indonéziában összesen 7659 üzletet működtető Ahold Delhaize is szeretne nagyobb szeletet magának a romániai kiskereskedlemi forgalomból. (Via Maszol)