EPA/Julian Stratenschulte |
A dízelbotrány miatt frissíteni kell a szoftvert
A 2015. szeptemberi dízelbotrány után a Volkswagen világszerte 11 millió autót hívott vissza a szükséges átalakításokra, ami sok esetben csak a motorvezérlő szoftver frissítését jelenti. Az Európában érintett 8,5 millió autóból 5,5 milliónál történt már meg az átalakítás, ebből 1,8 milliónál Németországban.
Nemrég egyébként az Audi is úgy döntött, hogy 850 ezer járművet hív vissza az utakról, hogy frissítsék a fedélzeti szoftvereket.
Olyan nincs, hogy kevesebb a károsanyag-kibocsátás, de ugyanúgy megy az autó
Sok autótulajdonos viszont teljesítménycsökkenéstől tartva inkább nem vetné alá járművét a szükséges átalakításnak. A Focus Online értesülése szerint a visszahívási értesítés dátumától függően egyes dízel autókat már akár a jövő hónapban is kivonhatnak a forgalomból, annak minden költségét a tulajdonosra terhelve.
A Volkswagen szóvivője nem kommentálta a lap értesülését.