1p
Június 15-17. között rendezték meg Magyarország legrangosabb és egyetlen akkreditált nemzetközi borversenyét, amely idén a fehérboroknak kedvezett. Feltehetőleg a különösen jó, 2011-es évjáratnak köszönhetően az idei borversenyre sokkal több fehérbor érkezett, mint vörös, ami eltér a legtöbb nemzetközi borverseny összetételétől.

A 13. VinAgora Nemzetközi Borversenyre idén rekordszámú, 630 nevezés érkezett 20 országból. A külföldi országok közül a legtöbb mintát Uruguay küldte, majd őt követte Ausztrália, Szlovákia, Brazília, Románia, Horvátország, Németország. Érkeztek még minták Ausztriából, Bulgáriából, Bolíviából, Csehországból, Franciaországból, Olaszországból, Japánból, Libanonból, Szlovéniából, Spanyolországból, Svájcból és Tunéziából.

Az 58 főből álló nemzetközi zsűri keményen dolgozott, hogy tudása szerint a legjobb döntést hozza meg a három nap alatt. A zsűri tagja volt Matthew Stubbs, angol származású Master of Wine is. A zsűri összetétele biztosította a hagyományos európai borszakmai szempontok és a piac- és fogyasztóorientált angolszász szemlélet érvényesülését (többgenerációs európai bortermelők és Master of Wine bírálók).

A boroknak csak 30 százaléka kaphatott érmet

Fontos a borverseny szabályzatának azon pontját kiemelni, amely szerint a nevezett borok csupán 30%-a kaphat érmet, annak ellenére, hogy az értékelések alapján több bor is megfelel az érmes borok színvonalának. A ponthatárok ennek értelmében főkategóriánként külön-külön kerülnek meghatározásra, és a champion díjak is a főkategóriákból kerülnek ki egy külön választás során. Idén 82,5 ponttól lehetett ezüstérmet szerezni, ez a ponthatár azonban kategóriánként változó.

Feltehetőleg a különösen jó, 2011-es évjáratnak köszönhetően az idei borversenyre sokkal több fehérbor érkezett, mint vörös, ami eltér a legtöbb nemzetközi borverseny összetételétől. Ebből adódik az idei borverseny különlegessége: több aranyérem született és a díjazott borok között is magasabb a fehérborok aránya, hiszen a fehérborok nagy része egy éves kora körül indul útjára a pincéből. A magyar borok pontok a tekintetében nagyon jól szerepeltek: a nevezett magyar borok 79 százaléka 80 pont fölött teljesített.

A zsűri az idei VinAgora Borversenyen az alábbi díjakat ítélte oda:

Champion díjat fehérbor kategóriában egy cseh, vörösbor kategóriában egy ausztrál bor kapott. A természetes édes borok és a botrytizálódott borok kategóriájában egy-egy német bor kapta a díjat. Nagyaranyérmet, vagyis 92 pont feletti értékelést csupán két bor kapott: a 2009-es évjáratú szekszárdi Cabernet franc, az Eszterbauer Borászattól, valamint a 2000-es évjáratú, 6 puttonyos Tokaji Aszú, a Fitomark 94. Kft.-től.

Ezen kívül a magyar borok 57 aranyérmet és 86 ezüstérmet kaptak. Idén 8 fajtabor díj is gazdára talált, amelyeket azok a 100 százalékban egy szőlőfajtából készült aranyérmes magyar borok kapták, amelyekből legalább 15 nevezés érkezett az adott fajtából, és ezek közül a legmagasabb pontszámot érték el. A benevezett magyar borok 30,27 százaléka kapott érmet, a legeredményesebb ország Ausztrália volt, hiszen ők 17 nevezett borral 12 aranyat, egy ezüstérmet és egy Champion díjat is elnyertek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG