3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Át kell állítani szervezetüket a sörivóknak: a kocsmai korsók után a boltok polcain is 4 deci lesz a mértékegység - a Heineken legalábbis leszámol egy régi hagyománnyal, és egységesíti (?) az üveges kiszereléseket. Áremelést viszont egyelőre nem tapasztaltunk.

Egy üveg sör meg egy üveg sör az hány liter sör?

Van az áremelésnek az a fajtája, amikor a polccímkékre írt ár nem lesz több, a vevő nem fizet többet, mint korábban, cserébe viszont kevesebbet kap a termékből ugyanazért a pénzért. Így lesz kevesebb chips ugyanakkora zacskóban, kevesebb tejföl vagy joghurt ugyanakkora pohárban, 19 szál cigi ugyanakkora dobozban, 40 deka párizsi egy rúdban - a végtelenségig folytathatnánk a sort. Nemrég a 75 dekás lisztre csodálkoztunk rá, amit könnyen egykilósnak nézhet az ember, most újabb innovációt fedeztünk fel a boltok polcain: itt a négydecis sör.

A Heineken félliteres palackját a napokban hiába kerestük a polcokon, a 0,33-as üveges és dobozos kiszerelés mellett csak a fél literes dobozos változat volt elérhető a hipermarketekben. Nem az történt azonban, hogy a világ megitta az összes vöröscsillagos sört, hanem a kiszerelés változása miatt tűntek el a polcokról a nagy üvegek: mostantól ugyanis 4 decis változatban forgalmazzák az üveges Heinekent.

Mintha csak a kocsmában lennénk

Gyors körképünk alapján valószínűsíthető, hogy a 0,33 literes kisüveges kiszerelés is megszűnik ezzel: egyrészt nem tűnik indokoltnak a mindössze bő féldecivel eltérő csomagolást is a polcokon tartani, másrészt az Interspar polcain már jelzik is a vásárlóknak, hogy a 0,33-as heinekenes üvegeket már csak néhány hónapig veszik vissza. 0,25 literes üveget egyelőre nem láttunk a polcokon, bár a Heineken egyik nyereményjátékában ezt kapják a győztesek multipackban.

Ez most a Heineken-kínálat a Tesco online boltjában.

 

Elsőre mindenképp furcsa lesz a 0,4 literes sörösüvegből kortyolgatni - igaz, a kocsmákban, pubokban a csapolt sör alap-mértékegysége, a korsó már jóideje 0,4 liter a korábban megszokott fél liter helyett.

Mennyi a sör négydecije?

Ami az árat illeti: elsőre nagyon kedvezőnek tűnik a 189 forintos ár (a Tescóban és a Tesco online-on ennyiért láttunk ma 0,4-es Heinekent), ha azonban "átváltjuk" félliteresre, 236,25 forintot kapunk, ami nagyjából megegyezik az elmúlt fél év hipermarketekben mért átlagárával (240 forint). Áremelés tehát egyelőre nem történt, csak kevesebbet kapunk kevesebb pénzért.

A fél literes Heineken átlagárának alakulása a hipermarketekben. Forrás: Privátbankár Árkosár.
Megjegyzés: a 2014 áprilisi ár nem átlagár, csak a Tescóban fellelhető ár. Az Árkosár felmérés legfrissebb része április 10-én, csütörtökön jelenik meg.

A tanulság annyi: sose vásároljunk megszokásból, és legyünk tudatosak - az árcímkén ne csak a legnagyobb számot nézzük, hanem az összehasonlításnál nézzük meg az egységárat is (kilónként, literenként, darabonként mennyibe kerül a termék) - még akkor is, ha ehhez néha nagyítóra van szükség.

A gyártó pedig minden bizonnyal költséget takaríthat meg a kiszerelés egységesítésével, hiszen így már nem kell a 0,33-as és a 0,5 literes üvegekről is gondoskodnia - hacsak nem vezetik be a 0,25 literes sörösüveget a magyar piacra, mert akkor ez a megállapítás értelemszerűen nem érvényes.

A Heineken hazai forgalmazója hamarosan sajtóközleményben is bemutatja új termékét - ami biztos, hogy csak az üveg változott, ami benne van, az ugyanolyan maradt. Aki tehát eddig is Heinekent ivott, annak arra kell figyelnie: 4 helyett 5 üveg sört kell bepakolni a kocsiba. És azért figyeljük az árcímkét is.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG