MTI Fotó: Czeglédi Zsolt |
A vizsgálatot Tuzson Bence, a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára kezdeményezte. A közlemény szerint felmerült a gyanú, hogy a Wizz Air nem teljesítette a szerződésben vállalt és az utasok által kifizetett szolgáltatásait.
A kormányhivatal vizsgálja majd, hogy megfelelően, pontosan és kellő időben tájékoztatták-e az utasokat a poggyászproblémákkal kapcsolatban, illetve ha jelentős késés következett be az adott járaton, akkor a fogyasztókat megillető jogokat biztosította-e a légitársaság - közölte a Miniszterelnökség.
Az Index utaspanaszok alapján számolt be arról, hogy a diszkont légitársaság néhány utas poggyászát Dubajban hagyta.
Egyelőre nem tudnak a vizsgálatról
A Wizz Air az MTI megkeresésére közölte: nem kapott hivatalos értesítést olyan döntésről, hogy Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársaság ellen.
Hó és nehéz csomagok
Az erős ellenszél miatt megnövekedett fogyasztás és a Budapestre előre jelzett hó miatt a Wizz Air W6 2498-as számú, január 26-án Dubaiból Budapestre közlekedő járatának a szokásosnál több üzemanyaggal kellett elindulnia. Ezért, illetve a feladott poggyászok szokatlanul nagy mennyisége és tömege miatt több poggyászt felszállás előtt kirakodtak, hogy a repülőgép a megengedett súlyhatáron belül maradjon.
A légitársaság mindent megtesz, hogy a következő, január 29-i járattal minden hiányzó poggyászt eljuttasson az érintett utasokhoz.
A Wizz Air azt kérte az utasoktól, hogy amennyiben poggyászuk nem érkezik meg az őket fuvarozó járattal, a tranzitterület elhagyása előtt töltsenek ki egy poggyász-rendellenességi jegyzőkönyvet, illetve jelentsék be kárigényüket a wizzair.com weboldalon, hogy a Wizz Air ügyfélszolgálata mihamarabb kapcsolatba léphessen velük. Ha ezt megtették, az érintett utasok számlával/bizonylattal igazolt kiadásait ésszerű mértékig megtéríti a légitársaság.