Az elmúlt 13 évben a mobilfizetésnek számos ága bontakozott ki, ám a parkolási díj mobilon keresztül történő kifizetését leszámítva egyetlen mobilfizetési megoldás sem tudott jelentős áttörést elérni az aktív felhasználók számát tekintve – írja közleményében a GKI.
Nem szeretjük
Magyarországon az első applikáció alapú mobilfizetési megoldás 2011 végén került elő. Az elmúlt 5 évben több mint 10 mobilfizetési applikáció jelent meg, ám a kínálat sokszínűsége mégsem eredményezte a felhasználók számának drasztikus növekedését. A 2011-ben megjelent első mobilfizetési alkalmazást, amellyel csekkjeinket távolról fizethettük ki, épp novemberben vezetik ki a piacról a piaci erőviszonyok megváltozása miatt.
A felhasználók számára egyre nehezebb áttekinteni és megérteni, hogy melyik megoldást milyen élethelyzetben célszerű használni, ezért a FinTech Group és a GKI Digital összehozta mobilfizetési megoldásokat áttekintő infografikáját.
Lassan, de biztosan?
A következő 2-3 évben legalább 5-6 új mobilfizetési megoldás megjelenésére lehet számítani, ami tovább nehezíti majd a felhasználók számára a választást. A hazai mobilfizetési térkép egyre összetettebbé válik és kérdés, hogy mikorra várható igazi áttörés a mobilfizetésben.
A jelenleg legsikeresebbnek számító mobilfizetési alkalmazást alig 150 ezren töltötték le, ami elenyésző számosság a hazai 4,6 milliós okostelefont használó táborhoz képest. A FinTech Group és a GKI Digital meglátása szerint 2018-ra várható az igazi áttörés, amikorra a legnépszerűbb mobilfizetési megoldások elérhetik a 400 ezer aktív felhasználót.