Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
4p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Továbbra is óriási hatással van egy-egy sportesemény a televíziók keresletére. Ahogy 2010-ben a focivébé és 2012-ben a labdarúgó európa bajnokság idején, úgy idén is kiemelkedő értékesítési eredményeket hozott az első öt hónap a lapostévék piacán.

A növekedés elsősorban a közelgő futball világbajnokság miatt április-május hónapra koncentrálódott – derül ki a GfK heti rendszerességgel végzett panelkutatásából, amelyet a síkképernyős televíziókat forgalmazó partnerei körében végez.

Lementek a tévé árak

A kereskedők és gyártók is jól tudják, hogy a futball világbajnokság különleges esemény és felkelti a vásárlók érdeklődését. Idén már március első hetében kezdtek beindulni, de április elejétől komoly lendületbe jöttek az LCD-tévé eladások, ekkor ugyanis már számos akció és leértékelt árú készülék közül válogathattak a vevők. A legnépszerűbb LCD készülékek a kifutó típusok – esetükben érthető módon a gyártóknak is érdekében állt az árcsökkentés, hiszen az új modellek piacra dobása egyre közeledett. A fokozatos árcsökkenés eredményezhette, hogy sokan előbbre hozták a foci VB kezdetére tervezett tévévásárlást.

Ezt követően átmeneti hullámvölgybe került az értékesítés, majd lassan indult felfutásnak, és május első felére-közepére újra csúcsra járt csakúgy, ahogy 2012-ben. Május közepén minden addiginál nagyobb terjedelemben foglalkoztak az akciós szórólapok a tévékkel és szinte egymást túllicitálva jelentettek meg a kereskedők akciós újságokat, így az árak még tovább csúsztak lefelé. 

Nem a méret a lényeg?

Az idei legnagyobb áttörést május utolsó hete hozta, amikor az előző héthez képest 56, míg az előző év azonos időszakához viszonyítva 98 százalékkal több televízió fogyott. Ez, valamint a tény, hogy május elejétől kezdve folyamatosan nőttek az eladások a tavalyi évhez képest azt mutatja, hogy volt egy olyan vásárlói réteg, amely bízva az előzőeknél drámaiabb áresésekben, szinte az utolsó pillanatra – május végére-június elejére – halasztotta vásárlását.

Technikai szempontból vizsgálva a piacot elmondható, hogy a korábbi két vizsgált évhez hasonlóan továbbra is a 32’ képátlójú LCD-készülékek a legkeresettebbek. Az utóbbi hetekben, érték alapon ugyanakkor a 40’ és ennél nagyobb (tavalyi szériaszámú 3D, Smart LED tévék) képátlójú készülékek generálták a piaci forgalom döntő részét. Érdekes, hogy a vásárlók egy része az ’A’ márkáknál kedvezőbb árú, 2014-es kibocsátású kereskedelmi márkák modelljeit részesíti előnyben, kijelző mérettől függetlenül és alapvetően a felbukkanó akciós ajánlatokat figyelve.

Mennyibe kerülnek a tévék?


A magyar piaci folyamatokat összegezve továbbra is elmondható, hogy a vásárlók rendkívüli módon árérzékenyek: a 2014 első öt hónapjában eladott LCD-készülékek közel 60 százaléka volt átlagosan 90 ezer forintnál olcsóbb. Ennek megfelelően a belépő árszintű tévék iránt lényegesen nagyobb volt az érdeklődés, mint a prémium kategóriát képviselő berendezések iránt, egyúttal elindult egy erőteljes árharc az egyes márkák versenyében. 


A jövőt illetően kiemelendő – ahogy 2012-ben is –, hogy a labdarúgó világbajnokság kezdete nagyjából egybe esik a gyártók új modellpalettájának piacra dobásával, ami szintén a piaci növekedést erősítheti. Egyelőre az új modellek nem tettek szert jelentős piacrészre. Jóllehet ezek a készülékek eleve drágábbak, egyúttal technikailag mindig korszerűbbek, mint az előző éviek és főleg a nagyobb (40’ felett) kijelzőméretet preferálják az újdonság iránt fogékony és fizetőképes vásárlók. A korábbi modellek kifuttatása miatt a 2014-es modellek várhatóan minden képernyőméretben enyhén meg fogják emelni a mostanság alaposan lecsökkent átlagárakat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Legalább rossz hírt nem kaptak a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 12:11
De jót sem.
Vásárló Miért fontos a hőkamerás vizsgálat házfelújítás előtt?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 8. 14:38
Egy lakás vagy ház felújítása előtt az alapos tervezés nélkülözhetetlen. A hőkamerás vizsgálat az egyik legjobb módszer, amely révén pontosan láthatóvá válnak az épület hőveszteségi pontjai. 
Vásárló A székhelyhasználat jogcímét igazoló okirat jelentősége
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 8. 14:27
Gondolt már arra, miért elengedhetetlen, hogy egy vállalkozás a bérbe vett ingatlanra vonatkozó jogviszonyt írásban is igazolni tudja? 
Vásárló Hogyan tüntesd el a nikotin- és beázásfoltokat a falról?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 8. 11:27
Képzeld el, hogy frissen festett falra tekintesz. Minden nagyszerűen néz ki, de néhány nap múlva észreveszed, hogy a régi, makacs foltok újra megjelennek. Az ilyen problémák igazán bosszantóak, hiszen a beázás nyomai, a dohányfüst okozta sárgás elszíneződések vagy egy konyhai baleset után ottmaradt korom foltjai rendre visszatérnek. 
Vásárló Van, ami 50-60 százalékkal drágább, mint tavaly – ennyibe kerül most a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. szeptember 8. 05:49
Hajszál híján ismét két számjegyű áremelkedést tapasztalt éves szinten a hazai hipermarketekben a Privátbankár Árkosár-felmérése – 38 ezer forintba kerül egy átlagos családi élelmiszer-nagybevásárlás, ez valamivel kevesebb, mint augusztusban. Szélsőséges árváltozásokat találtunk: a frissen meghosszabbított árrésstopos termékek között komolyabb csökkenést is mértünk, más termékeknél viszont 50-60 százalékos éves drágulás is előfordul.
Vásárló A bagel titka és varázsa
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 5. 10:33
Gondoltál már arra, honnan származik a bagel, ez a népszerű reggeli finomság? A pékáruk rajongói bizonyára örömmel hallják, hogy a bagel Budapesten is hódít.
Vásárló Költözés lomtalanítással – amikor a múlt hátramarad
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 4. 12:26
A költözés mindenki életében nagy feladat. Vegyünk példaként egy olyan esetet, ahol az új életkezdés mellett a régi nyomait is teljesen el kell tüntetni. 
Vásárló Az online vásárlás új aranykora
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 3. 14:33
Az online vásárlás mára épp olyan megszokottá vált, mint régen a sarki bolt felkeresése. Az internetes térben böngészve szinte bármit megtalálsz: könyvet egy kellemes délutánra, élelmiszert a hétvégi vacsorához, vagy éppen alapanyagokat a legújabb kézműves hobbidhoz. 
Vásárló Miért fontos a megfelelő nyirokkeringés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 3. 12:13
A szervezetünk méregtelenítésében, egészségünk fenntartásában kiemelt szerepe van a nyirokkeringésnek. Felel egyrészt a folyadékegyensúlyért, másrészt pedig az immunfolyamatok szabályozásáért is.
Vásárló Mystery Hotel Budapest – Ahol a céges rendezvények élménnyé válnak
PR | 2025. szeptember 2. 16:29
Egy sikeres céges rendezvény több mint jól megválasztott előadók és programok sora: a helyszín, a hangulat és a vendéglátás mind hozzájárul ahhoz, hogy az esemény valóban maradandó élményt nyújtson a résztvevőknek. A budapesti Mystery Hotel különleges atmoszférájával, kifinomult tereivel és professzionális szolgáltatásaival ideális választás konferenciák, tréningek, gálaestek vagy akár kötetlen nyári összejövetelek számára.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG