1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az első négy hónap adatai alapján megállni látszik a kötelező díjak évek óta tartó csökkenése. Bár a január 1-e óta eltelt időszakban szinte minden biztosító módosította tarifáját, úgy tűnik a társaságok már nem tudnak lejjebb menni az áraikkal.
Lájkold a Privátbankárt, mi adunk 10 forintot - fogjunk össze együtt a gyerekekért! >>

Véget érhet a kötelező díjak mélyrepülése és a díjak akár lassan emelkedni is kezdhetnek - derül ki a biztositas.hu elemzéséből. Úgy látják, hogy a szakemberek által már többször beharangozott trendforduló elérkezett, mert a biztosítók már nem tudják, vagy a szolgáltatási színvonaluk védelme érdekében nem akarják a jelenlegi árszintnél olcsóbban adni a kötelező biztosításokat ügyfeleiknek.

Míg az előző években évről-évre mintegy 30%-os díjcsökkenéssel lehetett számolni, addig a 2012-2013-as viszonylatában a díj már alig változott. Ugyanakkor továbbra is az jár jobban, aki online köti meg a kötelezőt, ahelyett, hogy márkakereskedéseken keresztül szerződne valamelyik biztosítóval.

Drágulnak a biztosítások

 

Az elemzés szerint 2012-höz képest  6 százalékkal esett vissza az autóhasználat  2013 első negyedévben.

Az elemzés szerint bár számos dolog van hatással a kötelező biztosítások díjára, az ellentétes irányú hatások jelenleg kioltják egymást. Míg a díjak mérséklésére hat a folyamatosan csökkenő autóhasználat és az, hogy a kevesebb balesetben átlagosan kisebb károk keletkeznek, addig a díjak emelkedését okozzák a különadók, a magas euróárfolyam miatt emelkedő alkatrészárak és az elmúlt tél különösen sok kárt okozó hóhelyzetei.

Rácz István, a biztosítás.hu ügyvezetője szerint a fenti helyzetből két dolog következik. A díjak emelkedésével kell számolniuk azoknak az autósoknak, akik nem használják ki az egyes biztosítók díjai között meglévő árkülönbségeket, mert például elfelejtik az évfordulójukat, vagy kötelezőjüket a piaci ajánlatok áttekintése nélkül kötik meg frissen vásárolt autójukra, illetve mindezek okán felgyorsulhat a díjak emelkedésének üteme is.

Ma már az autósok közel felének esik december 31-étől eltérő dátumra az évfordulója, ami az év végi kampány súlyának folyamatos csökkenését és az ügyfelek figyelmének lanyhulását eredményezi. Önmagáért beszél ugyanakkor az a tény, hogy míg a személygépjárművek éves kötelező biztosítási átlagdíja ma Magyarországon 20 ezer forint felett van, addig az évfordulóra biztosítót váltó autósok mindössze 12-15 ezer forintot fizetnek kötelezőjükért.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG