1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Már a német üzleti világ is bízik abban, hogy 2020-ra több mint 1 millió elektromos autó fut majd az ország útjain - olvasható egy friss felmérésben.

Az IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég és a Strascheg Institue felméréséből az derül ki, hogy az egy évvel korábbi hasonló adatgyűjtésnél a piaci szereplők többsége még úgy nyilatkozott: nem fogják elérni az egymilliós célt, amelyet a berlini kormány tűzött ki a fenti időpontra. Most viszont már a megkérdezettek 70 százaléka úgy vélte, hogy a kormányzati ambíciót siker koronázza majd.

Mostanáig alig hatezer villanyautót adtak el Németországban, és ezeket is inkább cégek, semmint magánszemélyek vásárolták meg. Ám az érintett vállalatoknál gőzerővel folynak a fejlesztések. A kérdésekre autóipari és energetikai cégektől 300 szakértő válaszolt Németországban, Svájcban és Ausztriában. Ezeknek a vállalatok fele intenzíven dolgozik az e-mobilitás fejlesztésén, és csak egynegyedük fogja vissza magát e téren.

Néhány probléma még megoldásra vár

A fő probléma az, hogy a villanyautók nem képesek hosszú utat megtenni két feltöltés között. Ezért várhatóan második kocsinak, városi közlekedésre vásárolják majd meg ezeket, e célra viszont nagy lehetőségek rejlenek bennük. Hátrányuk az is, hogy jelenleg drágábbak a hagyományos autóknál. A környezetbarát németek hajlandóak ugyan többet fizetni értük, mint a benzines kocsikért, de csak 5-10 százalékkal. Szintén gond, hogy kevés az e-töltőállomás, és ezek kiépítése üzletileg nem vonzó az energiacégek számára. Utóbbiak még mindig csak keresik a növekedésre alkalmas területeket az e-mobilitásban, miközben az autóipar számára már létezik gazdaságos üzleti modell.

Németországban az állam támogatja az e-mobilitás fejlődését, elsősorban a kutatást-fejlesztést, de olyan indirekt ösztönzők is léteznek, mint a hagyományos autók forgalmának korlátozása a belvárosokban. A piaci szereplők szeretnék elérni az effajta támogatások erősítését. A közvetlen értékesítés-támogatás hasznát ugyanakkor sokan vitatják. Viszont fönntartásuk mindenképpen olcsóbb, mint a benzinnel, vagy dízel üzemanyaggal hajtott társaiké. Magyarországon is sokan foglalkozhatnak majd a jövőbeni villanyautó beszerzésének gondolatával, különösen, ha tudjuk: megint brutális áremelés lesz a hét közepén a hazai kutaknál.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG