2p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Már korábban is sejteni lehetett, hogy a kávé ára egyre jobban emelkedni fog hosszútávon. Bár a fő kávétermesztő Brazília termeléskilátásai mindenképpen jók, azért azt nem szabad elfelejteni, hogy csak idén az év első két hónapjában már többet kellett fizetni a kávéért, mint 2015 második felében – derül ki a Conclude Befektetési Zrt. elemzéséből.

 

 

Globálisan 152,1 millió zsák kávé fogyott 2015-ben, közel 2 millióval több az előző évhez képest. A 143,3 millió zsákos kínálat azonban elmaradt a kereslettől, miközben exportra alig 36 millió zsák jutott.

Egyelőre a termelő országoknak még vannak tartalékai, de ha a kínálat tartósan elmarad a kereslettől, az a kávéárak egyértelmű emelkedéséhez vezet.

Itthon ugyanakkor már elkezdődött a drágulás. Míg tavaly decemberig fokozatosan csökkent a kávé ára, addig a 200-250 grammos őrölt kávé csomagjáért a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint februárban már átlagban 664 forintot kellett fizetni, 44 forinttal többet, mint 2015 utolsó hónapjában.

Már vannak jelek

Brazília kivitele lassulni kezdett, a januári szállítások 10,2 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól, ez a kávéimportőr országok jelenleg még magas készleteinek jelentős csökkenését vetíti előre.

Egyre több jelentés szól arról is, hogy az El Nino természeti jelenség által okozott szárazság miatt Vietnam, Indonézia és Kolumbia kávétermesztése is mérséklődhet a következő hónapokban.

Rengeteget kávézunk

A világ legnagyobb kávéfogyasztó térségének számító Európai Unió kereslete 2015-ben 42 millió zsák volt, a 28 tagországban 2012 óta évente átlagban mindössze 0,8 százalékkal több élénkítő italra volt igény.

Ugyanezen idő alatt az Egyesült Államokban évente 3,2 százalékkal több kávét ittak, tavaly 24,4 millió zsáknyi alapanyagból. Japán kereslete is folyamatosan, évente 2,4 százalékkal növekszik, 2015-re elérte a 7,6 millió zsákot. Összességében az importőr országok kávéfogyasztása 104,9 millió zsák lehetett tavaly.

Jó biznisz

A kávéexportőr országok kereslete már az elmúlt években is dinamikusabban nőtt, és ez a trend 2015-ben folytatódott. A brazilok kávéfogyasztásának éves átlagos növekedése ugyan 0,5 százalékra lassult, de a 20,5 millió zsákos tavalyi szint még így is viszonylag magas. A kávéexportőr országok teljes fogyasztása 2015-ben 47,3 millió zsákra rúgott.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG