2p
Egy felmérés szerint az amerikai turisták már nem ezekért jönnek Budapestre, hanem az egyre inkább terjedő kijutós játékokért.

Már nemcsak a romkocsmákat szeretik Budapesten a külföldiek, hanem az egyre inkább terjedő kijutós játékokat is – számol be az Origo a Guardian tudósítására hivatkozva a turisták körében rendkívül népszerű programról. Ezek lényege, hogy különböző logikai feladatok megoldásával a résztvevőknek egy órájuk van kijutni egy szobából. A szervezők szerint ezek az alkalmak komoly próbára teszik az agyat, remekül szórakoztatnak és csapatépítő funkciójuk is van.

Gombamód szaporodtak az efajta vállalkozások Budapesten, és ma már harmincan kínálják szolgáltatásaikat a fővárosban. A kijutós játékok olyannyira népszerűek az ide látogató turisták körében, hogy a siker nyomán Európában másfelé is kezdenek megjelenni.

Sokat mondó, hogy a népszerű utazási oldalon, a TripAdvisoron jelenleg a Claustrophilia nevű játék az utazók értékelése alapján Budapesten a legérdekesebb tevékenység. Bár nem olcsó mulatság – egy óra 10 ezer forintba kerül, amiből kedvezmények jöhetnek le.

A Duna is csábító

Az európai folyami hajóutak is népszerűbbek lettek az amerikai turisták körében, mint a Földközi-tengerre szervezettek − derül ki egy több mint 1300 egyesült államokbeli utazásszervező megkérdezésével elvégzett felmérésből.

Az idei foglalások alapján csak a karibi térségbe, illetve Alaszkába szervezett utakat keresték jobban a hajózni vágyók, így a legnépszerűbb európaiakra már nincs is hely vagy csak a legdrágább, illetve a legolcsóbb kabinokat lehet megszerezni.

Egyre népszerűbbek a tematikus utazások is, köztük azok, amelyekkel a borvidékeket keresik fel.

A hajóutak sikerét mutatja, hogy a Condé Nast Traveler éves aranylistáján külön szekcióban szerepelnek. Az európai hajóutak legfrissebb aranylistáján több olyan társaság szerepel, amely Budapestet érintő hajóutakat is szervez.

A legtöbb pontot, 100-ból 95,2-t szerző Grand Circle társaságról írott értékelést egyebek közt a budai Várról és az Országházról készült fotók is illusztrálják, utóbbi szerepel a Uniworld társaság méltatása mellett is, együtt a Lánchíddal. Az egyik legkapósabb hajóutat, a 15 napos Grand European nevű programot szervező Viking melletti fényképeken nincs budapesti fotó, de a szöveges részben kiemelten ajánlanak sétát a magyar fővárosban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG