1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az első négy hónap adatai alapján megállni látszik a kötelező díjak évek óta tartó csökkenése. Bár a január 1-e óta eltelt időszakban szinte minden biztosító módosította tarifáját, úgy tűnik a társaságok már nem tudnak lejjebb menni az áraikkal.
Lájkold a Privátbankárt, mi adunk 10 forintot - fogjunk össze együtt a gyerekekért! >>

Véget érhet a kötelező díjak mélyrepülése és a díjak akár lassan emelkedni is kezdhetnek - derül ki a biztositas.hu elemzéséből. Úgy látják, hogy a szakemberek által már többször beharangozott trendforduló elérkezett, mert a biztosítók már nem tudják, vagy a szolgáltatási színvonaluk védelme érdekében nem akarják a jelenlegi árszintnél olcsóbban adni a kötelező biztosításokat ügyfeleiknek.

Míg az előző években évről-évre mintegy 30%-os díjcsökkenéssel lehetett számolni, addig a 2012-2013-as viszonylatában a díj már alig változott. Ugyanakkor továbbra is az jár jobban, aki online köti meg a kötelezőt, ahelyett, hogy márkakereskedéseken keresztül szerződne valamelyik biztosítóval.

Drágulnak a biztosítások

 

Az elemzés szerint 2012-höz képest  6 százalékkal esett vissza az autóhasználat  2013 első negyedévben.

Az elemzés szerint bár számos dolog van hatással a kötelező biztosítások díjára, az ellentétes irányú hatások jelenleg kioltják egymást. Míg a díjak mérséklésére hat a folyamatosan csökkenő autóhasználat és az, hogy a kevesebb balesetben átlagosan kisebb károk keletkeznek, addig a díjak emelkedését okozzák a különadók, a magas euróárfolyam miatt emelkedő alkatrészárak és az elmúlt tél különösen sok kárt okozó hóhelyzetei.

Rácz István, a biztosítás.hu ügyvezetője szerint a fenti helyzetből két dolog következik. A díjak emelkedésével kell számolniuk azoknak az autósoknak, akik nem használják ki az egyes biztosítók díjai között meglévő árkülönbségeket, mert például elfelejtik az évfordulójukat, vagy kötelezőjüket a piaci ajánlatok áttekintése nélkül kötik meg frissen vásárolt autójukra, illetve mindezek okán felgyorsulhat a díjak emelkedésének üteme is.

Ma már az autósok közel felének esik december 31-étől eltérő dátumra az évfordulója, ami az év végi kampány súlyának folyamatos csökkenését és az ügyfelek figyelmének lanyhulását eredményezi. Önmagáért beszél ugyanakkor az a tény, hogy míg a személygépjárművek éves kötelező biztosítási átlagdíja ma Magyarországon 20 ezer forint felett van, addig az évfordulóra biztosítót váltó autósok mindössze 12-15 ezer forintot fizetnek kötelezőjükért.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG