A Magyar Idők arról ír: az első körben Budapest és Tatabánya között készítik elő a fejlesztést, az első 45 kilométernyi út bővítésének és felújításának az előkészítésére másfél éve lesz a kivitelezőnek.
Az európai uniós közbeszerzési értesítőben megjelent tenderre május 18-ig kell benyújtani a pályázatokat. Ezt követi majd a kivitelező kiválasztása, illetve a munkálatok elvégzése. A jelenlegi elképzelések szerint 2023 előtt nem lesz kész a kibővített gyorsforgalmi út.
A legforgalmasabb autópályánk a leglepukkantabb
Az M1-es hatalmas forgalmat bonyolít le: az autópályán 1995-ben átlagosan 20 ezer jármű haladt át naponta, mára ez egyes térségekben a 80 ezret is eléri, sőt a fővároshoz közel a gyorsforgalmi út több helyen is 100 százalék feletti kapacitással üzemel.
Az M1-es az ország egyik legrégebbi autópályája, Budapesthez közeli szakaszai negyven éve, azóta elavult technológiával készültek el. Az autópálya a tél végére egyes szakaszokon botrányos állapotba került, rengeteg a kátyú, az úthiba - a következő hónapokban mintegy 4,5 milliárd forintot költenek az autópálya fővároshoz közeli szakaszainak állapotjavítására. Ez azonban csak szépségtapasz - a Magyar Idők is azzal számol, hogy az egyik legnagyobb személy- és áruforgalmat lebonyolító hazai közúti folyosó a következő években csak részben lesz használható.