A háztartási gépek, vagyis a fehéráruk 80-90 százaléka import, úgyhogy a 310 forintos euróra a piac szereplői áremeléssel reagálnak. A fogyasztói árak 4-5 százalékkal emelkednek heteken belül, ha kifutnak a régebben, olcsóbb euróért rendelt készletek – mondta a Világgazdaságnak Gerő László, a Candy Hoover Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
A 10 évvel ezelőtti árakat szeretjük
A háztartásigép-gyártók magyarországi képviseletei összességében jó évet zártak, hiszen a kiskereskedőknek a tavaly előttinél 6,3 százalékkal több árut adtak el. Különösen az utolsó negyedévben pörgött fel a fogyasztás, de az is igaz, hogy a tíz évvel ezelőtti árakon hirdették a mosógépeket az üzletekben. A tűzhely és a beépíthető eszközök, köztük a mosogatógépek forgalma a lakásfelújítások növekvő számát mutatja – mondta Gerő László.
Nem az olcsó árukat veszik
A Világgazdaság szerint mindazonáltal jelentősen esett tavaly az egyes termékkörök legolcsóbb, úgynevezett belépő modelljeinek forgalma. Így például a legfeljebb 85 centiméter magas, egyajtós hűtőszekrények forgalma kilenc, az ugyanekkora fagyasztóké nyolc, a keskeny mosogatógépeké több mint húsz százalékkal csökkent.