2p
Szinte biztos, hogy idén újabb csúcsot dönt a használt autók magánimportja - de milyen autóké, te jó ég...

Folytatódott a használt autók magánimportjának növekedése az idén az első háromnegyed évben, annak ellenére, hogy a beáramló járművekkel kapcsolatban változatlanul sok a rossz tapasztalat - írja a DasWeltAuto. A társaság a magyarországi használtautó-piac egyik legjelentősebb szereplője, így érthető, ha összeállításában a magánimport veszélyeire hívja fel a figyelmet, nem pedig az előnyeire (ami szinte kizárólag az alacsonyabb vételár) - a folyamatokra viszont nyilvánvalóan van rálátásuk, így mindenképp érdemes foglalkozni meglátásaikkal.

Ebből megint rekord lesz

Az idén januártól szeptember végéig 115 396 gépkocsi érkezett a határon túlról, a növekedés 7,8 százalékos a tavalyi év azonos időszakához hasonlítva - idézik a Datahouse adatait, hozzátéve: ezzel várhatóan az év végére meghaladja a behozatal a tavalyi rekordot, amikor 142 000 autót hoztak be a magyar vevők.

A kishaszonjárművek behozatala visszafogottabb, ebben a szegmensben 10 602 jármű érkezett az országba, a bővülés 1,5 százalékos.

Vén, levetett csotrogányokkal járunk - már 600 ezer darabbal

A 2012. évi importboom óta ezzel már mintegy 600 000 használt kocsi érkezett az országba, amelyeknek átlagosan 60 százaléka - öt év alatt mintegy 360 000 jármű - 2007 előtti, azaz rossz állapotú, idős jármű. Ezek nemhogy frissítenék a belföldi kínálatot, hanem rontják a magyarországi autópark 14 évhez közeli átlagéletkorát - mutatnak rá.

Rengeteg az átverés

Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a magánimportban érkező használt járművek esetében sok a visszaélés. A tapasztalatok szerint gyakori, hogy visszatekerik a kilométerórát, vagy hiba nélkülinek hirdetett, ám darabokból összerakott kocsit árulnak a nepperek, akik a vevőkkel nagy százalékban biankó szerződést íratnak alá, és így az új tulajdonos a későbbiekben nem tudja érvényesíteni a szavatossággal kapcsolatos igényeit.

A márkaigazgató a visszaélések megelőzésére azt javasolja, hogy az ügyfelek kizárólag Magyarországon már forgalomba helyezett járművet vegyenek meg, és magyar szerződést írjanak alá. A vevő biztonságát szolgálja az is, ha szerződéskötés előtt elviszi a kiszemelt gépkocsit teljes átvizsgálásra egy márkaszervizbe - írja a Das Weltauto.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG