A Jófogás apróhirdetési honlap tulajdonosa, a Schibsted Media Group a múlt héten jelentette be, hogy korábban megállapodott a dél-afrikai Naspers médiavállalattal annak magyarországi apróhirdetés üzletága, az OLX átvételéről, cserébe a Schibsted saját romániai és portugáliai érdekeltségeit adja át a dél-afrikai vállalatnak.
A kis hal bekapta a nagyot
A Schibsted Media Group szerint nincs szükség versenyhivatali jóváhagyásra az OLX átvételéhez. Igazuk lehet: a GVH korábbi közlése szerint akkor lehet engedélyköteles a tranzakció, ha az érintett szereplőkhöz rendelhető együttes - előző évi - magyarországi nettó árbevétel 15 milliárd forintnál magasabb, és közülük két szereplő árbevétele is magasabb 500 millió forintnál. A nyilvánosan hozzáférhető eredménykimutatás szerint a Schibsted nettó értékesítési árbevétele 2013-ban 62,8 millió forint volt, míg az Allegro Group Kft-é (ahova az OLX-en kívül más is tartozik) 1,8 milliárd forint a 2014. március 31-ig tartó üzleti évben.
Emlékszel még az Apródra?
A Schibsted magyar leányvállalata 2010-ben indította el a Jófogás online hirdetési oldalt, amely hamar piacvezetővé vált az ingyenes apróhirdetési piacon. A Vaterát és Árukeresőt működtető rivális Allegro Group azonban saját verzióval, az Apróddal állt elő az ingyenes online hirdetési piacon, és 2013-ra megszerezte az elsőbbséget. Az Apród márkanevet 2014 áprilisában a nemzetközileg ismert terméknévre, az OLX-re cserélték le.
Az OLX-en regisztrált felhasználóik száma már meghaladta a kétmilliót, ők a friss tájékoztatás szerint 3-4 hónapon belül kerülnek át a Jófogásra - persze nyilván van átfedés a két oldal felhasználói között.
15 embernek kellene munkát találni
A cégnél most vizsgálják a lehetőségét, hogy hány embernek és milyen formában tudnak pozíciókat felkínálni a Jófogásnál. A Jófogásnak jelenleg mintegy 20 alkalmazottja van, az OLX.hu működésének leállása 15 embert érint.