A JATO Dynamics legfrissebb februári új autó forgalomba-helyezési összesítése szerint idén februárban összesen 5017 új személygépkocsi, valamint 950 kishaszon-gépjármű került forgalomba. A válság előtti 2008-as év februári eredménye a 2014-es év azonos időszakának 250 százaléka volt, tehát 14299 személyautó és haszongépjármű talált gazdára.
A személygépjárművek esetén ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly februári számoknál 30 százalékkal magasabb. A kishaszon-gépjárművek esetén az előző év februári eredményeihez képest 18 százalékos növekedés történt.
Az Opel a mi autónk
Februárban a legsikeresebb autómárka összeségében az Opel volt, 679 darabszámmal, mellyel a hazai piac 11.3 százalékát sikerült lefednie a márkának. Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor is az Opel adta el a legtöbb autót februárban: 611 darabot, ami 12,2 százalékos piaci részesedést jelent.
A második a Volkswagen (534db), a harmadik pedig a Skoda (532db), akit a Ford (515db) és a Suzuki (409db) követ a top listán.
Az Octavia a legsikeresebb modell
Modell szinten a legtöbb Skoda Octaviá-ból (368db), Suzuki Swift-ből (194db), Ford Focus-ból (159db) Volkswagen Golf-ból (158db) és Opel Astra-ból (155db) kelt el februárban.
A 3.5 tonna összsúlyt meg nem haladó kishaszon-járművek eladása terén a február is a Fiat Ducato-nak volt a legnépszerűbb 83 darabos forgalomba helyezéssel, mögötte a Toyota Hilux 7 darabbal lemaradva, majd haramadik helyen a Peugeot Boxer végzett 57 darabbal.
Még mindig a cégek veszik
A magyar gépjármű piac céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az új autó forgalomba-helyezések többsége, 74% céges, míg a magán eladások a piac 26 százalékát teszik csak ki.