3p

Ihletet adott a belga Delhaize áruházlánc marketingeseinek a cigarettásdobozokon megjelentő figyelmeztetés a dohányzás káros hatásairól. Pozitív életvezetési tanácsokat fognak adni a vevőknek.

Nem is olyan régen az egyik magyarországi áruházlánc marketingszakemberei úgy gondolták, hogy azzal lophatják be cégüket a vásárlók tudatába és szívébe, ha vállalat vezető reklámszlogenje egy életvezetési tanács. Nevezetesen „Élj, változz, szeress!” Volt, aki ezt hallva szimbolikusan csőre töltött, mert egy kiskereskedőtől jó árukat és árakat vár, nem azt, hogy megmondja a vevőinek, szerinte hogyan kellene élniük.

Úgy tűnik azonban, hogy az ötlet egyetemes – derült ki a European Supermarket Magazine összeállításából. A belga Delhaize áruházlánc marketingesei úgy gondolják, hogy érdemes a vállalat bevásárlótereiben életvezetési tanácsokat adni a vásárlóknak. Belgiumban 2025. április 1-jétől a 400 méternél nagyobb alapterületű boltokban tilos dohányárukat kínálni.

Új módszerrel próbálkoznak Belgiumban
Új módszerrel próbálkoznak Belgiumban
Fotó: Depositphotos

Szernitük így hitelesnek tűnhet, ha a vevők nem a cigarettásdobozokon szereplő figyelmeztetéssel találkoznak az áruházakban, miszerint a dohányzás káros az egészségre, hanem az egészséges étkezést promotáló szlogenekkel. Posztereken, plakátokon, képernyőkön jelennek meg az ezzel kapcsolatos reklámszövegek.

Jó kérdés, hogy mi a missziója egy kiskereskedőnek

A Delhaize azzal ideologizálja meg az újdonságot, hogy a vállalat missziója az egészséges étkezés promotálása. A jobb étel fogyasztása javítja a fogyasztók életét. Ezért felhívják a figyelmüket az ezzel kapcsolatos összefüggésekre. Az üzenetek persze rövidek, ezért le kell egyszerűsíteni a mondanivalót a gyerekkorból ismert mondókákra. Például aki nem eszik elég répát, az nem tanul meg fütyülni. A belga kiskereskedő értesíteni fogja a vásárlókat, hogy „Az alma evése növeli az esélyét az egészséges életmódnak”. Vagy jöhet egy egyértelműen tudományos megállapítás: „A spenót optimalizálhatja az izomfunkciót”. A leggügyögősebb anya-apa-gyerekek szlogen szerint: „Azok a gyerekek, akik szülei paradicsomot esznek, nagyobb eséllyel fogják ugyanezt tenni”.

A kiskereskedőnek talán az vette el a józan ítélőképességét, hogy a Sciensano tanácsadó cég minősítésén 65 százalékos eredményt ért el. Ezzel az egészséges étkezés erősítésében a Delhaize lett Belgium legjobb teljesítményt produkáló vállalata. Jól szerepeltek az egészséges ételek kínálatában és a felelősségteljes marketing területén is. Szerencsére a cég kínál olyasmit is vevőinek, ami a dolga. Eltörlik az áru-összegyűjtési díjat azok esetén, akik online megrendeléseiket valamelyik fizikai boltban veszik át. Eddig három-öt eurót (1200-2000 forint) kértek, ha a vásárlás cechje nem érte el a 150 eurót (60 ezer forint).

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Alvás és mindennapi terhelés – Hogyan válasszunk megfelelő matracot?
Márkázott tartalom | 2025. november 8. 17:23
A pihenés módja sokak számára egy megszokott rutin, mégis gyakran csak akkor kerül előtérbe, amikor hosszabb idő után kényelmetlenséget tapasztalunk. A fekhely kialakítása nemcsak az alvás hosszára, hanem a napközbeni működésünkre is hat. 
Vásárló Az adatmentés fontossága a digitális korban
Márkázott tartalom | 2025. november 7. 16:50
A digitális világban mindennapi eszközeinkkel rögzítjük életünk pillanatait: képek, dokumentumok, üzenetek. De vajon elegendő figyelmet fordítunk ezek megőrzésére? Fontos tudatosítani, hogy eszközeink naponta különféle kockázatoknak vannak kitéve.
Vásárló Zöld fűtési alternatíva: a pelletkazánok
Márkázott tartalom | 2025. november 5. 16:41
Napjaink egyik nagy kérdése, hogy miként lehet környezettudatosan élni, és ennek részeként, milyen technológiákat érdemes választani a mindennapi életben. 
Vásárló A jövő otthona, avagy miért választják egyre többen a könnyűszerkezetes házakat?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 17:16
Az építkezés mindig nagy döntés, hiszen az ember az otthonát nem néhány évre tervezi. Az utóbbi időben egyre többen fordulnak a könnyűszerkezetes házak felé, amelyek nemcsak gyorsabban elkészülnek, hanem energiatakarékosabbak és fenntarthatóbbak is a hagyományos építési módoknál.
Vásárló Hogyan érd el a Z generációt a közösségi médiában?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 10:15
Az online platformok terén a Z generáció egyedi szereppel bír; ők azok a digitális bennszülöttek, akik gyakorlatilag már az online térben nőttek fel. 
Vásárló A megbízható rögzítés az építőipar alapja
Márkázott tartalom | 2025. november 3. 16:45
Az építkezések és felújítások világában sokszor a legapróbb részletek döntik el, mennyire lesz tartós és biztonságos a végeredmény. Akár egy családi ház szerkezetéről, akár ipari létesítményről van szó, a stabil rögzítés nélkülözhetetlen. Azok az elemek, amelyek a háttérben végzik a dolgukat, valójában a teljes szerkezet biztonságát tartják kézben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG