3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Egy amerikai űrkutatási startup cég már négy éven belül fogadná első vendégeit a fedélzeten.

A Nemzetközi Űrállomásra érkező asztronautáknak nem éppen a pihenésről szól az ottlét: folyamatos munka, vizsgálat és edzés a program, a pihenésre igazán nincs ideje az ott dolgozóknak. Pár év múlva azonban létre jöhet az első űrhotel, ahova – elég pénz ellenében – bárki kiruccanhat egy földöntúli pihenésre.

Az Aurora Űrállomást a világ első űrben lévő luxushotelének nevezik, az amerikai  Orion Span már 2021-ben felküldené az első modult, rá egy évre pedig már fogadná is az első ügyfeleket. Az állomás több mint 300 kilométerre keringene a Föld felett, és hat fő számára kínálna csaknem kéthetes nyaralást – ezalatt pedig csaknem 400 napkeltét és napnyugtát láthatnának a vendégek - írja a Bloomberg.

Korábban egy ilyen terv csupán a sci-fi irodalomban kaphatott volna helyet, az utóbbi időben azonban igencsak bebizonyosodott, hogy magáncégek is sikerrel meghódíthatják a világűrt, így egy űrhotel gondolata mára már szinte evidensnek tűnik.

Nem a szokásos tengerparti kiruccanás

Frank Bunger, az Orion Span alapítója elmondta: civilizációnk legvégső határa az űr, ide akarjuk eljuttatni az embereket - mi azonban nem egy tengerparti nyaralással egyenértékű élményt kínálunk, hanem azt szeretnénk, ha az utasok egy asztronauta bőrébe bújhatnának.

Erre vágyott Willy Fogg: 1 óra alatt a Föld körül Elon Muskkal

Újabb meghökkentő tervel állt elő a milliárdos feltaláló, most a repülőgép társaságokat döngölné a földbe. Részletek a Privátbankár.hu-n. >>>

A tizenkét napos utazás ára csaknem 10 millió dollár személyenként, vagy nagyjából 800 ezer dollár éjszakánként. Az űrhotelben négy vendég és két valódi asztronauta lenne, akik felügyelik a vendégeket ottlétük alatt. A cégnek támogatásra van szüksége a projekt megvalósításához, azt azonban nem közölték, pontosan mennyi lenne elegendő.

Szakértők szerint az alacsony Föld körüli pálya üzleti alapokra helyezése izgalmas vállalkozás, különbséget kell azonban tenni, mely ötletek megvalósíthatók igazán. A cég még nem szerződött le más szolgáltatókkal, akik segítenének a hotelt, vagy az utasokat az űrbe juttatni. Bár a cég négy éves terve elég ambiciózus, talán rávilágít, mekkora igény lehet egy ilyen szolgáltatásra.

A terveket a NASA volt alkalmazottjai készítik, így kompatibilisek a legtöbb cég, például a SpaceX szabványaival is. Az utóbbi években számos cég kínál olyan megoldásokat, amik lényegesen csökkentik az általános költségeket, így reális lehet, hogy az egy főre jutó díj 10 millió dollár alatt marad.

Űrutazás gombnyomásra: álom vagy valóság az űrlift?

Az űrutazásnak nemcsak a képzelet, hanem a pénztárca is határt szab: hiába a SpaceX újrafelhasználható rakétája, egy ember kilövése az űrbe továbbra is több száz millió forintba kerül. A költésgek a töredékükre esnének, ha létrehoznák a már több évtizede tervezett űrliftet, amely elegáns megoldás lehetne a jövő asztronautáinak. Ugyan milyen nehéz lehet megépíteni ehhez egy 36 ezer kilométeres kábelt? További részletek >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG