Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
3p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Ihletet adott a belga Delhaize áruházlánc marketingeseinek a cigarettásdobozokon megjelentő figyelmeztetés a dohányzás káros hatásairól. Pozitív életvezetési tanácsokat fognak adni a vevőknek.

Nem is olyan régen az egyik magyarországi áruházlánc marketingszakemberei úgy gondolták, hogy azzal lophatják be cégüket a vásárlók tudatába és szívébe, ha vállalat vezető reklámszlogenje egy életvezetési tanács. Nevezetesen „Élj, változz, szeress!” Volt, aki ezt hallva szimbolikusan csőre töltött, mert egy kiskereskedőtől jó árukat és árakat vár, nem azt, hogy megmondja a vevőinek, szerinte hogyan kellene élniük.

Úgy tűnik azonban, hogy az ötlet egyetemes – derült ki a European Supermarket Magazine összeállításából. A belga Delhaize áruházlánc marketingesei úgy gondolják, hogy érdemes a vállalat bevásárlótereiben életvezetési tanácsokat adni a vásárlóknak. Belgiumban 2025. április 1-jétől a 400 méternél nagyobb alapterületű boltokban tilos dohányárukat kínálni.

Új módszerrel próbálkoznak Belgiumban
Új módszerrel próbálkoznak Belgiumban
Fotó: Depositphotos

Szernitük így hitelesnek tűnhet, ha a vevők nem a cigarettásdobozokon szereplő figyelmeztetéssel találkoznak az áruházakban, miszerint a dohányzás káros az egészségre, hanem az egészséges étkezést promotáló szlogenekkel. Posztereken, plakátokon, képernyőkön jelennek meg az ezzel kapcsolatos reklámszövegek.

Jó kérdés, hogy mi a missziója egy kiskereskedőnek

A Delhaize azzal ideologizálja meg az újdonságot, hogy a vállalat missziója az egészséges étkezés promotálása. A jobb étel fogyasztása javítja a fogyasztók életét. Ezért felhívják a figyelmüket az ezzel kapcsolatos összefüggésekre. Az üzenetek persze rövidek, ezért le kell egyszerűsíteni a mondanivalót a gyerekkorból ismert mondókákra. Például aki nem eszik elég répát, az nem tanul meg fütyülni. A belga kiskereskedő értesíteni fogja a vásárlókat, hogy „Az alma evése növeli az esélyét az egészséges életmódnak”. Vagy jöhet egy egyértelműen tudományos megállapítás: „A spenót optimalizálhatja az izomfunkciót”. A leggügyögősebb anya-apa-gyerekek szlogen szerint: „Azok a gyerekek, akik szülei paradicsomot esznek, nagyobb eséllyel fogják ugyanezt tenni”.

A kiskereskedőnek talán az vette el a józan ítélőképességét, hogy a Sciensano tanácsadó cég minősítésén 65 százalékos eredményt ért el. Ezzel az egészséges étkezés erősítésében a Delhaize lett Belgium legjobb teljesítményt produkáló vállalata. Jól szerepeltek az egészséges ételek kínálatában és a felelősségteljes marketing területén is. Szerencsére a cég kínál olyasmit is vevőinek, ami a dolga. Eltörlik az áru-összegyűjtési díjat azok esetén, akik online megrendeléseiket valamelyik fizikai boltban veszik át. Eddig három-öt eurót (1200-2000 forint) kértek, ha a vásárlás cechje nem érte el a 150 eurót (60 ezer forint).

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Legalább rossz hírt nem kaptak a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 12:11
De jót sem.
Vásárló Van, ami 50-60 százalékkal drágább, mint tavaly – ennyibe kerül most a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. szeptember 8. 05:49
Hajszál híján ismét két számjegyű áremelkedést tapasztalt éves szinten a hazai hipermarketekben a Privátbankár Árkosár-felmérése – 38 ezer forintba kerül egy átlagos családi élelmiszer-nagybevásárlás, ez valamivel kevesebb, mint augusztusban. Szélsőséges árváltozásokat találtunk: a frissen meghosszabbított árrésstopos termékek között komolyabb csökkenést is mértünk, más termékeknél viszont 50-60 százalékos éves drágulás is előfordul.
Vásárló Költözés lomtalanítással – amikor a múlt hátramarad
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 4. 12:26
A költözés mindenki életében nagy feladat. Vegyünk példaként egy olyan esetet, ahol az új életkezdés mellett a régi nyomait is teljesen el kell tüntetni. 
Vásárló Miért fontos a megfelelő nyirokkeringés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 3. 12:13
A szervezetünk méregtelenítésében, egészségünk fenntartásában kiemelt szerepe van a nyirokkeringésnek. Felel egyrészt a folyadékegyensúlyért, másrészt pedig az immunfolyamatok szabályozásáért is.
Vásárló Mystery Hotel Budapest – Ahol a céges rendezvények élménnyé válnak
PR | 2025. szeptember 2. 16:29
Egy sikeres céges rendezvény több mint jól megválasztott előadók és programok sora: a helyszín, a hangulat és a vendéglátás mind hozzájárul ahhoz, hogy az esemény valóban maradandó élményt nyújtson a résztvevőknek. A budapesti Mystery Hotel különleges atmoszférájával, kifinomult tereivel és professzionális szolgáltatásaival ideális választás konferenciák, tréningek, gálaestek vagy akár kötetlen nyári összejövetelek számára.
Vásárló A harisnya etikettje: hogyan válasszuk és viseljük stílusosan?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 2. 13:17
A harisnya nem csupán kiegészítő, hanem egy kulcsfontosságú eleme lehet az elegáns megjelenésnek. Hidegebb évszakokban, amikor a hőmérséklet csökken, és a szoknyaviselés szinte kötelező, a harisnya különösen hasznos. Az ősztől tavaszig tartó időszakban a harisnya számtalan színben és mintában érhető el, és tökéletesen védi a lábakat a hidegtől. Még a tél leghidegebb napjain is remek aláöltözet.
Vásárló Nyílászárócsere: hogyan tegyük gördülékennyé és problémamentessé?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 2. 11:56
Gondolkodtál már azon, hogy milyen hatással van otthonunk kényelmére a megfelelő nyílászárók kiválasztása és beépítése? Az ajtók és ablakok kiválasztásán túl a helyes beépítés is alapvető, hogy biztosítsuk a megfelelő szigetelést, hőmegtartást és ezzel a költséghatékonyságot.
Vásárló A szabadtéri főzés új élménye
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 1. 12:52
A nyári esték és a hétvégi kikapcsolódások szinte elképzelhetetlenek egy közös bográcsozás vagy grillezés nélkül. A szabadtűzi ételek olyan emlékeket teremtenek, amelyek sokáig velünk maradnak. De hogyan lehet mindezt kényelmesen, biztonságosan és hatékonyan megoldani?
Vásárló Tachográf csere 2025-ben: mire figyelj, hogy ne érjen meglepetés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 1. 11:39
Sokan azt hiszik, hogy a tachográfok cseréje csupán egy kötelező lépés a fuvarozási vállalkozások számára. Valójában, ha a határidőket nem tartod be, komoly jogi és gazdasági következményekkel számolhatsz. Az Európai Unió új szabályai szerint 2025-ben kötelező frissíteni a tachográfokat, s akik ezt elmulasztják, szigorú szankciókra számíthatnak.
Vásárló Pénzügyek vállalkozói szemmel: mit jelent ma okosan gazdálkodni?
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 29. 12:16
Egy vállalkozás hatékony működésének az egyik legfontosabb alappillére a pénzügyi tudatosság. Nem elég a bevételek megszerzése, legalább olyan fontos, hogy a költségeket reálisan tervezzük, valamint időben reagáljunk a piaci változásokra. A gazdasági környezet gyorsan változik, ezért a vállalkozók számára elengedhetetlen, hogy átgondolt döntéseket hozzanak, és ne hagyják, hogy a mindennapok sodrása irányítsa őket. Az okos gazdálkodás a gyakorlatban apró lépések összessége: reális költségtervezés, tartalékképzés, digitalizációs eszközök használata és stratégiai döntések meghozatala.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG