Bármekkora felülettel találkoznak is, a marketingesek mindjárt azon kezdenek morfondírozni, miként hasznosíthatnák - derül ki az Ipsos felméréséből. Reklámoztak már tojáson, fürdőszobapolcokon és az emberek homlokán is.
Amikor azonban tudatosan járunk utána egy új márka vagy termék kapcsán különböző információknak, általában könnyebben hozzáférhető helyeken értesülünk az újdonságokról.
Már nem a tévé az első
A három legnépszerűbb tájékozódási forrás az internet (68%), a tévé (61%), valamint a baráti-családi közösség (53%). Érdekes, hogy a magyarok e téren még erősebben támaszkodnak az internetre (76%) és a televízióra (67%), s valamivel kevésbé a családra, barátokra (48%).
Nemzetközi szinten a különböző áruházakban, üzletekben tájékozódik a válaszadók közel fele (43%, ez igaz a magyarokra is), 36%-uk pedig az újsághirdetéseket és a közösségi oldalakat is említi. Magyarországon a közösségi oldalak hasonlóképpen népszerűek, mint az e-mailes hírlevelek, míg az újsághirdetésekből való tájékozódást csak minden negyedik megkérdezett említette.