3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az új személyautók eladása 29 százalékkal nőtt Magyarországon júliusban az előző év azonos időszakához képest.
Orbán Viktor miniszterelnök és Osamu Suzuki, a Suzuki Motor Corporation korábbi elnök-vezérigazgatója az esztergomi gyárában 2015. március 5-én. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

A forgalomba helyezett új személygépjárművek száma 12043-ra emelkedett. Az év első hét hónapjában szintén 29 százalékos volt a növekedés a 2017. január-júliusi időszakhoz képest - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és a Carinfo.hu.

Visszatérnek a magánvásárlók

Az MGE adatai szerint a júliusi eredmények elsősorban a magánvásárlók visszatérésével magyarázhatóak, arányuk meghaladta a 40 százalékot.

Ösztönzik a vásárlást az alacsony betéti kamatok is. Ennek megfelelően az új és a használt gépjárművek importja egyaránt fejlődik, és apránként lecserélődik az idősödő autópark. A folyamatra azonban az egyesület szerint fékező hatása lehet a forint utóbbi hetekben tapasztalható jelentős gyengülésének, ami a gépjárműárakban előbb-utóbb érvényesülni fog. Rámutattak ugyanakkor, hogy a használtautó-import korösszetétele továbbra is egészségtelen.

Az adatok szerint 2018 júliusában az újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik között 70 tisztán elektromos meghajtású jármű található. Ezeknek a száma a január-júliusi időszakban elérte a 679-et.

A Suzuki vezet

A Carinfo.hu tájékoztatása szerint a személygépkocsi márkák közül a legtöbbet Suzukiból adták el 2018 első hét hónapjában a magyar piacon, összesen 12 853-at. A márka piaci részesedése 13,49 százalék volt. Fordból 11 049, Skodából 7494, Opelből 7430, Volkswagenből 7240 kelt el. Az előző év azonos időszakában még a Ford állt az élen 11,98 százalékos piaci aránnyal. A második hely a Suzukié volt, a harmadik, illetve a negyedik helyet pedig az Opel, illetve a Skoda szerezte meg.

A kishaszonjármű-piac jelentősen bővült az idén, ebben a szegmensben  júliusban 33,2 százalékkal, az év első hét hónapjában pedig 21,6 százalékkal többet értékesítettek az előző év azonos időszakához képest.

A nagyhaszonjárműveknél a májusi visszaesés ellenére júliusban folytatódott a piac növekedése, ami nagymértékben függ a nagy szállítmányozók flotta beszerzéseitől, illetve a havi átadások alakulásától. Az egyesület szerint a nagyhaszonjárművekből júliusban 10,7 százalékkal többet értékesítettek, mint egy évvel korábban, a január-júliusi időszakban pedig 23,2 százalékkal bővült a piac 2017 hasonló időszakához képest.

Alig veszünk új motort

A motorkerékpár-piac továbbra is gyenge, ugyanis bár a júliusi adat szerint 10,2 százalékos volt a növekedés, számszerűen azonban csupán 312 új motorkerékpárt helyeztek forgalomba. Az év első hét hónapjában számuk 27,5 százalékkal 2086-ra nőtt.

Az egyesület továbbra is úgy véli, hogy a helyzet javítása érdekében fontos lenne egyebek között a robogó-azonosítás megoldása, valamint könnyíteni kellene a robogókhoz szükséges B kategóriás jogosítvány megszerzését.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG