A kereskedelem minden szereplőjénél állandó probléma a nem kívánt vendégek jelenléte, amelyek a szállítmányokkal, nagy mennyiségű frissáruval jutnak az áruházak közelébe. Természetesen minden áruházlánc igyekszik megtenni a tőle telhetőt, de száz százalékban nem lehet kizárni a rágcsálók bejutását – írja a társaság közleménye.
A rágcsálók és egyéb kártevők általában áruk között megbújva, raklapon érkeznek az üzletekbe, raktárakba. Így minél nagyobb az áruforgalom, annál nagyobb a veszélye a felbukkanásuknak. A Tesco minőségbiztosítási szakemberei ezzel tisztában vannak, ezért ünnepek előtt fokozottan ellenőrzik, hogy észlelnek-e kártevő jelenlétére utaló nyomokat. Amennyiben ilyet találnak, soron kívüli irtást kérnek szerződéses partnerüktől, aki ezt 24 órán belül elvégzi.
A Tescónál külön minőségbiztosítási szakember dolgozik minden 3000 négyzetméternél nagyobb áruházban, aki legalább hetente egyszer ellenőrzi a létesítmények kártevőmentességét. Szerződéses partnerük munkatársai pedig tervszerűen havonta illetve rágcsáló jelenlétére utaló nyomok esetén 24 órán belül látogatják meg a Tesco áruházait és raktárait, hogy biztosítsák a rágcsálómentességet illetve a hatékony rágcsálóirtást - írják. A vállalat élelmiszerbiztonsági kézikönyve pedig számos ponton szigorúbb előírásokat tartalmaz a magyar rendelkezéseknél.
A csapdák rendszeres ellenőrzése mellett a rágcsálók bejutását a Tesco számos intézkedéssel igyekszik megakadályozni áruházaiban és logisztikai központjaiban, például az áruátvételi kapuk zárásával, a hulladékok rendszeres elszállításával, a takarítás és a karbantartottság tervszerű végzésével és a beérkező áruk szúrópróbaszerű ellenőrzésével. Saját márkás, illetve veszélyeztetett termékek esetén (pékáru, tejtermék, zöldség-gyümölcs) a szállítók telephelyét is rendszeresen ellenőrzi a vállalat.
Az ügy előzménye, hogy tavaly tavasszal rágcsálókat és azok nyomait találták több áruházban.