A növekedés elsősorban a közelgő futball világbajnokság miatt április-május hónapra koncentrálódott – derül ki a GfK heti rendszerességgel végzett panelkutatásából, amelyet a síkképernyős televíziókat forgalmazó partnerei körében végez.
Lementek a tévé árak
A kereskedők és gyártók is jól tudják, hogy a futball világbajnokság különleges esemény és felkelti a vásárlók érdeklődését. Idén már március első hetében kezdtek beindulni, de április elejétől komoly lendületbe jöttek az LCD-tévé eladások, ekkor ugyanis már számos akció és leértékelt árú készülék közül válogathattak a vevők. A legnépszerűbb LCD készülékek a kifutó típusok – esetükben érthető módon a gyártóknak is érdekében állt az árcsökkentés, hiszen az új modellek piacra dobása egyre közeledett. A fokozatos árcsökkenés eredményezhette, hogy sokan előbbre hozták a foci VB kezdetére tervezett tévévásárlást.
Ezt követően átmeneti hullámvölgybe került az értékesítés, majd lassan indult felfutásnak, és május első felére-közepére újra csúcsra járt csakúgy, ahogy 2012-ben. Május közepén minden addiginál nagyobb terjedelemben foglalkoztak az akciós szórólapok a tévékkel és szinte egymást túllicitálva jelentettek meg a kereskedők akciós újságokat, így az árak még tovább csúsztak lefelé.
Nem a méret a lényeg?
Az idei legnagyobb áttörést május utolsó hete hozta, amikor az előző héthez képest 56, míg az előző év azonos időszakához viszonyítva 98 százalékkal több televízió fogyott. Ez, valamint a tény, hogy május elejétől kezdve folyamatosan nőttek az eladások a tavalyi évhez képest azt mutatja, hogy volt egy olyan vásárlói réteg, amely bízva az előzőeknél drámaiabb áresésekben, szinte az utolsó pillanatra – május végére-június elejére – halasztotta vásárlását.
Technikai szempontból vizsgálva a piacot elmondható, hogy a korábbi két vizsgált évhez hasonlóan továbbra is a 32’ képátlójú LCD-készülékek a legkeresettebbek. Az utóbbi hetekben, érték alapon ugyanakkor a 40’ és ennél nagyobb (tavalyi szériaszámú 3D, Smart LED tévék) képátlójú készülékek generálták a piaci forgalom döntő részét. Érdekes, hogy a vásárlók egy része az ’A’ márkáknál kedvezőbb árú, 2014-es kibocsátású kereskedelmi márkák modelljeit részesíti előnyben, kijelző mérettől függetlenül és alapvetően a felbukkanó akciós ajánlatokat figyelve.
Mennyibe kerülnek a tévék?
A magyar piaci folyamatokat összegezve továbbra is elmondható, hogy a vásárlók rendkívüli módon árérzékenyek: a 2014 első öt hónapjában eladott LCD-készülékek közel 60 százaléka volt átlagosan 90 ezer forintnál olcsóbb. Ennek megfelelően a belépő árszintű tévék iránt lényegesen nagyobb volt az érdeklődés, mint a prémium kategóriát képviselő berendezések iránt, egyúttal elindult egy erőteljes árharc az egyes márkák versenyében.
A jövőt illetően kiemelendő – ahogy 2012-ben is –, hogy a labdarúgó világbajnokság kezdete nagyjából egybe esik a gyártók új modellpalettájának piacra dobásával, ami szintén a piaci növekedést erősítheti. Egyelőre az új modellek nem tettek szert jelentős piacrészre. Jóllehet ezek a készülékek eleve drágábbak, egyúttal technikailag mindig korszerűbbek, mint az előző éviek és főleg a nagyobb (40’ felett) kijelzőméretet preferálják az újdonság iránt fogékony és fizetőképes vásárlók. A korábbi modellek kifuttatása miatt a 2014-es modellek várhatóan minden képernyőméretben enyhén meg fogják emelni a mostanság alaposan lecsökkent átlagárakat.
Továbbra is óriási hatással van egy-egy sportesemény a televíziók keresletére. Ahogy 2010-ben a focivébé és 2012-ben a labdarúgó európa bajnokság idején, úgy idén is kiemelkedő értékesítési eredményeket hozott az első öt hónap a lapostévék piacán.
LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Friss
-
Tömegével zárják be Ukrajnában a gyógyszertárakat
20 perce
-
Kellemetlen csapást vittek be az ukrán drónok
körülbelül 1 órája
-
Örömteli hírt hozott a forint: ennyiért vehet eurót
körülbelül 1 órája
-
Rossz volt a hangulat a Budapesten, a Richter csak rontott a helyzeten
2 órája
-
Két világhatalom közé szorult Orbán Viktor
2 órája
-
Putyin nyugtalanító utasítást adott
3 órája
-
Magyar Péter elárulta azokat a számokat, amikre sokan vártak
3 órája
Mfor.hu Top24
- Nem akármilyen meghívást kapott Magyar Péter és Orbán Viktor
- Orbán Viktor ádáz kritikusával állhat össze Andrej Babis?
- Nagy Mártonék dilemmája: óriási viharok előtt áll a munkaerőpiac
- A Nemzeti Összetartozás Hídjának vállalkozója negyedmilliárdért intézi a budapesti sportuszodák sátrait
- Osztódással szaporodik az MNB-botrány kulcscége
- Meglepő részlet derült ki Orbán Viktor amerikai útjáról
- Zohran Mamdanit választották New York polgármesterévé
Vásárló
Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló
Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló
Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat.
Vásárló
Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló
Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló
Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon.
Vásárló
Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló
Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló
Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló
Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Heti top
- Kilőtték az oroszok az ukrán Flamingókat 2025. október 31. 14:31
- Kilőtte Oroszország Ukrajna egyik legnagyobb hőerőművét 2025. november 3. 11:01
- El se kell utaznia Orbán Viktornak Washingtonba, hogy találkozzon Trumppal? 2025. november 1. 11:33
- Brüsszelben csapott össze Zelenszkij és Orbán Viktor 2025. november 5. 06:38
Havi top
- Így jár, aki kilép az Európai Unióból 2025. október 20. 06:42
- Volodimir Zelenszkij megfosztotta Odessza polgármesterét ukrán állampolgárságától 2025. október 14. 19:31
- Magyar Péter: ha áprilisig nem lesz béke, idehívjuk a békekonferenciát 2025. október 14. 12:13
- Ezt üzenték a horvátok a Molnak az Adria kőolajvezetékről 2025. október 9. 16:55
Friss
Nemzetközi
Kellemetlen csapást vittek be az ukrán drónok
Egy kikötőt és olajfinomítót támadtak.
körülbelül 1 órája
MBH Bank elemzés
-
Itt éri meg a legjobban lakásba fektetni az új hitellel2025. október 9. 12:05 -
Soha rosszabb félévet – jó számokkal zárt az MBH Bank2025. augusztus 28. 16:11 -
Év végén jöhet csak kamatcsökkentés2025. május 27. 17:01 -
A fizetésünk több mint harmadát a kiskereskedelemben hagyjuk2025. május 13. 14:44 -
Lassan újra mernek vásárolni a magyarok?2025. január 9. 13:18 -
Visszaesett az építőipari termelés volumene 2024 augusztusában2024. október 16. 11:55 -
Az MBH Bank jövőre a növekedés jelentős gyorsulását várja2024. október 15. 16:58
Piac&Profit cikkei
Turizmus Online cikkei
A vidék hírei
-
Új élet a Dobó utca 28. alatt – hallgatói tervek és performansz érkezik a belvárosba
16:41
-
Ivóvízhálózat-felújítás kezdődik a Mocsáry utcában – útszűkületekre kell számítani
13:32
-
A kormány nyíltan megfélemlít bírókat, művészeket, újságírókat és civileket
11:33
-
Orbán: Január 1-től fokozatosan bevezetjük a 14. havi nyugdíjat
08:46
-
Semjén: Egyelőre azért nem látogatott el gyermekotthonba, mert az szerinte „marketingként hatna”
08:01
legolvasottabb
-
Így jár, aki kilép az Európai Unióból
2025. október 20. 06:42
-
Volodimir Zelenszkij megfosztotta Odessza polgármesterét ukrán állampolgárságától
2025. október 14. 19:31
-
Magyar Péter: ha áprilisig nem lesz béke, idehívjuk a békekonferenciát
2025. október 14. 12:13
-
Ezt üzenték a horvátok a Molnak az Adria kőolajvezetékről
2025. október 9. 16:55
-
Lehangoló hírt közölhetnek Ursula von der Leyenék
2025. október 17. 05:39
top 24
-
Brüsszelben csapott össze Zelenszkij és Orbán Viktor
2025. november 5. 06:38
-
Összetörheti Orbán Viktor szívét Andrej Babis?
2025. november 5. 05:44
-
Kreml: Kijev elhallgatja az ukrán katonák katasztrofális helyzetét
2025. november 5. 12:50
-
Hatalmasat nyert a demokrata Zohran Mamdani a New York-i polgármester-választáson
2025. november 5. 07:13
-
Néhány milliárdot ma is adtak valakik az Orbán-kormánynak
2025. november 5. 12:05


