1p
Egy uniós rendelet alapján júliustól csökkentek a külföldön történő mobiltelefonálás és mobiltelefonos internetezés díjai. A magyar szolgáltatók ennek megfelelően átalakították díjaikat - ahogy a szintén július 1-jétől életbe lépő telefonadó is sok nyomot hagyott a mobilos cégek "árlistáján".

Olcsóbban telefonálunk Európában

A roaming mobilhívások díja a korábbi percenkénti 35 cent helyett legfeljebb 29 cent lehet, míg az SMS-küldés felső díjhatára a korábbi 11 centről 9-re csökkent. Az internetezést illetően most vezetett be árplafont az EU: júliustól minden letöltött megabájt után legfeljebb 70 centet számolhatnak fel a szolgáltatók. A rendelet szerint 2014 nyarától tovább csökkennek az árak.

Az uniós jogszabálycsomag a díjkorlátozás mellett más intézkedéseket is tartalmaz: a mobiltársaságok ügyfeleinek például lehetőségük lesz arra, hogy a roamingszolgáltatást más társaságtól, a belföldi szolgáltatástól külön rendeljék meg. Az új szabályok megkönnyítik az új szolgáltatók piacra lépését is, ami az árak további csökkenésével járhat.

Így lépett a T-Mobile, a Vodafone és a Telenor

A magyar mobilszolgáltatók az uniós változásoknak megfelelően alakították át tarifáikat júliustól.

A T-Mobile új roaming díjcsomagjai megfelelnek az uniós előírásoknak, azaz például a hang hívásindítás díja az Európai Unió tagállamaiból az Európai Unió tagállamaiba percenként 118,6 forintról 106,8 forintra csökken, míg a hívásfogadás ára 37,2 forintról 29,4 forintra mérséklődik. Az SMS küldés díja az Európai Unió tagállamaiból darabonként 37,2 forintról 33,1 forintra esett.

Az adatforgalmazás esetében az EU-ban a számlázási egység 100 kilobájtról 1 kilobájtra változik. Így a Magyar Telekomnál a korábbi 100 kilobájtonkénti 60 forintos díj 1 kilobájtonként 0,2519 forintra csökken. Az MMS küldés díja 330 forintról 257 forintra mérséklődik.

A Vodafone Magyarország ügyfelei hasonló díjakat fizethetnek, de az uniós maximumtól eltérően kedvezőbb roaming-szolgáltatást is használhatnak.

A Telenor Magyarország szintén csökkentette a díjakat, de több esetben lefelé kerekítve: így például az 1. zónába indított hívás nem 106,8 forintba, hanem csak 106 forintba kerül, míg az SMS díja nem 33,1 forint, hanem 33.

Itthon már ketyeg a telefonadó

Az Országgyűlés május közepén határozott a hívásonként és megkezdett percenként júliustól bevezetendő kétforintos telefonadóról. A július 1-jétől hatályos törvény alapján két forintot kell fizetni a szolgáltatóknak minden elküldött üzenet - SMS és MMS - után is. Magánszemélyeknél havonta az első tíz perc megkezdett beszélgetés adómentes. Az adó összege 2012-ben havonta magánszemélyek után legfeljebb négyszáz, a cégeknél ezernégyszáz forint lehet, 2013-tól pedig hétszáz, illetve kétezer-ötszáz forint a maximum.

A Telenor és a Vodafone áthárít, a T-Mobile hallgat

A telefonadót először augusztusban kell megfizetniük a távközlési cégeknek, amelyek közül a Telenor és Vodafone már korábban közölte, hogy részben áthárítja az adót az ügyfelekre.

A Magyar Telekom az MTI-vel közölte, a törvényi előírásoknak megfelelően fizeti a telefonadót, ám arról, hogy az összeget áthárítja-e a lakosságra, a cég nem nyilatkozott. Árat és díjat eddig nem emelt.

A telefonadó miatt a virtuális mobilszolgáltató, a Tesco Mobile nem emeli percdíjait legalább 2012. október 1-jéig. A Business Telecom azt közölte: idén biztosan nem hárítja át ügyfeleire a távközlési adót.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG