3p
Sikeresek a nyugdíjbiztosítások, az új szerződéseknél két számjegyű a növekedés - közölte a Vienna Insurance Group.

A Vienna Insurance Group (VIG) osztrák biztósítócsoport éves díjbevétele Magyarországon 63-65 milliárd forint, piaci részesedése közelíti a 7 százalékot, alkalmazottainak száma az 1200-at - közölték a csoport hazai piacon tevékenykedő biztosítócégeinek vezetői egy pénteki budapesti háttérbeszélgetésen.

A biztosítócsoportnak Magyarországon három biztosítócége működik, az Union, a Vienna Life és az Erste Biztosító, a tavalyi éves adatok egyelőre nem nyilvánosak, ezért a cégvezetők csak a múlt évi tendenciákról számoltak be. Lehel Gábor, az Union Biztosító elnök-vezérigazgatója elmondta: az Union a kgfb-kampány egyik nyerteseként zárta az elmúlt évet Magyarországon, a díjak és a szerződések száma is emelkedett a kötelező gépjármű felelősség biztosítási piacon, így nőtt a díjbevétel.

Nagyon mennek a nyugdíjbiztosítások

A folyamatos díjas életbiztosítások állománya is nő, elsősorban a nyugdíjbiztosítási adókedvezmény bevezetésének hatására - tette hozzá. Az elmúlt évben ez az üzletág a csoport magyarországi biztosítóinál kétszámjegyű növekedést mutatott. A magyarországi alacsony kamatszint az egyszeri díjas életbiztosítások piacára negatívan hatott, ez a Vienna Insurance Group magyar érdekeltségeinek teljesítményén is megmutatkozott.

Jöhet felvásárlás

Jó ajánlat esetén kimondottan érdekelt a Vienna Insurance Group a magyar piacon egy újabb biztosító megvásárlásában, de jelenleg nem látnak erre konkrét lehetőséget - mondta Lehel Gábor. Vadas-Földvári Anett, a Vienna Life elnök-vezérigazgatója ismertette: az új szerződésekben és díjbevételben is kétszámjegyű mértékben növekedett a Vienna Life tavaly, költségoldalon jelentős megtakarításokat hajtottak végre, így nyereséggel tudták zárni az évet.

Az egyéni életbiztosítások, a csoportos egészségbiztosítások és az utasbiztosítások területén tevékenykednek. A unit-linked piacon az első nyolcban, az utasbiztosítások területén pedig az első háromban szeretnének szerepelni, az utasbiztosítások üzletágban 2014 végén a hatodikak voltak. Ebben az üzletágban tavaly december óta 1 millió forintig terrortámadás esetén is biztosítanak.

Raveczky Zsolt, az Erste Biztosító elnök-vezérigazgatója elmondta: a biztosítócégnél jelentős növekedést értek el a folyamatos díjas életbiztosítások területén, ezek felét már a nyugdíjbiztosítások adják, az egyszeri díjas termékek esetében is nőtt a bevétel, de csak kisebb mértékben. Hozzátette: az a tény, hogy az Erste Bank megvette a Citibank lakossági és hitelkártya üzletágát, várhatóan már 2017-től jelentősen növeli az életbiztosító értékesítési lehetőségeit.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
Vásárló Észrevette? Szép csendben tovább kúszik felfelé a családi nagybevásárlás ára
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. április 10. 05:44
Idén szinte minden hónapban drágább lett egy kicsit a nagybevásárlás, nincs ez másképp áprilisban sem - megint feljebb kúsztak az árak az előző hónaphoz képest. Tavaly ilyenkor viszont még drágábban vásárolhattunk, így a bázishatás továbbra is kitart: éves szinten árcsökkenésről számolhatunk be, és pár hónapig ez így is marad még. Míg azonban 2 évvel ezelőtt még a 30 ezer forintos kosárérték is brutálisan drágának tűnt, most a 35 ezer is realitás. Itt a Privátbankár legfrissebb Árkosár-felmérése.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG