2p

Bekapcsolódik az Ebay abba a hadjáratba, amely véget akar vetni a néhányszor hordott ruhák szemétbe kerülésének. Ez nagyobb környezetszennyezést okoz ugyanis, mint például a légi közlekedés.

Az Ebay elindította használtruha-értékesítési szolgáltatását „add el újra az Ebeyen” jelszóval – jelentette a brit Retail Gazette kiskereskedelmi hírportál. A lényeg az, hogy a felhasználók az online piactéren vásárolt ruháikat egyetlen kattintással felkínálhatják azoknak, akik szívesen vásárolnak másodkézből ilyen termékeket.

Új megoldással jelentkezik az online piactér
Új megoldással jelentkezik az online piactér
Fotó: Wikipedia

A cég azzal indokolja az újdonság bevezetését, hogy új lehetőséget kíván nyújtani divattermékek visszaforgatására a normális használatba. Márkás ruhákról van szó, amelyeket vásárolóik néhány használatot leszámítva a ruhásszekrényben tartanak. Még egy eufemisztikus jelzőt is kitaláltak a jellemzésükre. Pre-loved fashion darabokról beszélnek, amit szó szerint olyasminek kellene fordítani, hogy a divatcikk, amiből kiszeretett a tulajdonosa.

A valóságot jobban tükrözi, ha az alig használt jelzőt használjuk. A lehetőség az Ebay tulajdonában lévő, digitális azonosítási szolgáltatásokat nyújtó Certilogo vállalat Secure by Design eszközének közvetítésével érhető el. Ebbe kell bevinni az eladásra szánt termék beszkennelt okos címkéjét. A rendszer ezután automatikusan csatolja hozzá a gyártójával kapcsolatos tudnivalókat. Ezzel a potenciális vásárlók kapnak egy garanciát arra, hogy nem bóvlit vesznek. A használt termékek eladásának és digitális azonosításának megkönnyítésével az Ebay hozzá akar járulni ahhoz, hogy a ruházati márkák termékei ne kerüljenek rövid úton a szemétbe. Ez erősíti imázsukat és mérsékli a ruhagyártással járó gigantikus környezetszennyezést – magyarázta az újdonság értelmét Charis Marquez, az Ebay divatcikk-kereskedelemért felelős menedzsere.

Michele Casucci, a Certilogo alapító-vezérigazgatója arról beszélt, hogy 540 millió termék rendelkezik cége digitális azonosítójával, ami garanciát biztosítva azok eredetére megteremi az alig használt áruk megbízható újraértékesítésének lehetőségét bárki számára. Az Ebay áprilisban jelentette be, hogy ideiglenesen nem szed díjat a divatcikkek újraértékesítése után. Ezzel akarják segíteni, hogy visszataláljon a piacra a brit háztartások ruhásszekrényeiben porosodó 16,3 milliárd font (7363 milliárd forint) értékű párszor hordott ruha.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
Vásárló Földbe döngölheti a bíróság a „junk food” élelmiszerek és italok gyártóit
Buksza blog | 2024. december 12. 07:44
Egy magánember olyan pert kezdeményezett az úgynevezett ultrafeldolgozott élelmiszerek gyártói ellen, amely a dohánygyártók elmeszeléséhez hashonló végeredménnyel járhat.
Vásárló Váltás jöhet a boltokban: nyugdíjba mehetnek a mostani bevásárlókocsik
Buksza blog | 2024. december 10. 17:47
Hamarosan megjelenhetnek az okosnak mondott bevásárlókocsik az áruházakban, amelyek két szempontból is kiérdemlik ezt a jelzőt. Sokat tudó elektronikus kütyük és tudják hogyan húzzák ki a pénzt a vevők.
Vásárló Egy speciális hajápoló termék, amelyet érdemes megismerni
Márkázott tartalom | 2024. december 9. 15:29
A keratinos samponok népszerűsége töretlen, de vajon hányan ismerik közelebbről is ezeket a termékeket? Miért jó, ha ezeket használjuk a már megszokott samponok helyett? Cikkünkből ez is kiderül!
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG