1p
A februári Valentin-nap a csokoládégyártók és- forgalmazók számára hagyományosan kiemelt forgalmat hoz: mintegy félmillió háztartás vásárol bonbont ebből az alkalomból. Bár egyre népszerűbbek a saját készítésű pralinék és kézműves bonbonok, mégis a készen kapható, könnyen beszerezhető édességek uralják a piacot.

A csokoládé gyártók és forgalmazók kiemelt forgalomra számíthatnak minden év februárjában. A hagyományosan erős novemberi-decemberi (Mikulás, karácsony) időszak, illetve a március (Húsvét) mellett a Valentin-nap az, amely az átlagosnál magasabb forgalmat generál ebben a kategóriában.

A januári gyenge csokoládéforgalom után főképp a pralinék és a táblás csokoládék esetében látható jelentős fellendülés februárban: az értékesítés mennyisége a táblás csokoládék esetében átlagosan harmadával nő, míg a pralinék esetében közel duplájára emelkedik egy hónap alatt. A Valentin-nap miatti forgalomnövekedés azonban még így is messze elmarad az év végi csúcstól.
Az értékesített mennyiség növekedése egyértelműen abból adódik, hogy többen teszik a kosarukba ezt az édességet: az év második hónapjában 500-600 ezer háztartás vásárol bonbont, közel 1,5 millió táblás csokoládét.

A praliné az egyik legelterjedtebb ajándék Valentin-napon: könnyen hozzáférhető, illetve a még megfizethető kategóriába tartozik. Bár egyre népszerűbb a saját készítésű praliné – ebben különböző tanfolyamok, weblapok is segítik a vállalkozó szellemű „szerelmeseket” – és a kézműves bonbon (ami akár kuponnal is elérhető áron megvásárolható), a készen kapható márkás édességek továbbra is uralják ezt a piacot. 2011-ben ez utóbbiak forgalma lényegében nem változott, annak ellenére, hogy néhány meghatározó márka valamivel gyengébb évet zárt.

A szegmens szereplői minden évben egyedi csomagolásokkal (special edition), különböző kihelyezésekkel, erős kommunikációval (a hagyományos mellett a manapság például a hazánkban oly népszerű közösségi oldalakon szervezett nyereményjátékokkal is) készülnek a Bálint-napra, abban a reményben, hogy vásárlók kosaráért folytatott szoros versenyből ők kerülnek ki nyertesként. Ez az alkalom főleg a fiatalok, a kisvárosban élők és a közepes jövedelmi helyzetűek körében erősíti a pralinévásárlási kedvet. Nem volt ez másképp a tavalyi évben sem.Ű

Forrás: Háztartáspanel, GfK Hungária



A márkázott termékek mellett a saját márkás termékek szerepe sem elhanyagolható: minden negyedik doboz praliné a kereskedelmi láncok olcsóbb, saját márkás terméke. Ebben a tekintetben az utóbbi néhány évben nagyjából ugyanez az arány figyelhető meg, és a Valentin-nap sincs erre hatással, annak ellenére, hogy ilyenkor az ajándékba vásárolt dobozok száma igen jelentős részt képvisel. A februárban a háztartások által megvásárolt, nagyságrendileg 2,5 millió doboz praliné dobozonkénti átlagára 450 forint körül mozog.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Melyik fogszabályozó illik hozzád? – Rögzített, láthatatlan vagy kivehető megoldás?
PR | 2025. december 18. 10:37
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Vásárló Olcsóbb lett a tankolás szerda reggelre, de van egy rossz hírünk
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 10:44
A következő napokban viszont nem várható további árcsökkenés.
Vásárló Mit üzen egy jó ajándék?
Márkázott tartalom | 2025. december 13. 10:34
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG