1p
Tavaly novemberben a legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 1,627 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság gyorsjelentése a magyarországi műsorterjesztők önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának 88 százalékát fedi le.

A megközelítőleg 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel 3,2 millióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó közel 600 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek. A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Hello HD Kft.; UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) november végén közel 2,814 millió előfizetést tartottak nyilván.

Novemberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 57,8 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 57,6 százalékhoz képest. A digitális előfizetéseken belül novemberben 662 ezerről 677 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 909 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig közel 42 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül 23,8 százalékról 24 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése novemberben 33,8 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent, ez az érték egy hónappal korábban 42,4 százalék, most 42,2 százalék volt.

A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,1 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,2 százalék volt. A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma novemberben 1,863 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,182 millióról 1,187 millióra nőtt.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,6 százalék, második helyen a Magyar Telekom áll 19,3 százalékkal, ezt követi a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – szolgáltató együttes részesedése 16,6 százalékkal, míg negyedik a sorban a DIGI 15,4 százalékkal. A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 41 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29,1 százalékkal, a harmadik UPC-é pedig 22,5 százalék.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Főszerepet kap a Temu: 393 billió forintos tételről van szó
Privátbankár.hu | 2024. október 13. 17:27
Két év csökkenése után várhatóan újra nőni fog az online kereskedelem értéke Európában, ám az infláció visszaesése mellett ez részben a kínai filléres platformok megjelenésének köszönhető.
Vásárló IKEA-s bevásárlást tervez? Újabb vevőcsalógató lépésekre számíthat
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. október 13. 16:14
Az IKEA csökkentette árait az elmúlt időszakban, hogy lendületet adjon eladásainak, ám elmúlt üzleti éve ennek ellenére halványan alakult. A választ további vevőcsalogató lépésekben látják.
Vásárló Már sejthető, milyen újdonság várható a jövőben a Tescótól
Buksza blog | 2024. október 13. 12:29
Az Egyesült Királyságban a Bajnokok Ligájának döntője előtt adott ízelítőt a Tesco abból, mekkora reklámkampánnyal érheti el az áruházlánc vevőit egy cég, ha él az ezzel kapcsolatos új lehetőségekkel.
Vásárló Holnaptól még drágábbak lesznek az üzemanyagok
Privátbankár.hu | 2024. október 9. 10:12
Mutatjuk a számokat!
Vásárló Egyre durvább a magyar kormány kisker-háborúja - közben a vásárlók egyre többet fizetnek
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. október 9. 05:37
Újabb jelentős áremelkedést mért az élelmiszerek frontján a Privátbankár Árkosár-felmérése a hipermarketekben - az árak ingadozása akár a kiskereskedelmi forgalom meglepő alakulására is szolgálhat magyarázattal. Miközben a vásárlók a bevásárlókocsit pakolgatják és a nyugta alján egyre nagyobb számokat találnak, talán nem is gondolnak rá: egyre élesebb a háború a kormány és a kiskereskedelmi szektor egyes szereplői között.
Vásárló Csokihíd épül Spanyolország és Belgium között
Buksza blog | 2024. október 8. 10:33
A szokásos forgatókönyvre rácáfolva nem egy nyugat-európai nagyvállalat vásárolja fel a dél-európai kissebbik társát, hanem fordítva. 
Vásárló Markáns váltás a H&M-nél, örömteli gágogással
Privátbankár.hu | 2024. október 8. 08:57
Egyetértő gágogás és hápogás fogadta a H&M állatvédő lépését.
Vásárló A mesterséges intelligencia megreformálja az informatikai rendszereket
Márkázott tartalom | 2024. október 6. 09:42
A mesterséges intelligencia nemcsak átalakítja az informatikai rendszereket, hanem gyökeresen megváltoztatja azt, ahogyan az adatkezelésről, a hatékonyságról és az innovációról gondolkodunk. Az MI-technológiák lehetővé teszik, hogy az informatika ne csak támogató szerepet töltsön be, hanem aktívan formálja a mindennapokat, és új lehetőségeket teremtsen a személyes és üzleti életben egyaránt. A technológia folyamatosan fejlődik, és ez a fejlődés mélyreható változásokat hoz mindennapi életünkben és a vállalatok működésében is, legyen szó multinacionális nagyvállalatokról, közép- és kisvállalatokról, vagy akár mikrovállalkozásról.
Vásárló Így találhatjuk meg a legkönnyebben az életcélunkat
Márkázott tartalom | 2024. október 5. 09:48
Az “örök harc” kifejezés az életünk számos területére igaz, ami nagymértékben meghatározza a mindennapjainkat, olykor a pénzügyi helyzetünket is. Lehet szó arról, hogy milyen problémákkal küzdünk napi szinten, de arról is, hogy mit szeretnénk elérni az életben.
Vásárló Az Aldira figyelt a Tesco, úgy fest, jól tette : több mint 1380 milliárd forint a bizonyíték
Buksza blog | 2024. október 4. 14:14
Egy ideje újra jó pénzügyi adatokról számol be a Tesco, amely korábban túlzásba vitt nemzetközi terjeszkedései miatt komoly bajba került. A vásárlók díjazzák az alacsonyabb árakat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG