2p
A Fitbit szívritmus-mérője lehet az oka annak, hogy sokan hiába hajtják magukat a futópadon, mégsem fogynak egy dekát sem.

A problémára a Lieff Cabraser ügyvédi iroda vizsgálata derített fényt, az iroda ugyanis régóta dolgozik azon, hogy bebizonyítsa a Fitbit eszközök pontatlanságát. A felmérés során összesen 43 embert vizsgáltak, akiket először egy elektrokardiográfra (EKG) kötöttek rá testedzés közben – lévén ez megbízható, orvosilag pontos adatokat ad –, majd ezután ismét elküldték őket edzeni egy órára, ezúttal azonban egy Fitbit Surge karpereccel az egyik kezükön, és egy Fitbit Charge HR-rel a másikon.

Probléma vagy csak merő rosszindulat?

Az eredmények összegyűjtése után az ügyvédi iroda megállapította, hogy a Fitbit optikai szenzorai nem alkalmasak a szívritmus pontos mérésére, akár 25 szívverés eltérést is mutathatnak az eszközök a hivatalos EKG adatokhoz képest. Így a Fitbit eszközei „korlátoltak, mivel nem alkalmasak pontos mérések elvégézésre, így nem adnak hiteles képet a felhasználó egészségügyi állapotáról”, áll az ügyvédi iroda közleményében. Arról azonban egy szó sem esik, hogy pontosan mi lehet a pontatlanság forrása, csupán utalnak arra, hogy magával a számláló algoritmussal, semmint magával a konkrét szenzorral lenne gond.

Az eredmény különösen bosszantó lehet a profi sportolóknak és azoknak a lelkes amatőröknek, akik egy megadott szívritmust szeretnének elérni a testedzés során. A túlmérés miatt ugyanis sokkal kisebb erőbedobással sportolnak, mint szeretnének, ha pedig alulmérnek az órák, akkor extra terhelésnek teszik ki magukat, ami hosszú távon akár szervi károsodáshoz is vezethet.

Felvették a kesztyűt – reagált a Fitbit

A gyártó igyekezett egy vállrándítással elintézni az ügyvédi iroda megkeresését, meglátásuk szerint a felmérés „nem reprezentatív, rossz módszerrel készült, ráadásul mellőzi a tudományosság szigorú feltételeit, ami hitelessé tehetné a kapott eredményeket”. Az iroda a vizsgálat során ráadásul egy felhasználóknak készült elektrokardiográfot használt, nem egy kórházi darabot, így a mérés maga sem megbízható.

A viselhető eszközök voltak a tavalyi év slágerei, több-kevesebb sikerrel. Ha szeretne róluk többet megtudni, a témában készült cikkünket itt olvashatja. >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG