4p
-

Nagyot fordul a feltöltőkártyás ügyfelek körül a világ egy új rendelet miatt, amely eredetileg a terroristákat hivatott megakadályozni a SIM-kártyák halmozásában, viszont a régebbi ügyfeleknek is komoly bosszúságokat okozhat. Az idő fogy, ezért megkérdeztük a szolgáltatókat, hogy mihez kezdjünk most, és miért nem szabad sokat halogatni.

Ahogy azt korábban is írtuk, július elsején megszűnnek azok a feltöltőkártyás mobil-előfizetői szerződésel, amelyekről nem nyilatkoznak az előfizetők az NMHH Magyar Közlönyben megjelent rendelete szerint.

A szolgáltatónak szólnia kell

Eszerint a szolgáltató köteles értesíteni az előfizetőt az évenkénti adategyeztetés, valamint a személyazonosságot igazoló ellenőrzés érdekében.

A személyazonosságot igazoló ellenőrzést a szolgáltató az előfizetői szerződés megkötését megelőzően, vagy már megkötött előfizetői szerződés esetén adategyeztetés érdekében az előfizető által megadott adatok alapján végzi el.

És te tudod, kinek a nevén van a kártyád?

Ma Magyarországon nagyon gyakori, hogy valaki olyan feltöltőkártyás telefont használjon, amely nem feltétlenül az ő nevén van. Ez közeli családtagok közt még rendben van, viszont akár már egy após vagy nagybácsi esetén már átíratásra lesz szükség.

Az ezzel kapcsolatos ügyintézést nem árt minél hamarabb lebonyolítani, ezért körbepuhatolóztunk a három mobilszolgáltatónál arról, hogy mi ennek a menete.

Magyar Telekom

A jelenleg piacvezető szolgáltató válasza szerint az átírást személyesen kell kezdeményezni az ügyfélszolgálaton, kivéve akkor, ha valaki a közeli hozzátartozójának adja át a SIM-kártyáját. Közeli hozzátartozónak az egyenesági rokon (fel- és lemenő rokon), valamint a házastárs minősül. Ha valaki úgy dönt, hogy ezeken kívüli rokonának vagy másnak adja át a SIM-kártyáját, azt csak a Telekom hozzájárulásával teheti meg.

Sokan vannak, akik nem tudják, hogy kinek a nevén van a szerződésük, a Domino-kártyát használóknak július elsejéig kell azonosítania magát, de a Telekom sms-t is küld a szükséges információkról. A szolgáltató szerint a kiküldött tájékoztatások követése esetén az ügyfél zavartalanul fogja tudni tovább használni a telefonját.

Vodafone

A mobilszolgáltató legkésőbb január 13-ig sms-t küld arról, hogy mi a teendője az érintett ügyfeleknek, ha ehhez képest még további változások jönnek, arról is tájékoztatást küldenek majd.

Egyébként, ha az előfizető ismeri azt, akitől a kártyát kapta, akkor a jogviszony átírásával lehet az adatokat módosítani, amelyhez egy online letölthető nyilatkozatot kell kitölteni. Ennek megtörténte után bármelyik üzletben el lehet indítani a folyamatot.

A helyzet nehezebb, hogyha a kártya eredeti tulajdonosa és a felhasználó nem ismerik egymást, ilyenkor a szolgáltató márkaképviseleteiben lehet elindítani az átírási folyamatot. Fontos megjegyezni, hogy nem minden Vodafone-bolt márkaképviselet is egyben.

Telenor

A kék szolgáltatónál egyelőre még folyamatban van az adategyeztetés pontos menetének kidolgozása, január első felében sms-t küldenek az ügyfeleknek arról, hogy jelenleg nincs teendőjük a jogszabályváltozások kapcsán.

A szolgáltatónál az átírás különbözik az átadástól, mert míg az átírásnál az előfizető személye változik, az átadás esetén az előfizető változatlan marad, de a felhasználó más lesz.

Bárkire van lehetőség átíratni, de az új előfizetőnek jelen kell lennie az átírásnál. A folyamatnál is megtörténik az adategyeztetés, hiszen az új előfizető adatait az új rendeletnek megfelelően ellenőriznünk kell.

A SIM-kártyák átadásával kapcsolatban is változott a jogszabály, az ingyenes továbbadás harmadik személynek (használónak) csak akkor lehetséges, ha arról az előfizető előzetesen tájékoztatja a Telenort és megadja a használó személyazonosító igazolványa (pl. fényképes személyi igazolvány, jogosítvány vagy útlevél) ellenőrzéséhez szükséges adatokat is. A SIM-kártya nem adható át cég vagy más szervezet részére, viszont a másik szolgáltatókhoz hasonlóan az egyeneságú rokonoknak korlátozás nélkül lehet továbbpasszolni.

A bejelentések és az adatok megadására személyesen a Telenor-üzletekben, a honlapon, és a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül van lehetőség.

Nem éri meg trükközni

Fontos, hogy amennyiben a telefonszolgáltatásra használt feltöltőkártyás előfizetését az ügyfél előzetes bejelentés és adatellenőrzés nélkül adja át használatra közeli hozzátartozóján kívül más személynek, akkor a szolgáltató köteles az előfizetői szerződést 5 napos határidővel felmondani.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új címke került a régi élelmiszerekre, amitől „egészségesebbek lettek”
Buksza blog | 2024. december 22. 17:09
A korábban mérgelődő élelmiszeripari vállalatok észrevették, hogy egyre többen kapnak súlycsökkentő gyógyszereket, ami magában hordoz egy jó lehetőséget.
Vásárló Luxuscikkek „bagóért”: megjelent a „lefelé eladás”
Buksza blog | 2024. december 22. 16:16
A luxustermékek egyik jellemzője volt, hogy a piacuk válságálló, érzéketlenek az általános kereslet hullámzására, ám ez sem látszik már örök igazságnak.
Vásárló Veszedelmes járvány jelent meg Magyarország határánál
Privátbankár.hu | 2024. december 22. 13:21
Szerbiában a magyar határ közelében ismét megjelent az afrikai sertéspestis, ami jelenős veszteséget okozhat a sertésállományban. A belgrádi kormány rendkívüli intézkedéseket vezetett be.
Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Ezért éri meg az állítható asztal beszerzése az irodába
Márkázott tartalom | 2024. december 16. 10:49
Minden döntés, ami magas beruházási költséget igényel, alapos megfontolás eredménye. Az üzleti környezetben ez már megszokott dolog, de elkerülhetetlen, hogy olyan környezetet alakítsunk ki magunk körül, ami az irodai munkavégzés fizikai terheit csökkentheti.
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG